Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Класифікації фізичних вправ

Клас(в логіці) — сукупність (безліч) предметів, що задовольняють спільним вимогам або властивостям; про такі пред­мети кажуть, що вони є елементами одного класу.

Класифікатор — показник (або система показників), що використовується для розділення вправ (предметів, процесів тощо) на класи.

Класифікація (від лат. classis — розряд, клас і faciу — роблю, розкладую), система підпорядкованих понять (класів об'єктів) якої-небудь галузі знань або діяльності людини: часто представляється у вигляді різних за формою схем (таблиць), що використовуються як засіб для встановлення зв'язку між цими поняттями або класами об'єктів, а також для точної орієнтації в чисельних поняттях або відповідних об'єктах.

Класифікація фізичних вправ — це розподіл їх на взаємозалежні групи відповідно до найбільш істотних ознак. За допомогою класи­фікації вчитель може визначити характерні властивості фізичних вправ і, отже, полегшити пошук фізичних вправ, що у більшій мірі відповідають педагогічній задачі. Оскільки наука про фізичне ви­ховання беззупинно збагачується новими даними, класифікації не залишаються незмінними.

Кожна фізична вправа має декілька характерних ознак. Тому та сама вправа може бути представлена в різних класифікаціях.

Існуючі класифікації характеризуються деякою умовністю, але кожна з них відповідає запитам практики.

Класифікація фізичних вправ за ознакою історично сформова­них систем фізичного виховання (гімнастика, гра, туризм, спорт). За цією класифікацією фізичні вправи поділяються на чотири групи:

· гімнастичні вправи, що характеризуються різноманіттям штуч­но створених рухів і дій, ефективність яких оцінюється вибір­ковістю впливу на будівлю і функції організму, а також правиль­ністю, красою і координаційною складністю всіх рухів;

· ігрові вправи, що складаються з природних видів дій (бігу, кидків і т.п.), що виконуються в різноманітних варіантах відповідно до ігрової ситуації, що змінюється, і оцінюються за ефективністю впливу на організм у цілому і за кінцевим результатом дії (вище стрибнути, точніше кинути і т.п.);

· туристичні фізичні вправи, що включають ходьбу, біг, стриб­ки, подолання перешкод, ходьбу на лижах, їзду на велосипеді, веслування в природних умовах, ефективність яких оцінюється комплексним впливом на організм і результативністю подолан­ня відстані і перешкод на місцевості;

· спорт, що включає деякі фізичні вправи перших трьох груп, якщо їм притаманні ознаки діяльності спрямованої на інтенсивну спе­ціалізовану морфофункціональну і психічну підготовку для на­ступного максимального прояву здібностей шляхом змагання в заздалегідь обумовлених рухових діях (спортивні гімнастичні вправи, спортивні ігрові вправи, спортивні туристичні вправи).

Умовність даної класифікації очевидна в розходженні ознак, що характеризують ці групи вправ. Тому, наприклад, біг, хоча й у різних варіантах, представлений у всіх чотирьох групах. Подібна класифікація існує лише як саме загальне орієнтування в характері фізичних вправ.

2. Класифікація фізичних вправ за ознаками особливостей
м'язової діяльності:

· швидкісно-силові вправи, що вимагають від спортсменів прояви максимальних зусиль за відносно короткий відрізок часу (нап­риклад, біг на короткі дистанції, стрибки і т.п.);

· фізичні вправи, що вимагають прояву витривалості (напри­клад, біг на довгі дистанції, ходьба на лижах і т.п.);

· фізичні вправи, що вимагають прояву координації рухів при суворій регламентації умов виконання (наприклад, вправи на гімнастичних снарядах, стрибки у воду і т.п.);

· фізичні вправи, що вимагають комплексного прояву рухових здібностей при постійній зміні рівня зусиль відповідно до умов діяльності (ігри, єдиноборства).

При деякій умовності цієї класифікації вона дозволяє, з одного боку, підбирати фізичні вправи, за допомогою яких можна ефективніше до­сягти бажаного результату в розвитку рухових здібностей (а отже, ви­бирати вправи для контролю за рівнем розвитку рухових здібностей), з іншого боку — знати, який рівень розвитку рухових здібностей необ­хідно мати для успішного виконання вправи того чи іншого характеру.

3. Класифікація фізичних вправ за значенням для рішення освітніх завдань:

· основні (чи змагальні), тобто дії, що є предметом вивчення (а згодом іноді і предметом змагання) відповідно до освітніх задач навчальних програм;

· підвідні вправи, тобто дії, що полегшують освоєння основної вправи завдяки наявності в них деяких рухів, подібних за зов­нішніми ознаками і характером нервово-м'язових напруг;

· підготовчі вправи, тобто дії, що сприяють розвитку тих рухових здібностей, що необхідні для вивчення основної вправи. Умовність даної класифікації полягає в тому, що в ній штучно виді­ляються вправи, спрямовані на формування рухової навички і на роз­виток рухових здібностей, у той час як обидва процеси нерозривні. Вона допомагає підібрати для рішення провідних завдань кожного етапу нав­чання ті вправи, що у більшому ступені сприяють їхньому рішенню.

4. Класифікація фізичних вправ за ознакою переважного розвитку окремих м'язових груп передбачає виділення вправ для м'язів
рук і плечового поясу, для м'язів тулуба і шиї, для м'язів ніг і таза. Усередині цієї класифікації вправи підрозділяються: на вправи для гомілковостопного суглоба, для колінного суглоба і т.п.; вправи без предметів і з предметами, індивідуальні і парні, стоячи, сидячи і ле­жачи; вправи для розвитку сили і гнучкості.

5. Класифікація фізичних вправ за видами спорту. У свою чергу кожен вид спорту має власну класифікацію вправ.

Крім педагогічних класифікацій існують класифікації вправ у біомеханіці (статичні, динамічні, циклічні, ациклічні, комбіновані й інші фізичні вправи), у фізіології (вправи максимальної, субмак­симальної, великої і помірної потужності).

Контрольні питання

1. Дайте визначення поняття «класифікація фізичних вправ» і яке значення вона має для практики фізичного виховання?

2. Які класифікації ви знаєте?

3. Назвіть вправи які відносяться до групи «швидкісно-силові»?

4. Назвіть вправи які відносяться до групи «координаційні, складні»?

5. Як класифікуються фізичні вправи для рішення освітніх завдань. Підберіть за цією класифікацією вправи для вивчення «підйому махом вперед».

 


Читайте також:

  1. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  2. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  3. VII. ДОЗУВАННЯ ВПРАВ
  4. VІI. Утворіть вищий та найвищий ступені порівняння від прислівників із вправи VI.
  5. Адаптація дихальної системи до фізичних навантажень
  6. Адаптація ендокринної системи до фізичних навантажень
  7. Адаптація крові до фізичних навантажень
  8. Адаптація нервової системи до фізичних навантажень
  9. АДАПТАЦІЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ
  10. Адаптація сечовидільної системи до фізичних навантажень
  11. Акробатичні вправи
  12. Акробатичні вправи.




Переглядів: 9145

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Педагогічні критерії ефективності техніки | Модуль ІІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.