М. М. Поташник та М. М. Моїсєєв вважають, що змалювати систему управління — це означає послідовно дати характеристику таким чинникам:
— ціннісне підґрунтя та принципи побудови системи управління;
— місце і роль наявної системи у метасистемі, до якої вона входить;
— вимоги до системи управління, об'єктивні задачі, які висуває дійсність;
— функції управління;
— спрямованість, орієнтації та цілі системи управління;
— властивості управління, що визначають його тип;
— організаційна структура управління;
— методи, засоби, технології управління, послідовність дій та визначення механізмів управлінської діяльності;
— умови та ресурси ефективної діяльності (кадрові, фінансові, матеріальні, нормативно-правові, термін часу);
— продукти системи управління (накази, рішення, плани, схеми, моделі, документи).
Системні вміння керівника
Соціально-педагогічна система утворюється людьми, конструюється під певну мету та завдання. Відтак, необхідними уміннями керівника є:
— уміння розробити (створити) нову систему (підсистему);
— уміння розчленувати систему на підсистеми та складові.
Управлінська діяльність як система
З середини століття системний підхід почав розглядатись як методологічна основа управління, в тому числі й освітою. Він дозволяє розглядати, по-перше, організацію як систему, а, по-друге, представити у вигляді системи управлінську діяльність. Цим проблемам присвячено багато науково-методичних досліджень та розробок Г. В. Єльнікової, Ю. А. Конаржевського, В. С. Шкельної та багатьох інших вчених в галузі освіти. Концепція системного підходу практично реалізується керівниками навчальних закладів.