МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||
САМОСТІЙНА РОБОТА № 2 (4 год.)ТЕМА:Економічні потреби суспільства. Економічні інтереси
МЕТА:розкрити сутність та механізм дії економічного закону зростання потреб і дослідити проблему мотивації господарської діяльності в історії економічної думки.
ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ: 1 Гальчинський А.С. Економічна теорія: підручник / А. С. Гальчинський. - К.: Вища школа, 2011. – 503 с. – с. 58 – 60. 2 Економічна теорія. Політекономія: підручник / за ред. В.Д. Базилевича. - К.: Знання - Прес, 2008. - 719 с. – с. 44 – 57. ПЛАН 1 Економічний закон зростання потреб та механізм його дії. 2 Мотиви та стимули ефективного господарювання.
ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ Потреба — це необхідність в чому-небудь, об'єктивно необхідному для підтримки життєдіяльності і розвитку людини, колективу, нації, суспільства в цілому; внутрішній збудник активності. Потреби задовольняються у процесі споживання, а засоби задоволення людських потреб називаються благами. Благо — будь-яка корисність (предмет, явище, процес), яка задовольняє людську потребу. Економічні потреби — це потреби в економічних благах. Відповідно до закону зростання потреб безперервний розвиток потреб є рушійною силою економічного та духовного прогресу людства, що, у свою чергу, стимулює появу все нових і нових потреб. Інтерес – форма вияву потреби, усвідомлене прагнення людини до її задоволення. Економічні інтереси - усвідомлене прагнення суб’єктів господарювання до задоволення економічних потреб, що є об’єктивним спонукальним мотивом їхньої господарської діяльності. Стимул – подразник, який викликає ту чи іншу реакцію, спонукання до дії.
ЗАВДАННЯ: 1 Скласти конспект за питаннями плану. Відповідь на 2 – ге питання плану систематизувати та надати у вигляді таблиці:
Таблиця 2.1 - Проблема мотивації господарської діяльності в історії економічної думки
2 Схематично зобразити взаємозв’язок потреб, мотивів, стимулів та інтересів, а також побудувати логічний ланцюжок активної діяльності економічних суб’єктів. 3 Підготуватися до обговорення таких питань: - для чого потрібні знання про тенденції і перспективи розвитку потреб та їхні структурні зміни; - на чому грунтуються суперечності економічних інтересів; - як узгоджуються економічні інтереси в суспільстві. 4 Підготувати реферати на тему: - “Корупція, її визначення, основні форми та основні інструменти подолання”; - “Лобізм у сучасному сусупільстві як форма відстоювання інтересів окремих груп”. 5 Виконати тестові завдання: 1 Потреба – це: а) необхідність в чому-небудь, об'єктивно необхідному для підтримки життєдіяльності і розвитку; б) узагальнююче поняття, які виражає суттєві сторони економічних явищ і процесів; в) формалізований опис і кількісне вираження економічних процесів і явищ; г) потреба в економічних благах. 2 Соціальні потреби – це потреби в: а) їжі, житлі, одязі; б) творчості, самореалізації, саморозвитку; в) спілкуванні, прив’язаності, турботі; г) статусі, визнанні, повазі. 3 За суб'єктами вияву економічні потреби поділяються на: а) матеріальні,духовні і соціальні; б) першочергові і другорядні; в) насичені і ненасичені; г) особисті, колективні та суспільні. 4 Благами - результатами трудової діяльності людей вважаються: а) сили природи; б) продукти праці; в) продуктивні сили; г) виробничі відносини. 5 Все те, за допомогою чого предмети праці перетворюються у споживні блага для людей, становлять: а) продукти праці; б) продуктивність праці; в) засоби виробництва; г) засоби праці. 6 За об'єктами вияву економічні потреби поділяються на: а) матеріальні,духовні і соціальні; б) першочергові і другорядні; в) насичені і ненасичені; г) особисті, колективні та суспільні. 7 Економічні інтереси - це: а) усвідомлені потреби (умови) існування, прагнення суб’єктів їх задовольнити, що є мотивом для господарської діяльності; б) збуджувачі імпульсивної енергії людини, породжені спільною працею; в) діалектична закономірність розвитку; г) боротьба за отримання більшої вигоди.
Ключ: 1а; 2в, г; 3г; 4б; 5г; 6а; 7а.
ФОРМА КОНТРОЛЮ: - перевірка рефератів; - перевірка конспектів; - тестовий контроль.
ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|