— Яку дію ми сьогодні розглядали? Які закони множення ви знаєте?
№ уроку_______ Дата_________
Тема. Ділення. Властивості частки.
Мета. Повторити і закріпити з учнями знання про дію ділення як дію, обернену до дії множення. Удосконалювати вміння учнів застосовувати властивості частки під час обчислень.
3)* Три сестрички їли яблука. Друга сестричка з'їла 5 яблук, третя 3. Перша і друга з'їли у 3 рази більше, ніж третя. Скільки яблук з'їла перша сестричка?
На дошці заздалегідь виконаний короткий запис.
1) 3 • 3 = 9 (ябл.) — з’їли перша і друга сестрички разом;
2) 9 — 5 = 4 (ябл.) — з’їла перша сестричка.
II. Узагальнення знань про ділення.
1. Самостійне читання учнями про ділення та властивості частки на сторінках 157-158.
2. Повторення прочитаного.
1) Що означає 15 поділити на 3? (Знайти таке число 5, яке примноженні на 3 дає нам число 15).
2) Чи можна нуль ділити на число? А число ділити на нуль неможливо!
3) Як поділити число на добуток двох чисел? Використайте цю властивість частки для спрощення обчислень.
720 : 120 (720:10:12 = 6) .
4) Чи завжди можливе ділення?
5) 60 : 12 78 : 13 90 : 15
64 : 12 80 : 13 98 : 15
3. Вставте пропущене число.
98 : o = 6 (ост. 2)
o : 12 = 7 (ост. 6).
III. Розвиток математичних знань.
1. Побудуйте три прямокутники так, щоб площа кожного дорівнювала 16 см2, периметр першого — 16 см, другого — 20 см, третього — 34 см.
2. Виконайте дії.
4 год 35 хв + 7 год 48 хв 21 год 37 хв – 12 год 45 хв
2 р. 6 міс. + 12 р. 11 міс. 9 діб 18 год – 4 доби 21 год
IV. Підсумок уроку.
— Яку дію сьогодні розглядали?
— Які властивості частки можна використати для спрощення обчислень?