Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні категорії, ключові поняття та визначення теми.

Мета та завдання лекції.

Тема 5. Типологія інформаційних систем в менеджменті організацій

Змістовий модуль 2. Організація автоматизованої інформаційної системи підприємства

Висновки по лекції.

Система, яка реалізує процес управління, складається із двох частин: керованої (якою управляють) і керуючої (яка управляє). Керована система – це виробничо-технічна система, а керуюча - це система вищого рівня (інформаційна).

Структурно ІC складається з таких компонентів: власне інформації; системи оброблення інформації; входу; виходу; внутрішніх і зовнішніх каналів.

Метою функціонування ІС є забезпечення єдності інформаційного забезпечення системи управління, яка реалізується через її функції: обчислювальну, слідкувальну, запам'ятовувальну, комунікаційну, інформаційну, регулювальну, оптимізаційну, прогнозну, аналізаторну, документувальну.

Автоматизована ІС складається з функціональних підсистем, виділених за спільними функціональними ознаками управління, та забезпечувальних підсистем, які є ресурсами для забезпечення функціональної частини: інформаційного, технічного, програмного, математичного, організаційного, правового, лінгвістичного, ергономічного та методичного забезпечення.

Концепцією, яка визначає модель, структуру, функції та взаємозв'язок компонентів (елементів) ІС, єархітектура ІС.


Метою лекції є ознайомлення з видами інформаційних систем, які використовуються в менеджменті організацій.

Завданнялекції:

- ознайомити з основними напрямками розвитку управлінських інформаційних систем;

- розкрити основні підходи до класифікації інформаційних систем в менеджменті організацій.

5.2. План лекції.

План:

1. Основні напрямки розвитку управлінських інформаційних систем.

2. Класифікація ІС в менеджменті за рівнями управління.

3. Класифікація ІС менеджера за змістом управлінської діяльності.

4. Класифікація управлінських ІС за функціональною ознакою.

5. Класифікація ІС в менеджменті за стандартами управління підприємством.

Експертні системи (Expert Systems - ES) - системи, які використовують логіку прийняття рішень людського експерта.

Інтегровані (корпоративні) системи (Integrated Information Systems - IIS) – системи, які призначені для комплексної автоматизації функцій підприємства і охоплюють весь цикл робіт від проектування до збуту продукції (управління маркетинговою діяльністю; управління персоналом; управління фінансами; управління виробничими процесами; бухгалтерський облік).

Системи автоматизації діловодства (Оffice Аutomation Systems - OAS) – системи, які збирають, обробляють, зберігають і передають інформацію у формі електронних документів.

Системи бізнес-інформації (Business Information Systems - BIS) - системи, які надають інформацію про контрагентів (прайс-аркуші, каталоги, бізнес-пропозиції, показники виробничо-господарської діяльності та інші характеристики підприємств), аналіз галузей та маркетинг-інформацію, науково-технічну інформацію, новини менеджменту та інформацію про банківську діяльність.

Системи підтримки виконання операцій (Transaction Processing Systems - TPS) - системи, які реєструють та обробляють дані про операції (продажу, закупівлі, зміни у матеріально-виробничих запасах).

Системи підтримки прийняття управлінських рішень (Decision Support Systems - DSS) - системи, які використовують формалізовані правила і моделі об'єкта управління разом з базою даних та особистим досвідом менеджера для вироблення і перевірки варіантів управлінських рішень.

Системи стратегічної інформації (Strategic Information Systems - SIS) - системи, які дозволяють нагромаджувати інформацію про минуле і сучасне підприємства, складати прогнози розвитку подій, аналізувати стан підприємства в конкретний відрізок часу, відслідковувати події в зовнішньому середовищі для забезпечення конкурентних переваг на ринку.

Системи управління електронним документообігом (Еlectronіc Documents Мanagement Systems - EDMS) - системи, які забезпечують процес створення, управління доступом і розповсюдження великих обсягів документів у комп'ютерних мережах, а також забезпечують контроль над потоками документів в організації.

Системи управління знаннями (Knowledge-Based Systems - KBS) – системи, які використовуються для придбання, збереження, пошуку, застосування, створення і оцінки інтелектуальних активів підприємства з метою використання потенціалу напрацьованого досвіду.

Системи управління процесами (Process Control Systems - PCS) – системи, які контролюють фізичні процеси за допомогою датчиків і автоматично управляють виробничим процесом в реальному масштабі часу.

5.4. Текст лекції.

Основні напрямки розвитку управлінських інформаційних систем:

1. Системи автоматизації діловодства(Оffice Аutomation Systems - OAS) – системи, які збирають, обробляють, зберігають і передають інформацію у формі електронних документів.

