МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні категорії, ключові поняття та визначення теми.Мета та завдання лекції. Тема 5. Типологія інформаційних систем в менеджменті організацій Змістовий модуль 2. Організація автоматизованої інформаційної системи підприємства Висновки по лекції. Система, яка реалізує процес управління, складається із двох частин: керованої (якою управляють) і керуючої (яка управляє). Керована система – це виробничо-технічна система, а керуюча - це система вищого рівня (інформаційна). Структурно ІC складається з таких компонентів: власне інформації; системи оброблення інформації; входу; виходу; внутрішніх і зовнішніх каналів. Метою функціонування ІС є забезпечення єдності інформаційного забезпечення системи управління, яка реалізується через її функції: обчислювальну, слідкувальну, запам'ятовувальну, комунікаційну, інформаційну, регулювальну, оптимізаційну, прогнозну, аналізаторну, документувальну. Автоматизована ІС складається з функціональних підсистем, виділених за спільними функціональними ознаками управління, та забезпечувальних підсистем, які є ресурсами для забезпечення функціональної частини: інформаційного, технічного, програмного, математичного, організаційного, правового, лінгвістичного, ергономічного та методичного забезпечення. Концепцією, яка визначає модель, структуру, функції та взаємозв'язок компонентів (елементів) ІС, єархітектура ІС. Метою лекції є ознайомлення з видами інформаційних систем, які використовуються в менеджменті організацій. Завданнялекції: - ознайомити з основними напрямками розвитку управлінських інформаційних систем; - розкрити основні підходи до класифікації інформаційних систем в менеджменті організацій. 5.2. План лекції. План: 1. Основні напрямки розвитку управлінських інформаційних систем. 2. Класифікація ІС в менеджменті за рівнями управління. 3. Класифікація ІС менеджера за змістом управлінської діяльності. 4. Класифікація управлінських ІС за функціональною ознакою. 5. Класифікація ІС в менеджменті за стандартами управління підприємством. Експертні системи (Expert Systems - ES) - системи, які використовують логіку прийняття рішень людського експерта. Інтегровані (корпоративні) системи (Integrated Information Systems - IIS) – системи, які призначені для комплексної автоматизації функцій підприємства і охоплюють весь цикл робіт від проектування до збуту продукції (управління маркетинговою діяльністю; управління персоналом; управління фінансами; управління виробничими процесами; бухгалтерський облік). Системи автоматизації діловодства (Оffice Аutomation Systems - OAS) – системи, які збирають, обробляють, зберігають і передають інформацію у формі електронних документів. Системи бізнес-інформації (Business Information Systems - BIS) - системи, які надають інформацію про контрагентів (прайс-аркуші, каталоги, бізнес-пропозиції, показники виробничо-господарської діяльності та інші характеристики підприємств), аналіз галузей та маркетинг-інформацію, науково-технічну інформацію, новини менеджменту та інформацію про банківську діяльність. Системи підтримки виконання операцій (Transaction Processing Systems - TPS) - системи, які реєструють та обробляють дані про операції (продажу, закупівлі, зміни у матеріально-виробничих запасах). Системи підтримки прийняття управлінських рішень (Decision Support Systems - DSS) - системи, які використовують формалізовані правила і моделі об'єкта управління разом з базою даних та особистим досвідом менеджера для вироблення і перевірки варіантів управлінських рішень. Системи стратегічної інформації (Strategic Information Systems - SIS) - системи, які дозволяють нагромаджувати інформацію про минуле і сучасне підприємства, складати прогнози розвитку подій, аналізувати стан підприємства в конкретний відрізок часу, відслідковувати події в зовнішньому середовищі для забезпечення конкурентних переваг на ринку. Системи управління електронним документообігом (Еlectronіc Documents Мanagement Systems - EDMS) - системи, які забезпечують процес створення, управління доступом і розповсюдження великих обсягів документів у комп'ютерних мережах, а також забезпечують контроль над потоками документів в організації. Системи управління знаннями (Knowledge-Based Systems - KBS) – системи, які використовуються для придбання, збереження, пошуку, застосування, створення і оцінки інтелектуальних активів підприємства з метою використання потенціалу напрацьованого досвіду. Системи управління процесами (Process Control Systems - PCS) – системи, які контролюють фізичні процеси за допомогою датчиків і автоматично управляють виробничим процесом в реальному масштабі часу. 5.4. Текст лекції. Основні напрямки розвитку управлінських інформаційних систем: 1. Системи автоматизації діловодства(Оffice Аutomation Systems - OAS) – системи, які збирають, обробляють, зберігають і передають інформацію у формі електронних документів. 2. Системи підтримки виконання операцій (Transaction Processing Systems - TPS) - системи, які реєструють та обробляють дані про операції (продажу, закупівлі, зміни у матеріально-виробничих запасах). 3. Системи управління процесами (Process Control Systems - PCS) – системи, які контролюють фізичні процеси за допомогою датчиків і автоматично управляють виробничим процесом в реальному масштабі часу. 4. Системи управління електронним документообігом (Еlectronіc Documents Мanagement Systems - EDMS) - системи, які забезпечують процес створення, управління доступом і розповсюдження великих обсягів документів у комп'ютерних мережах, а також забезпечують контроль над потоками документів в організації. 5. Системи підтримки прийняття управлінських рішень (Decision Support Systems - DSS) - системи, які використовують формалізовані правила і моделі об'єкта управління разом з базою даних та особистим досвідом менеджера для вироблення і перевірки варіантів управлінських рішень. 6. Експертні системи (Expert Systems - ES) - системи, які використовують логіку прийняття рішень людського експерта. 7. Системи управління знаннями (Knowledge-Based Systems - KBS) – системи, які використовуються для придбання, збереження, пошуку, застосування, створення і оцінки інтелектуальних активів підприємства з метою використання потенціалу напрацьованого досвіду. 8. Системи стратегічної інформації (Strategic Information Systems - SIS) - системи, які дозволяють нагромаджувати інформацію про минуле і сучасне підприємства, складати прогнози розвитку подій, аналізувати стан підприємства в конкретний відрізок часу, відслідковувати події в зовнішньому середовищі для забезпечення конкурентних переваг на ринку. 9. Системи бізнес-інформації (Business Information Systems - BIS) - системи, які надають інформацію про контрагентів (прайс-аркуші, каталоги, бізнес-пропозиції, показники виробничо-господарської діяльності та інші характеристики підприємств), аналіз галузей, а також маркетингову інформацію, науково-технічну інформацію, новини менеджменту та інформацію про банківську діяльність. 10. Інтегровані (корпоративні) системи (Integrated Information Systems - IIS) – системи, які призначені для комплексної автоматизації функцій підприємства і охоплюють весь цикл робіт від проектування до збуту продукції (управління маркетинговою діяльністю; управління персоналом; управління фінансами; управління виробничими процесами; бухгалтерський облік). Класифікація ІС в менеджменті за рівнями управління та змістом управлінської діяльності наводиться в табл. 4.1.
Таблиця 4.1 Класифікація ІС в менеджменті
Класифікація управлінських ІС за функціональною ознакою наводиться в табл. 4.2. Таблиця 4.2 Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|