1.Гімнастична термінологія – при виконанні загальнорозвиваючих вправ слід вказувати: вихідне положення (В. П.); назву руху (присід, поворот, нахил); напрямок руху (назад, вліво); кінцеве положення. Наприклад:
В.П. – стійка ноги нарізно, руки за голову.
1 – нахил вправо, руки вгору;
2 – В.П.;
3 – нахил вліво, руки вгору;
4 – В.П.
Застосовуючи вправи на гімнастичних снарядах, вказується В.П. – (вис, упор), назва руху (підйом, оберт тощо), спосіб виконання (махом, розгином), напрям руху (вправо, вліво), кінцеве положення (в упор).
Під час запису навчальних комбінацій окремі елементи розмежовуються знаком тире (–). Наприклад, на перекладині: розмахування – підйом в упор правою – оберт назад.
2. Описова термінологія – коли вправа не має стандартних параметрів і її не можна розділити за частинами (наприклад: кидок м’яча від грудей двома руками).
3. Графічне зображення вправ – малюнки вправ, схеми розташування снарядів, розмітка залу і спортмайданчику при проведенні рухливих ігор, комбінованих естафет або окремих вправ, що виконуються по методу колового тренування.
Всі три варіанти можна одночасно використовувати при написанні плану-конспекту уроку.
IV. ПОСЛІДОВНІСТЬ ЗАПИСУ ВПРАВ В ОСНОВНІЙ ЧАСТИНІ УРОКУ
Спочатку пишеться тема і до неї додається перелік вправ, що дозволяє вирішити цю тему (імітаційні, підводячи, підготовчі, спеціально-підготовчі і т.п.).
Наприклад, тема: Біг на короткі дистанції.
УРОК № 1. Біг на короткі дистанції.
1. Біг з високого старту.
2. Положення старту з опорою на одну руку.
3. Біг зі старту з опорою на одну руку без команди.
УРОК № 4. Біг на короткі дистанції.
1. Біг зі старту з опорою на одну руку по команді.