МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 4. ПОНЯТТЯ ТА ОЗНАКИ Складу злочинуПрактичне заняття № 1 – 2 год. План 1. Визначте види складів злочину, передбачених розділами ІІ, IV, VI Особливої частини КК. 2. Лікар-хірург Палєв, працюючи старшим судовим лікарем плавбази “Севастополь”, під час знаходження плавбази у плаванні, зробив за грошову винагороду операції з переривання вагітності 10 жінкам – членам екіпажу і працівникам переробних цехів. Наказом головного лікаря пароплавства проведення планових абортів у морі заборонено, і вагітні жінки повинні списуватися на берег. Медичних протипоказань для проведення абортів не було. Ознайомтеся зі змістом ст.134 КК і визначте, чи є в діях Палєва склад даного злочину. Свою відповідь мотивуйте. 3. Нестеров взяв у пункті прокату холодильник і телевізор терміном на 1 рік з метою їх продажу та отримання грошей. Гроші від продажу пропив. Через рік, коли строк договору сплинув, він заявив, що повертати речі не збирається і відшкодовувати їх вартість також не буде. Визначте місце і час вчинення злочину; ознайомтеся зі змістом ст.190 КК і визначте, чи є підстава для притягнення Нестерова до кримінальної відповідальності. Свою відповідь мотивуйте. 4. Власюк під час весілля свого друга в ресторані розв`язав сварку з одним із гостей, взяв на столі пляшку, розбив її об стілець і загостреними краями наніс два удари в обличчя Потапенку, спричинивши йому середньої тяжкості тілесні ушкодження. Ознайомтеся зі змістом статей 257, 115, 121, 122, 296 КК. Визначте, чи є в діях Власюка ознаки злочинів, які види складів злочинів передбачені в зазначених статтях КК. Розкрийте наслідки злочину та їх вплив на межі відповідальності Власюка. 5. З метою одержання підвищеної пенсії Полін вніс додаткові відомості в трудову книжку про свою роботу в районах Крайньої Півночі, хоча насправді там не працював. Він подав трудову книжку до органів соціального захисту населення. Через два роки було виявлено, що він не працював в районах Крайньої Півночі. За цей час Полін незаконно одержав суму, що становила 68 мінімальних розмірів заробітної плати. Ознайомтеся зі змістом ст.190 КК і визначте, чи є в діях Палєва склад даного злочину. Свою відповідь мотивуйте. Уміння, які мають бути вироблені, та навички, які мають бути напрацьовані під час заняття: уміння тлумачити кримінальний закон щодо ознак злочину, складів злочинів різних видів, навички застосування кримінального закону при розмежуванні злочинніх діянь від незлочинни. Рекомендована література до теми 4: 1.1, 1.3.1, 2.1 – 2.11, 3.1 – 3.16, 4.3, 4.11, 4.35, 4.40, 4.61, 4.82, 4.83, 4.97, 4.98, 4.99. Тема № 5. Об'єкт злочину, Об'єктивна сторона злочину Практичне заняття № 1 – 2 год. План Пашутін придбав у невстановленої особи імітаційні запали до учбово-імітаційних гранат та піропатрони і без передбаченого законом дозволу зберігав їх у своїй квартирі, що розташована на 5 поверсі дев’ятиповерхового будинку. Вироком суду Пашутіна засуджено за ч.1 ст.263 КК України. Визначте родовий, безпосередній головний, безпосередній додатковий об’єкти та предмет даного складу злочину. Чи вірно суд оцінив діяння Пашутіна? Савчук, працюючи на автонавантажувачі, у порушення інструкції з техніки безпеки, навантажив і почав перевозити по території меблевої фабрики надгабаритний вантаж, частина якого впала на одного з учнів професійно-технічного училища, які були на фабриці на екскурсії, заподіявши йому середньої тяжкості тілесні ушкодження. Судом Савчука було засуджено за ч.2 ст.276 КК України. Чи правильно суд визначив об’єкт вчиненого Савчуком злочину? Визначте: родовий, видовий та безпосередній об'єкти злочину; предмет та знаряддя злочину. 