МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Цілі впливуЦілі виходу Вони належать до нижчих категорій в ієрархії цілей. Це - конкретні виробничі завдання, які потрібно виконати (наприклад, підготувати певну кількість інформаційних матеріалів і надіслати їх до конкретних ЗМІ). Такого ґатунку цілі доволі легко класифікувати й кількісно визначити. їх, наприклад, можна сформулювати так: «підготувати прес-реліз, відео-реліз, радіозвернення та надіслати їх до двох місцевих щоденних газет, телестудії і трьох радіостанцій»; «підготувати тексти трьох усних виступів для своїх представників, що забезпечують поширення важливих інформаційних матеріалів у містах А, Б, В». Реалізацію таких цілей потім буде легко перевірити, підрахувавши кількість релізів, реально підготовлених і надісланих до каналів інформації, та кількість усних виступів, виголошених власними представниками. У разі потреби до цього можна додати і терміни виконання цих різновидів робіт. У своїх програмах PR-фахівці часто користуються лише цілями вихідного характеру. Здається, перевага в цьому разі полягає в тому, що досягнення таких цілей передбачає набір конкретних і реальних завдань» які можна виміряти кількісними показниками. Мовляв, виконавши ці завдання, PR-фахівець може звітувати про успішне виконання роботи. Але вихідні цілі не мають прямого зв'язку з фіксацією реального впливу, який має справити виконання програми на передбачувану цільову аудиторію. Щоб мати таку можливість, необхідно перейти до вищих, більш важливих категорій у наведеній далі ієрархії PR-цілей. Як було раніше показано, існують три різні типи цілей впливу: інформаційні, у сфері установок і поведінки. їх називають цілями впливу тому, що вони передбачають досягнення певних бажаних змін у громадському середовищі внаслідок виконання PR-програм. , Інформаційні цілі. Вони, як ми бачимо, охоплюють експонування (подання) повідомлення, його розуміння й утримання в пам'яті цільовою громадськістю. Такі цілі раціональні у випадку, коли PR-фахівець бажає поінформувати про акцію чи подію; прагне поширити інструкції, операційні правила або інші форми інформації, щоб озброїти аудиторію знаннями з певного предмета. Наведемо два приклади можливих формулювань інформаційних цілей: «збільшити (впродовж місяця) рівень поінформованості всіх груп місцевої громади про час "відкритих дверей" організації (на 10 %)»; «збільшити (на ЗО % впродовж 9 місяців) рівень поінформованості населення області щодо проблем йододефіциту». Цілі у сфері установок. Такі цілі спрямовані на модифікацію ставлення аудиторії до організації, її роботи, продукції або послуг. Як ми помітили, зміна установки може включати: формування нових установок, якщо таких раніше не існувало; кристалізацію або зміну вже наявних установок. Якщо взяти, скажімо, зовсім нову організацію, яка щойно розпочала свою діяльність, то важко уявити, що громадськість уже має якісь установки щодо неї. У такому разі завдання PR-фахівців полягатиме в тому, щоб сформувати позитивні установки до нової організації. Приклади таких цілей можуть бути: «сформувати сприятливе громадське ставлення до ново" програми подолання йододефіциту (серед 25 % населення упродовж 3-х місяців)»; «упродовж 9-ти місяців досягти того, щоб населення міста вважало, що для профілактики йододефіцитних захворювань необхідно споживати виключно йодовану сіль». Важливо наголосити, що планування такого типу цілей у сфері установок можливе лише для організацій, які не є об'єктом дискусій, а тому ще не мають до себе попередньо сформованих упереджених ставлень серед громадськості. Якщо нові організації або акції викликали негайну реакцію зацікавленої публіки, то в такому випадку доцільніше вести мову про цілі, пов'язані зі зміцненням або зміною установок. Друга форма цілей у сфері установок має відношення до проблем зміцнення або інтенсифікації вже наявних установок. Скажімо, певна група громадськості може мати більш-менш позитивні, але слабко виражені установки щодо організації. У такому випадку завдання працівників сфери PR - зміцнити ці установки за допомогою ініціювання різноманітних акцій, заходів, додаткових зусиль комунікативного характеру. Таку ціль, наприклад, можна сформулювати так: «зміцнити сприятливу громадську думку щодо некомерцій- ної організації (серед 80 % її колишніх донорів) протягом березня - травня цього року». Останньою формою цілей у сфері установок є зміна вже наявних (як правило, негативних) установок. У цьому разі PR-фахівець має бути надто обережним і не висувати заздалегідь недосяжних цілей. Зміна негативних установок на позитивні - найскладніше завдання, з яким стикаються фахівці з паблик рілейшнз. Зміна установок або поведінки забирає багато часу та зусиль і може дати результат лише внаслідок виконання довгострокових PR-програм. Якщо спробувати сформулювати програмну PR-мету - змінити негативну установку на позитивну, - то вона матиме такий вигляд: «змінити (протягом наступного року) наявні сьогодні негативні установки та недоброзичливе ставлення до організації (серед 20 % колишніх і теперішніх клієнтів організації)» ■ Цілі у сфері поведінки. Як і модифікація установок, модифікація по ведінки може передбачати формування або стимулювання нової по едінкИ' ЗМІЧНЄННЯ чи інтенсифікацію наявної сприятливої поведінки бо зміну негативної поведінки групи громадськості щодо організації. Наприклад, із метою формування нової поведінки можуть ставитися такі цілі: «досягти дотримання нових правил з техніки безпеки (серед 75 % персоналу організації)»; «переконати (60 %) громадян нашого міста віком понад 50 років регулярно проходити обстеження з метою профілактики ракових захворювань шлунка». Зміцнення або інтенсифікація наявних зразків позитивної поведінки може набувати вигляду таких цілей: «заохотити (ЗО %) водіїв приватних засобів транспорту регулярно користуватися ременем безпеки»; «стимулювати зростання (на 50 %) активності членів громадської організації щодо відвідування громадських заходів». Постановка цілей щодо зміни негативних зразків поведінки може, наприклад, включати такі формулюватися: «відмовити громадськість від ідеї знесення пам'ятника у міському парку (20 % місцевих мешканців)»; «спонукати відмову від куріння в робочих приміщеннях організації (80 % працівників)». У кожне із вищенаведених цілеположень можна включити відповідні часові рамки. Отже, розглянуті приклади використання принципу управління за цілями доводять, що даний підхід до планування дає змогу постійно перевіряти й оцінювати і хід реалізації PR-програм організації в цілому, і PR-зусилля кожного окремого з її структурних підрозділів, особливо служби паблик рілейшнз. Складені у письмовій формі, плани управління за цілями для організації і кожного з її підрозділів можуть бути наочним документом перевірки стану справ і досягнутих результатів виконання плану. При цьому неабияке значення має те, що включені до цільового плану кількісні показники й часові рамки можуть і повинні бути об'єктом контролю та постійних досліджень. З їх допомогою мають не лише відстежуватися позитивні результати виконання стратегічного цільового PR-плану, а й виявлятися вузькі місця в роботі, щоб вживати своєчасних додаткових заходів, особливо на етапах вироблення тактики реалізації PR-програм, активних дій і комунікації з цільовими групами громадськості. Лекція 3. МІСЦЕ І РОЛЬ СЛУЖБ ІЗ ЗВ'ЯЗКІВ З ГРОМАДСЬКІСТЮ В СУЧАСНИХ СОЦІАЛЬНИХ ОРГАНІЗАЦІЯХ. Читайте також:
|
||||||||
|