Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класи умов праці за показниками напруженості трудового процесу

№ п/п Показники напруженості трудового процесу Клас умов праці
Оптимальний (напруженість праці легкого ступеня) (1) Допустимий (напруженість праці середнього ступеня) (2) Шкідливий (напружена праця) 3
1 ступінь (3.1) 2 ступінь (3.2) 3 ступінь (3.3)
Інтелектуальні навантаження:
1.1 Зміст роботи Відсутня необхідність прийняття рішення Рішення простих альтернативних завдань згідно з інструкцією Рішення складних завдань з вибором за відомим алгоритмом (робота за серією інструкцій) Евристична (творча) діяльність, що вимагає вирішення складних завдань за відсутності алгоритму.  
1.2 Сприйняття сигналів інформації та їх оцінка Сприйняття сигналів без подальшої потреби у корекції дії Сприйняття сигналів з наступною корекцією дій та операцій Сприйняття сигналів з наступним зіставленням фактичних значень параметрів з їх номінальними значеннями. Сприйняття сигналів з наступною комплексною оцінкою взаємопов’язаних параметрів.  
1.3 Ступінь складності завдання Обробка та виконання завдання Обробка, виконання завдання та його перевірка Обробка та контроль за виконанням завдання Контроль та попередня робота з розподілу завдань для інших осіб  
1.4 Характер роботи, що виконується Робота за індивідуальним планом Робота за установленим графіком Робота в умовах дефіциту часу Робота в умовах дефіциту часу та інформації з підвищеною відповідальністю за кінцевий результат  
Сенсорні навантаження
2.1 Тривалість зосередженого спостереження (у % від часу зміни) до 25 25—50 5—75 >75  
2.2. Щільність сигналів (світлових, звукових та інших) та повідомлень в середньому за 1 годину роботи до 75 75—175 176—300 >300  
2.3 Кількість виробничих об’єктів одночасного спостереження до 5 5—10 11—25 >25  
2.4 Навантаження на зоровий аналізатор:
2.4.1 Розмір об’єкта розрізнення (при відстані від очей працівника до об’єкта розрізнення не більше, ніж 0,5 м), мм при тривалості зосередженого спостереження, % часу зміни >5мм 10% 5,0—1,1; більше 50% часу 1,0—0,3; до 50% часу менше 0,3; до 25% часу 1,0—0,3 мм; більше 50% часу менше 0,3; 25—50% часу менше 0,3; більше 50% часу  
2.4.2 Робота з оптичними приладами (мікроскопи, лупи та ін.) при тривалості зосередженого спостереження, % часу зміни 26—50 51—75 >75  
2.4.3. Спостереження за екранами відеотерміналів, годин на зміну до 2 2—3 3—4 >4  
2.5 Навантаження на слуховий аналізатор (при виробничій необхідності сприйняття мови або диференційованих сигналів) Розбірливість слів та сигналів від 100% до 90% Розбірливість слів та сигналів від 90% до 70% Розбірливість слів та сигналів від 70% до 50% Розбірливість слів та сигналів менше, ніж 50%  
Емоційне навантаження:
3.1 Ступінь відповідальності Значущість помилки Несе відповідальність за виконання окремих елементів завдання. Вимагає додаткових зусиль у роботі з боку працівника Несе відповідальність за якість допоміжних робіт (завдань) Вимагає додаткових зусиль з боку керівництва (бригадира, майстра та ін.) Несе відповідальність за якість основної роботи (завдання). Вимагає виправлень за рахунок додаткових зусиль всього колективу (групи, бригади та ін) Несе відповідальність за якість кінцевої продукції, роботи (завдання). Викликає ушкодження обладнання, зупинку технологічного процесу та виникає можливість небезпеки для життя.  
3.2. Ступінь ризику для власного життя Виключений Виключений Виключений Можливий  
3.3 Ступінь ризику за безпеку інших осіб Виключений Виключений Виключений Можливий  
4. Монотонність навантажень:
4.1 Кількість елементів (прийомів), необхідних для реалізації простого завдання або в операціях, які багаторазово повторюються >10 9—6 5—3 <3  
4.2 Тривалість виконання простих виробничих завдань або операцій, що повторюються >100 100—25 24—10 <10  
Режим праці:  
5.1 Тривалість робочого дня 6—7 8—9 10—12 > 12  
5.2 Змінність роботи Однозмінна робота (без нічної зміни) Двозмінна робота (без нічної зміни) Тризмінна робота (з роботою у нічну зміну) Нерегулярна змінність з роботою в нічний час  

 

Таблиця 5

Класи умов праці при дії іонізуючих випромінювань (в частинах від ЛД*)

Річна ефективна доза, Е Клас умов праці
Оптимальний (1) Допусти-мий (2) Шкідливий (3) Небезпечний (екстремальний) (4)
1 ступінь (3.1) 2 ступінь (3.2) 3 ступінь (3.3) 4 ступінь (3.4)
Ефективна доза в частинах від ЛД Е < 0,05 0,05<Е £ 0,1 0,1 < Е £ 0,5 0,5< Е £ 0,7 0,7 < Е £ 1,0 1,0 <Е £ 2,5 Е > 2,5
Ефективна доза на рік, мЗв рік -1 Е < 1,0 1,0 < Е £ 2,0 2,0 < Е £ 10,0 10,0 <Е £ 14 14,0 < Е £ 20 10 < Е £ 50 Е > 50

* Відповідно до НРБУ–97 мінімальний ліміт ефективної дози ЛД (20 мЗв · рік-1) являє собою основний радіаційно-гігієнічний норматив, метою якого є обмеження ступеня опромінення осіб персоналу категорії А від індустріальних джерел іонізуючих випромінювань.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. План навчального процесу.
  6. TEMA 13. МОТИВАЦІЯ РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЇ
  7. V. Класифікація і внесення поправок
  8. V. Класифікація рахунків
  9. VII. Правила техніки безпеки і гігієни праці.
  10. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США




Переглядів: 441

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класи умов праці залежно від вмісту шкідливих речовин у повітрі робочої зони (перевищення ГДК, разів) | Гігієнічні аспекти медичного обслуговування працівників промислових підприємств та сільськогосподарського виробництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.