3. Бердін та Хромов вирішили вкрасти запчастини до іномарки зі складу підприємства “Аргон” і запропонували приєднатися до них Антропову. Останній, схваливши цей намір, йти з ними відмовився, але попросив вкрасти один глушник для нього і залишити в обумовленому місці, пообіцявши за це "могорич". Бердін і Хромов уночі через стелю проникли до складу і викрали запчастин на сумму, що перевищує 250 нмдг. Глушник вони залишили в канаві для Антропова, який потім забрав його додому. Визначте: чи є в діях учасників подій склад злочину; об`єктивну сторону діянь кожного та її ознаки; які із цих ознак впливають на межі відповідальності всіх осіб і яким чином. 4. Вариков розпивав горілку з Кочканом. Після того, як була випита 3 пляшка, виникла сварка, під час якої Вариков вдарив Кочкана лезом сокири по голові, але останній закрив голову рукою і удар прийшовся по ній. При повторній спробі нанести удар Кочкан відхилив голову і удар прийшовся по правому передпліччю. Тоді Вариков підняв потерпілого і відвів у будинок. Кочкану було заподіяно тяжкі тілесні ушкодження. Визначте: об`єктивну сторону діяння Варикова та всі її ознаки; спосіб вчинення злочину та його вплив на відповідальність; наслідки та їх значення для кваліфікації злочину. 5. Бистров виготовив із нарізної мисливської рушниці обріз. З цим обрізом Бистров з метою викрадення відеоапаратури проник до будинку обласного телерадіокомітету, обеззброїв і зв'язав сторожа, засунувши йому в рот великий кляп. Потім Бистров викрав радіоапаратуру на загальну суму 25 тис. грн. Кляп перекрив дихальні шляхи і сторож помер. Ознайомтеся зі змістом статей 185-188, 115, 121 КК. Визначте: об`єктивну сторону діянь Бистрова та її ознаки; час і місце злочинів, вчинених Бистровим; предмет і знаряддя злочину, їх вплив на межі відповідальності; поняття та види наслідків за умов задачі і їх вплив на кваліфікацію діяння. 6. Проніна заявила усно, а потім написала на ім’я начальника міліції про те, що її намагався зґвалтувати Волоцько. При цьому, як доказ, вона представила порване плаття і просила притягти Волоцька до відповідальності. Під час розслідування з’ясувалося, що Проніна обмовила Волоцька через те, що той не виконав обіцянки одружитися з нею після інтимних стосунків між ними. Зміст заяви вона підтвердила на допитах її як потерпілої. Визначте: чи є в її діях склад злочину; визначте родовий та безпосередній об’єкти; охарактеризуйте об`єктивну сторону даного злочину та всі її ознаки; визначте вид складу злочину за конструкцією. 7. Гартнер, яка працювала тренером з плавання в басейні "Олімпієць", дала групі новачків – учням молодших класів – завдання і простежила, як вони зі спеціальними дощечками в руках спускалися до басейну. Потім вона підійшла до колеги по роботі. Раптом почулися крики дітей, які кликали на допомогу. Кинувшись у воду, один з тренерів підняв з дна басейну потонулу дівчинку. Після надання першої допомоги її негайно було доставлено до реанімаційного відділення лікарні, але врятувати не вдалося. Ознайомтеся зі змістом статей 115, 119 КК. Визначте: форму об`єктивної сторони діяння Гартнер; ознаки об`єктивної сторони складу злочину; суспільно небезпечні наслідки та вид складу злочину; чи повинна Гартнер відповідати за смерть дівчинки. Уміння, які мають бути вироблені, та навички, які мають бути напрацьовані під час заняття: уміння тлумачити кримінальний закон щодо ознак об’єктивних елементів складу злочину, навички застосування кримінального закону при розмежуванні об’єктів злочину, ознак предмета злочину, потерпілого від лочину, знаряддя злочину, навички розмежування різних форм злочинного діяння, з’ясування значення наслідків діяння та причинного зв’язку між діянням та наслідком. Рекомендована література до теми 5: 1.1, 1.3.1, 2.1 – 2.11, 3.1 – 3.16, 4.1, 4.2, 4.4, 4.5, 4.10, 4.16, 4.19, 4.21, 4.22, 4.23, 4.24, 4.25, 4.27, 4.34, 4.35, 4.38, 4.39, 4.40, 4.44, 4.48, 4.49, 4.53, 4.61, 4.63, 4.67, 4.68, 4.69, 4.74, 4.76, 4.89, 4.92, 4.97. Читайте також:
|
||||||||
|