Новими проектами Про вищу освіту є проекти Ківалова, Яценюка та Балоги. За своєю суттю вони не несуть радикальних змін у вищу освіту і суттєво не відрізняються від чинного закону. У проектах Ківалова та Балоги основну увагу звернено на основні терміни і поняття, наукові ступені і звання (вводиться поняття доктора філософії, тобто кандидата наук, присвоєння вчених звань старшого дослідника, доцента і прфесора), перелік посад науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів установлюється Кабінетом Міністрів України. Також відбулася заміна терміна «вищі заклади навчання ІІІ-ІV рівнів акредитації» на «вищі навчальні заклади навчання». Відбулися зміни в освітньо-кваліфікаційних і освітніх рівнях: було - 1. В Україні встановлюються такі освітні рівні:початкова загальна освіта;базова загальна середня освіта;повна загальна середня освіта;професійно-технічна освіта;базова вища освіта;повна вища освіта. 2. В Україні встановлюються такі освітньо-кваліфікаційні рівні:кваліфікований робітник;молодший спеціаліст;бакалавр;спеціаліст, магістр. Положення про освітні та освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту) затверджується Кабінетом Міністрів України.
Запропонували:
1.В Україні встановлюються такі освітні рівні:
дошкільна освіта;
початкова загальна освіта;
базова загальна середня освіта;
повна загальна середня освіта;
професійно-технічна освіта;
вища освіта.
2. В Україні встановлюються такі освітньо-кваліфікаційні рівні та наукові ступені:
кваліфікований робітник;
бакалавр;
магістр;
доктор філософії (кандидат наук);
доктор наук.
Звання старший науковий співробітник змінити на дослідника.
У проекті Яценюка суттєві зміни відзначаються щодо надання пільг соціально незахищеним верствам населення.
Отже, суттєвих змін у законі вищої освіти не передбачається.
Лекція 8. Компетентнісний підхід у системі освіти
1. Сутність компетентнісного підходу, його витоки.
2. Поняття про компетентність і компетенцію.
3. Компетентність як комплексна характеристика особистості.
4. Ключові і предметні компетентності.
5. Компетентнісний підхід у нормативних документах.