Урок – це основна організаційна форма навчання, при якій вчитель протягом встановленого часу керує в спеціально відведеному місці колективною пізнавальною діяльністю постійної групи учнів (класу) з урахуванням особливостей кожного з них, використовуючи види, засоби і методи роботи, створюючи сприятливі умови для того, щоб усі учні оволодівали основами навчального предмету безпосередньо в процесі вивчення, а також для виховання і розвитку пізнавальних здібностей школярів.
ВИМОГИ ДО СУЧАСНОГО УРОКУ
Загальнопедагогічні:
ü врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів;
ü створення емоційно-актуального фону уроку;
ü педагогічний такт і культура мови;
ü пізнавальна самостійність учнів;
ü ідейна спрямованість уроку.
Психологічні:
ü врахування психологічних особливостей кожного учня;
ü нормальних психічний стан і стійкий настрій вчителя і учнів;
ü розумна вимогливість і доброзичливість учителя до учнів;
ü педагогічна етика і психологічний такт;
Дидактичні:
ü раціональне використання кожної хвилини уроку;
ü раціональна єдність словесних, наочних і практичних методів навчання;
ü розвиток пізнавальних інтересів і активності учнів;
ü зв’язок з вивченим раніше;
ü формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосування їх на практиці;
ü індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу;
ü завершеність уроку.
Гігієнічні:
ü температурний режим;
ü норми освітлення;
ü провітрювання;
ü відповідність нормативам шкільних меблів;
ü чергування видів навчальної роботи і різноманітність методів навчання.