Порівняльна характеристика стабільного та інноваційного процесів
Спираючись на дослідження інноваційної практики в галузі освіти Д. Гопкінза, ми виокремили чинники, які впливають на впровадження нововведень як основи поліпшення роботи школи:
1. Зовнішні чинники інноваційної політики:
• розвиток психолого-педагогічної науки і практики;
• замовлення суспільства на освітні результати;
• демографічні показники;
• фінансування освіти;
2. Характерні риси інноваційної практики на місцевому рівні:
• традиції інноваційних спроб;
• навчання директорів шкіл управлінню інноваційними процесами;
• професійний розвиток вчителів щодо впровадження новацій;
• залучення зовнішньої підтримки для інноваційної діяльності шкіл;
• планування змін у районі (регіоні);
3. Характерні риси інноваційної діяльності на рівні школи:
• дії директора школи щодо поширення новацій;
• взаємовідносини і дії на рівні вчитель—вчитель під час інноваційного процесу;
• залучення батьків і спонсорів до вирішення проблем інноваційної діяльності;