Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КОНТРОЛЬ У СИСТЕМІ НАУК

Контроль займає значне місце у системі наук і перебуває у тісному взаємозв’язку з економічною теорією, плануванням, обліком, аналізом, управлінням, контролінгом, галузевими економіками, технологіями виробництва і є невід’ємним від них (див. рис. 1.10). Цей зв’язок виявляється передусім у тому, що дані науки досліджують той самий об’єкт, але з різною цільовою функцією.

У першу чергу, серед наук, з якими пов’язаний контроль, потрібно виділити економічну теорію, яка, вивчаючи закони та механізми їх дій, створює теоретичну основу для розвитку контролю.

Контроль дуже тісно пов’язаний з плануванням і управлінням, оскільки їхнє наукове обґрунтування неможливе без широкого використання результатів попереднього контролю, які створюють інформаційну базу для розробки планів і вибору найдоцільніших управлінських рішень.

Зв’язок контролю з бухгалтерським обліком має двоїстий характер. З одного боку, дані бухгалтерського обліку є основним джерелом інформації при проведенні контролю. З іншого боку, контроль сприяє вдосконаленню форм і змісту облікових реєстрів, змінює порядок документообігу з метою підвищення оперативності контролю.

Контроль тісно пов’язаний з аналізом. Цей зв’язок стає чим раз міцнішим, що пояснюється широкими можливостями використання методології аналізу в процесі здійснення контролю.

Рис. 1.8. Місце контролю у системі наук.

 

Зв’язок контролю з контролінгом є ще тіснішим, оскільки контролінг є, у певній мірі, відгалуженим напрямком контролю із значно розширеними метою, завданням і методами дослідження.

Слід зазначити, що контроль пов’язаний також із галузевими економіками та технологіями виробництва на окремих підприємствах. Цей зв’язок проявляється в тому, що результати контролю використовуються для вдосконалення організації та технології виробництва, впровадження наукової організації праці та передового досвіду.

Контрольні питання

1. Яке місце займає контроль у системі управління ?

2. В чому полягають зміст, мета, завдання контролю в системі управління ?

3. Які функції виконує контроль ?

4. Яким чином пов’язаний економічний контроль з іншими функціями управління ?

5. Які є організаційні форми контролю ?

6. За якими ознаками класифікуються економічний контроль ?

7. З яких етапів складається розвиток економічного контролю ?

8. Які спільні і відмінні риси властиві аудиту, ревізії, судово-бухгалтерській експертизі ?

9. Що розуміють під принципом контролю. Які є принципи економічного контролю?

РЕФЕРАТИВНІ ВИСТУПИ:

1. Передумови виникнення та етапи розвитку контролю.

2. Необхідність та можливість здійснення контролю в умовах ринку.

3. Історичний розвиток контролю в Україні.

4. Контроль як функція управління.

5. Принципи контролю та їх трансформація в умовах ринку.

6. Реформування системи контролю в Україні.

7. Класифікація контролю та її адаптація до сучасних умов.

8. Роль, місце і значення контролю в системі наук.

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ПОГЛИБЛЕНОГО ВИВЧЕННЯ:

1. Проаналізувати варіанти визначень поняття контролю. Дати характеристику кожному із них.

2. Сформулювати власне визначення поняття контролю, обґрунтувати його перевагу над існуючими.

3. За допомогою іншомовних словників відшукати спільне етимологічне коріння терміну “контроль”. Зробити висновки.

4. Висловити власну точку зору стосовно можливостей розширення та доповнення класифікації контролю.

5. Обґрунтувати доцільність (чи недоцільність) поділу принципів контролю на загальні та методологічні.

6. Висловити власні міркування стосовно місця контролю в системі наук.

 

 


ТЕМА 2. ПРЕДМЕТ, ОБ’ЄКТИ, СУБ‘ЄКТИ ЕКОНОМІЧНОГО КОНТРОЛЮ

 

1. Предмет економічного контролю.

2. Об’єкти контролю, їх класифікація.

3. Поняття про систему контролю.

4. Cуб‘єкти економічного контролю


Читайте також:

  1. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  2. I. Аналіз контрольної роботи.
  3. I. Контроль і закріплення знань учнів
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  10. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  11. III. Контроль знань
  12. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ




Переглядів: 679

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Реформування системи контролю в Україні | Предмет економічного контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.