Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



САМОСТІЙНА РОБОТА № 2 (4 год.)

ТЕМА:Економічні потреби суспільства. Економічні інтереси

 

МЕТА:розкрити сутність та механізм дії економічного закону зростання потреб і дослідити проблему мотивації господарської діяльності в історії економічної думки.

 

ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ:

1 Гальчинський А.С. Економічна теорія: підручник / А. С. Гальчинський. - К.: Вища школа, 2011. – 503 с. – с. 58 – 60.

2 Економічна теорія. Політекономія: підручник / за ред. В.Д. Базилевича. - К.: Знання - Прес, 2008. - 719 с. – с. 44 – 57.

ПЛАН

1 Економічний закон зростання потреб та механізм його дії.

2 Мотиви та стимули ефективного господарювання.

 

ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Потреба — це необхідність в чому-небудь, об'єктивно необхід­ному для підтримки життєдіяльності і розвитку люди­ни, колективу, нації, суспільства в цілому; внутрішній збудник активності.

Потреби задовольняються у процесі споживання, а засоби за­доволення людських потреб називаються благами.

Благо — будь-яка корисність (предмет, явище, процес), яка задовольняє людську потребу.

Економічні потреби — це потреби в економічних благах.

Відповідно до закону зростання потреб безперервний розвиток потреб є рушійною силою економічного та духовного прогресу людства, що, у свою чергу, стимулює появу все нових і нових потреб.

Інтерес – форма вияву потреби, усвідомлене прагнення людини до її задоволення.

Економічні інтереси - усвідомлене прагнення суб’єктів господарювання до задоволення економічних потреб, що є об’єктивним спонукальним мотивом їхньої господарської діяльності.

Стимул – подразник, який викликає ту чи іншу реакцію, спонукання до дії.

 

ЗАВДАННЯ:

1 Скласти конспект за питаннями плану.

Відповідь на 2 – ге питання плану систематизувати та надати у вигляді таблиці:

 

Таблиця 2.1 - Проблема мотивації господарської діяльності в історії економічної думки

Представники Період (роки) Трактування проблеми мотивації господарської діяльності
Ф. Аквінський    
Меркантилісти, деякі представ­ники класичної школи    
А. Сміт    
Т. Мальтус    
К. Маркс    
А. Маршалл    

2 Схематично зобразити взаємозв’язок потреб, мотивів, стимулів та інтересів, а також побудувати логічний ланцюжок активної діяльності економічних суб’єктів.

3 Підготуватися до обговорення таких питань:

- для чого потрібні знання про тенденції і перспективи розвитку потреб та їхні структурні зміни;

- на чому грунтуються суперечності економічних інтересів;

- як узгоджуються економічні інтереси в суспільстві.

4 Підготувати реферати на тему:

- “Корупція, її визначення, основні форми та основні інструменти подолання”;

- “Лобізм у сучасному сусупільстві як форма відстоювання інтересів окремих груп”.

5 Виконати тестові завдання:

1 Потреба – це:

а) необхідність в чому-небудь, об'єктивно необхід­ному для підтримки життє­діяльності і розвитку;

б) узагаль­нююче поняття, які виражає сут­тєві сторони економічних явищ і проце­сів;

в) формалізований опис і кількісне вираження економічних процесів і явищ;

г) потреба в економічних благах.

2 Соціальні потреби – це потреби в:

а) їжі, житлі, одязі;

б) творчості, самореалізації, саморозвитку;

в) спілкуванні, прив’язаності, турботі;

г) статусі, визнанні, повазі.

3 За суб'єктами вияву економічні потреби поділяються на:

а) матеріальні,духовні і соціальні;

б) першочергові і другорядні;

в) насичені і ненасичені;

г) особисті, колективні та суспільні.

4 Благами - результатами трудової діяльності людей вва­жаються:

а) сили природи;

б) продукти праці;

в) продуктивні сили;

г) виробничі відносини.

5 Все те, за допомогою чого предмети праці перетворюються у спо­живні блага для людей, становлять:

а) продукти праці;

б) продуктивність праці;

в) засоби виробництва;

г) засоби праці.

6 За об'єктами вияву економічні потреби поділяються на:

а) матеріальні,духовні і соціальні;

б) першочергові і другорядні;

в) насичені і ненасичені;

г) особисті, колективні та суспільні.

7 Економічні інтереси - це:

а) усвідомлені потреби (умови) існування, прагнення суб’єктів їх задовольнити, що є мотивом для господарської діяльності;

б) збуджувачі імпульсивної енергії людини, породжені спільною працею;

в) діалектична закономірність розвитку;

г) боротьба за отримання більшої вигоди.

 

Ключ: 1а; 2в, г; 3г; 4б; 5г; 6а; 7а.

 

ФОРМА КОНТРОЛЮ:

- перевірка рефератів;

- перевірка конспектів;

- тестовий контроль.

 

ВИКЛАДАЧ – Лісова М. А.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 561

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗМІСТ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ | САМОСТІЙНА РОБОТА № 3 (2 год.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.