2. Системи підтримки виконання операцій (Transaction Processing Systems - TPS) - системи, які реєструють та обробляють дані про операції (продажу, закупівлі, зміни у матеріально-виробничих запасах).

3. Системи управління процесами (Process Control Systems - PCS) – системи, які контролюють фізичні процеси за допомогою датчиків і автоматично управляють виробничим процесом в реальному масштабі часу.

4. Системи управління електронним документообігом (Еlectronіc Documents Мanagement Systems - EDMS) - системи, які забезпечують процес створення, управління доступом і розповсюдження великих обсягів документів у комп'ютерних мережах, а також забезпечують контроль над потоками документів в організації.

5. Системи підтримки прийняття управлінських рішень (Decision Support Systems - DSS) - системи, які використовують формалізовані правила і моделі об'єкта управління разом з базою даних та особистим досвідом менеджера для вироблення і перевірки варіантів управлінських рішень.

6. Експертні системи (Expert Systems - ES) - системи, які використовують логіку прийняття рішень людського експерта.

7. Системи управління знаннями (Knowledge-Based Systems - KBS) – системи, які використовуються для придбання, збереження, пошуку, застосування, створення і оцінки інтелектуальних активів підприємства з метою використання потенціалу напрацьованого досвіду.

8. Системи стратегічної інформації (Strategic Information Systems - SIS) - системи, які дозволяють нагромаджувати інформацію про минуле і сучасне підприємства, складати прогнози розвитку подій, аналізувати стан підприємства в конкретний відрізок часу, відслідковувати події в зовнішньому середовищі для забезпечення конкурентних переваг на ринку.

9. Системи бізнес-інформації (Business Information Systems - BIS) - системи, які надають інформацію про контрагентів (прайс-аркуші, каталоги, бізнес-пропозиції, показники виробничо-господарської діяльності та інші характеристики підприємств), аналіз галузей, а також маркетингову інформацію, науково-технічну інформацію, новини менеджменту та інформацію про банківську діяльність.

10. Інтегровані (корпоративні) системи (Integrated Information Systems - IIS) – системи, які призначені для комплексної автоматизації функцій підприємства і охоплюють весь цикл робіт від проектування до збуту продукції (управління маркетинговою діяльністю; управління персоналом; управління фінансами; управління виробничими процесами; бухгалтерський облік).

Класифікація ІС в менеджменті за рівнями управління та змістом управлінської діяльності наводиться в табл. 4.1.

 

Таблиця 4.1

Класифікація ІС в менеджменті
за рівнями управління та змістом управлінської діяльності

Рівень управління Зміст управлінської діяльності Можливість формалізації Види ІС Приклади ІС Інтегровані системи (IIS): Парус, Галактика, Baan
Нижчий (оперативний) Операторна діяльність - набір стереотипних, повторюваних операцій Легко формалізується Системи автоматизації діловодства(OAS) Текстові (Word, WordPad, Блокнот) і табличні (Excel) процесори, графічні редактори (Paint, Corel Draw), засоби підготовки презентацій (Power Point), гіпертекстові (Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox) та мультимедійні (Winamp, Media Player) системи, СУБД (Access, Oracle) тощо
Системи підтримки виконання операцій (TPS) Системи банківських депозитів, замовлень авіабілетів, реєстрації пасажирів та багажу, бронювання готелів, виплати зарплати
Системи управління процесами (PCS) Системи на ливарних і нафтопереробних заводах
Середній (тактичний) Адміністративна діяльність - організація комунікацій між різними учасниками процесу управління, управління ресурсами Слабко формалізується Системи управління електронним документообігом (EDMS) Системи groupware (Lotus Notes, Workgroups) і workflow (Staffware - зарубіжна, WorkRoute - російська)
Вищий (стратегічний) Евристична діяльність - формулювання нових ідей, концепцій, рішень Практично не формалізується Системи підтримки прийняття управлінських рішень (DSS) "Симплан" (корпоративне планування); "Прожектор" (фінансове планування); "Інвестор" (управління інвестиціями)
Експертні системи (ES) Вибір стратегії виходу фірми з кризової ситуації – система CRYSIS, допомога у виборі страхової компанії або інвестора – система CHOICE
Системи управління знаннями (KBS) Система RetrievalWare фірми Convera Technologies
Системи стратегічної інформації (SIS) Системи CORPORATE PLANNER, Balanced Scorecard різних виробників
Системи бізнес-інформації (BIS) Система Bizinfo фірми INFMAN (Росія)

Класифікація управлінських ІС за функціональною ознакою наводиться в табл. 4.2.

Таблиця 4.2


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. Ocнoвнi визначення здоров'я
  7. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  8. А/. Поняття про судовий процес.
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  11. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 580

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концепції та етапи розвитку ІС | Класифікація ІС в менеджменті за стандартами управління підприємством

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.