Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ГРОШОВА СИСТЕМА

1.Поняття та елементи грошової системи.

2. Типи грошових систем.

3. Методи балансування та регулювання платіжного балансу.

 

1.Грошова система – це форма організації грошового обороту в державі, встановлена загальнодержавними законами.

Грошова система формується і функціонує на базі банківської системи, і може розглядатись як її складова.

 

Основні елементи грошової системи:

¾ назва грошової одиниці – виникає історично;

¾ маштаб цін – це величина одиниці даної держави , що визначає валовий вміст металу у грошовій одиниці;

¾ види та купюрність грошових знаків, що мають законну платіжну силу

¾ сегментація безготівкових грошових розрахунків;

¾ регламентація готівкового грошового обороту;

¾ регламентація режиму валютного курсу та оперцій з валютними цінностями;

¾ регламентація режиму банківського відсотку;

¾ державні органи, що здійснюють регулювання грошового обігу та контролю.

 

2.Грошові системи можна класифікувати за такими ознаками:

 

1. За характером функціонування:

- саморегульовані;

- регульовані.

Саморегульовані грошові системи – це системи обігу металевих грошей. Основою саморегулювання виступала рівність вартості, яку виражали монети і вартості металу в них.

З переходом до обігу паперових грошей позбавлених власної вартості, припинив свою дію механізм саморегулювання.

Регульовані– виникли з переходом до обігу паперових грошей, позбавлених власної вартості.

 

2.За характером механізму регулювання:

- систему паперовогрошового обігу;

- систему природного обігу.

 

3.За характером економічної системи в межах якої здійснюється грошовий оборот:

- неринкові грошові системи - властиві командно-адміністративним системам.

- ринкові грошові системи – переважання економічних методів та інструментів регулювання грошового обігу.

 

4. За характером регулювання валютних відносин:

- відкриті грошові системи;

- грошові системи закритого типу.

Відкриті – це системи, що характеризуються мінімальними обмеженнями з боку держави на проведення валютних операцій.

Закриті – характеризуються високими обмеженнями на купівлю- продаж валюти в державі.

Грошова система України є ринковою та відкритою.

 

3.Платіжний баланс – це співвідношення між платежами, які здійснені економічними суб’єктами даної держави в інших державах, та надходженнями, які одержані ними з інших держав за певний період.

Якщо надходження перевищують витрати – баланс буде активним, якщо витрати перевищують надходження – пасивним.

За активного сальдо платіжного балансу збільшуються надходження іноземної валюти в державу, зростають валютні резерви держави.

За пасивного сальдо – відбувається відтік іноземної валюти з держави, зменшення валютних резервів.

За формою, платіжний баланс, являє собою зведену статистичну таблицю звіту за певний період часу, в якій відображаються всі реальні економічні показники між резедентами держави.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 850

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ГРОШОВИЙ ОБОРОТ ТА ГРОШОВІ ПОТОКИ | СИСТЕМА РОЗРАХУНКІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.227 сек.