Система управління інноваційною діяльністю освітнього закладу
Слід звернути увагу на те, що на таблиці відстежено не тільки етапи діяльності керівника, але й визначено основні об'єкти управлінського аналізу та відповідні управлінські дії і рішення. Без претензії на досконалість запропонованої системи управління інноваційними процесами в закладі освіти, вважаємо, що вона дає змогу впорядкувати процес інноваційного пошуку педагогів, виявляти найбільш ефективні технології та дозволяє організувати роботу шкільної адміністрації з означеної проблеми.
Не кожен педагог може проявляти здатність до творчо-пошукової роботи, що, як правило, завжди супроводжує інноваційні процеси.
Риси педагога-новатора:
— інтуїція;
— неординарність;
— уміння визначати тенденції розвитку освіти;
— особистий інтерес до всього нового;
— широта знань;
— гнучкість розуму;
— бажання постійно вчитись;
— комунікабельність;
— ініціативність;
— здатність брати на себе відповідальність;
— вміння працювати в команді;
— холоднокровне ставлення до успіхів та невдач;
— особиста привабливість;
— наполегливість;
— рішучість.
В центрі управлінської роботи з такими педагогами повинні бути: ^демократизація та гуманізація стосунків;
2) безпосереднє спілкування з вчителями;
3) надання всебічної допомоги та підтримки вчителям-новаторам;
4) своєчасне вивчення потреб вчителя, складностей, проблем;
5) мотивація та стимулювання вчительської творчості;