Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Педагогічні критерії ефективності техніки

Під педагогічними критеріями ефективності техніки розуміються ознаки, на підставі яких учитель може визначити (оці­нити) міру відповідності способу виконання рухової дії з об'єктивно необхідним. У педагогічній практиці використовується кілька кри­теріїв. Кожний з них має свої переваги і недоліками. Ефективність того чи іншого критерію обумовлена мірою його відповідності характеру рухової дії, етапу навчання і рівню фізичної підготовлено­сті учнів.

1-й критерій — результативність фізичної вправи (утому числі і спортивний результат). Застосовується найчастіше. Прийнято вва­жати, що поліпшення техніки прямо позначається на підвищенні результативності фізичної вправи в цілому. Однак у дійсності ре­зультативність вправи залежить від багатьох причин, і установити серед них значимість технічної підготовленості буває дуже важко.

2-й критерій — параметри стандартної техніки. Сутність його полягає в тому, що зіставляються параметри дії, що спостерігається, з параметрами стандартної техніки. При порівнянні рухової дії зі стандартною технікою вчитель не в змозі одночасно оцінити ефек­тивність всіх елементів техніки. Тому необхідно звертати увагу на­самперед на ті параметри техніки, що є визначальними.

3-й критерій — різниця між реальним результатом і можливим. Для використання критерію необхідно: 1) визначити найкращий результат, що показує учень у руховій дії; 2) знати, від рівня роз­витку яких рухових здібностей залежить результативність у даній дії; 3) шляхом тестування виявити в школяра рівень розвитку саме цих здібностей; 4) вирахувати можливий результат при даному роз­витку здібностей; 5) визначити різницю між реальним результатом учня (пункт 1) і можливим (пункт 4). Якщо реальний результат виявиться вище можливого, то техніка виконання цілком реалізує потенціал фізичних здібностей учня, якщо нижче — не реалізує. У першому випадку необхідно підтягувати рухові здібності, у дру­гому — поліпшувати техніку. Саме складне у використанні цього критерію полягає у визначенні можливого результату при даних ру­хових здібностях. Здійснюється це за допомогою рівнянь регресії.

 

Контрольні питання

1. Дайте визначення поняттю «техніка» фізичних вправ.

2. Які компоненти техніки та фази виконання фізичних вправ Ви знаєте?

3. Що включають просторові характеристики техніки фізичних вправ?

4. Що включають часові та просторово-часові характеристики ру­хових дій?

5. Що таке ритм як характеристика техніки рухових дій?

6. Які характеристики відносяться до динамічних?

7. Які основні умови раціональної спортивної техніки?

 


Читайте також:

  1. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  2. V. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. VII. Правила техніки безпеки і гігієни праці.
  4. А) загальні критерії
  5. Автомобільний комплект для спеціальної обробки військової техніки ДК-4К
  6. Автотранспортної техніки ІДК-1
  7. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  8. Алгебраїчні критерії стійкості
  9. Аналіз економічної ефективності капітальних вкладень
  10. Аналіз ефективності використання активів (капіталу)
  11. Аналіз ефективності використання каналів розподілу
  12. Аналіз ефективності використання оборотних активів




Переглядів: 3332

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Техніка фізичних вправ | Класифікації фізичних вправ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.