МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУЕкономічна теорія — це суспільна наука, яка вивчає закони розвитку економічних систем, діяльність економічних суб'єктів, спрямовану на ефективне господарювання в умовах обмежених ресурсів, з метою задоволення своїх безмежних потреб. Функції економічної теорії: - пізнавальна функція реалізується через дослідження сутності економічних процесів і явищ, тим самим збагачує знання людей, примножує інтелектуальний потенціал суспільства, розширює науковий світогляд людей, сприяє науковому передбаченню економічного розвитку суспільства; - методологічна функція полягає в тому, що економічна теорія виступає теоретико-методологічною базою для цілої системи економічних наук, оскільки розкриває основоположні базові поняття, економічні закони, категорії, принципи господарювання, які реалізуються в усіх галузях і сферах людської діяльності. - практична функція економічної теорії зводиться до наукового обґрунтування економічної політики держави, розробки рекомендацій щодо застосування принципів і методів раціонального господарювання; - прогностична функція економічної теорії виявляється у розробці наукових основ передбачення перспектив соціально-економічного розвитку країни в майбутньому; - виховна функція — полягає у формуванні в громадян економічної культури, логіки сучасного ринкового економічного мислення, аналітичних здібностей, які забезпечують цілісне уявлення про функціонування економіки на національному і загальносвітовому рівнях. Економічні категорії — це узагальнюючі поняття, які виражають суттєві сторони економічних явищ і процесів. Економічний закон — це стійкий, істотний, причиново-наслідковий зв'язок і взаємозалежністьявищ і процесів економічного життя. Методи дослідження економічної теорії: 1Діалектичний метод — базується на використанні законів і принципів сутність яких полягає у пізнанні економічних явищ і процесів у їхньому взаємозв'язку та взаємозалежності, у безперервному розвитку. 2Наукова абстракціяяк метод полягає в поглибленому пізнанні реальних економічних процесів шляхом виокремлення основних, найсуттєвіших сталих сторін певного явища, очищених (абстрагованих) від всього другорядного, випадкового, неістотного. Результатами застосування методу наукової абстракції є формування понять, категорій, виявлення і формування економічних законів. 3Аналіз і синтез як метод дослідження застосовується в єдності двох його складових. При аналізіоб'єкт дослідження розумово або фактично розкладається на складові; присинтезівідбувається об'єднання різних елементів, сторін об'єкта в єдине ціле з урахуванням взаємозв'язків між ними. 4Індукція і дедукція. Індукція — це метод дослідження від окремих випадків до загальних висновків. Дедукція — метод пізнання від загального до одиничного. 5Історичний і логічний методивикористовуються економічною теорією для дослідження економічних процесів у єдності. 6Економічний експеримент— штучне відтворення економічних процесів і явищ з метою вивчення їх за оптимально сприятливих умов та подальшого практичного впровадження. 7Метод порівняння.Для визначення схожості та відмінності господарських явищ використовують метод порівнянь. 8Економічне моделювання— це формалізований опис і кількісне вираження економічних процесів і явищ (за допомогою математики й економетрики), структура якого абстрактно відображає реальну картину економічного життя. Економічні моделі дають можливість наочно і глибше дослідити основні риси й закономірності розвитку реального об'єкта пізнання.
ЗАВДАННЯ: 1 Скласти конспект за питаннями плану. Відповідь на 1-ше питання плану систематизувати та надати у наступних таблицях: Таблиця 1.1 - Основні етапи розвитку економічної теорії як науки
Таблиця 1.2 - Основні напрями сучасної економічної теорії
Відповідь на 2-ге питання плану систематизувати та надати у таблиці: Таблиця 1.3 - Еволюція визначення предмета економічної теорії
2 Підготуватися до обговорення таких питань: - назвіть коло проблем, які вивчає економічна теорія; - яке місце економічної теорії у системі економічних наук; - чому, на вашу думку, необхідно вивчати курс економічної теорії? 3 Підготувати реферати на тему: - “Діалектика як загальний для всіх наук метод пізнання”; - “Наукова абстракція як метод пізнання реальних економічних процесів”; - “Загальні властивості та відмінності економічних законів і законів природи”; - ”Практичне значення економічної теорії”. 4 Виконати тестові завдання: 1 В системі економічних наук економічній теорії належить провідна роль, оскільки вона: а) розкриває закони розвитку суспільного виробництва; б) конкретно аналізує господарську діяльність підприємств; в) є суспільне наукою; г) базується на філософії. 2 Предмет економічної теорії головним чином вивчає: а) продуктивні сили суспільства; б) розвиток суспільного виробництва; в) виробничі відносини, економічні категорії і закони; г) інноваційні технології виробництва. 3 Функція економічної теорії, яка зводиться до розробки рекомендацій щодо застосування принципів і методів раціонального господарювання: а) методологічна функція; б) практична функція; в) пізнавальна функція; г) виховна функція. 4 Методологічна функція економічної теорії полягає у: а) формуванні в людей економічного мислення і культури; б) розробці базисних понять і категорій, які служать теоретичною основою для решти економічних дисциплін; в) допомозі людям реалізовувати економічні знання в їх трудовій діяльності; г) розширенні світогляду осіб щодо розвитку праці і виробництва. 5 Економічні категорії – це: а) узагальнюючі поняття, які виражають суттєві сторони економічних явищ і процесів; б) система форм і методів суспільної організації і регулювання народного господарства; в) це річ або комплекс речей, які людина ставить між собою і природою та за допомогою яких вона діє на предмети праці; г) взаємозв'язок, внутрішня залежність кількох або багатьох однопорядкових явищ. 6 Економічні закони – це: а) узагальнюючі поняття, які виражають суттєві сторони економічних явищ і процесів; б) система форм і методів суспільної організації і регулювання народного господарства; в) це річ або комплекс речей, які людина ставить між собою і природою та за допомогою яких вона діє на предмети праці; г) стійкі, істотні, причино - наслідкові зв'язки і взаємозалежність явищ і процесів економічного життя. 7 Штучне відтворення економічних процесів і явищ з метою вивчення їх за оптимально сприятливих умов та подальшого практичного впровадження: а) аналіз; б) метод наукової абстракції; в) економічний експеримент; г) метод порівняння. 8 Прибічники цієї школи основним джерелом багатства вважали тільки працю в сільськогосподарському виробництві: а) меркантилізм; б) фізіократи; в) марксизм; г) маржиналізм. 9 Представники цієї школи вважали, що багатство створюється не лише в сільському господарстві, а й у будь-якій сфері матеріального виробництва: а) маржиналізм; б) фізіократи; в) марксизм; г) класична школа. 10 Прибічники цієї школи основним джерелом багатства вважали сферу обігу, торгівлю: а) меркантилізм; б) фізіократи; в) марксизм; г) маржиналізм.
Ключ: 1а; 2в; 3б; 4б; 5а; 6г; 7в; 8б; 9в; 10а.
ФОРМА КОНТРОЛЮ: - перевірка рефератів; - перевірка конспектів; - тестовий контроль.
ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|