Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Цілі впливу

Цілі виходу

Вони належать до нижчих категорій в ієрархії цілей. Це - конк­ретні виробничі завдання, які потрібно виконати (наприклад, під­готувати певну кількість інформаційних матеріалів і надіслати їх до конкретних ЗМІ). Такого ґатунку цілі доволі легко класифікувати й кількісно визначити. їх, наприклад, можна сформулювати так: «підготувати прес-реліз, відео-реліз, радіозвернення та надіслати їх до двох місцевих щоденних газет, телестудії і трьох радіостан­цій»; «підготувати тексти трьох усних виступів для своїх пред­ставників, що забезпечують поширення важливих інформаційних матеріалів у містах А, Б, В».

Реалізацію таких цілей потім буде легко перевірити, підрахував­ши кількість релізів, реально підготовлених і надісланих до каналів інформації, та кількість усних виступів, виголошених власними представниками. У разі потреби до цього можна додати і терміни виконання цих різновидів робіт.

У своїх програмах PR-фахівці часто користуються лише цілями вихідного характеру. Здається, перевага в цьому разі полягає в тому, що досягнення таких цілей передбачає набір конкретних і реальних завдань» які можна виміряти кількісними показниками. Мовляв, виконавши ці завдання, PR-фахівець може звітувати про успішне виконання роботи. Але вихідні цілі не мають прямого зв'язку з фіксацією реального впливу, який має справити виконання програми на передбачувану цільову аудиторію. Щоб мати таку можливість, необхідно перейти до вищих, більш важливих категорій у наведеній далі ієрархії PR-цілей.

Як було раніше показано, існують три різні типи цілей впливу: інформаційні, у сфері установок і поведінки. їх називають цілями впливу тому, що вони передбачають досягнення певних бажаних змін у громадському середовищі внаслідок виконання PR-програм.

, Інформаційні цілі. Вони, як ми бачимо, охоплюють експонуван­ня (подання) повідомлення, його розуміння й утримання в пам'яті цільовою громадськістю. Такі цілі раціональні у випадку, коли PR-фахівець бажає поінформувати про акцію чи подію; прагне поширити інструкції, операційні правила або інші форми інформації, щоб озброїти аудиторію знаннями з певного предмета. Наведемо два приклади можливих формулювань інформаційних цілей:

«збільшити (впродовж місяця) рівень поінформованості всіх груп місцевої громади про час "відкритих дверей" організації (на 10 %)»;

«збільшити (на ЗО % впродовж 9 місяців) рівень поінформованості населення області щодо проблем йододефіциту».

Цілі у сфері установок. Такі цілі спрямовані на модифікацію ставлення аудиторії до організації, її роботи, продукції або послуг. Як ми помітили, зміна установки може включати: формування нових установок, якщо таких раніше не існувало; кристалізацію або зміну вже наявних установок.

Якщо взяти, скажімо, зовсім нову організацію, яка щойно розпо­чала свою діяльність, то важко уявити, що громадськість уже має якісь установки щодо неї. У такому разі завдання PR-фахівців полягатиме в тому, щоб сформувати позитивні установки до нової організації. Приклади таких цілей можуть бути:

«сформувати сприятливе громадське ставлення до ново" програми подолання йододефіциту (серед 25 % населення упродовж 3-х місяців)»;

«упродовж 9-ти місяців досягти того, щоб населення міста вважало, що для профілактики йододефіцитних захворювань необхідно споживати виключно йодовану сіль».

Важливо наголосити, що планування такого типу цілей у сфері установок можливе лише для організацій, які не є об'єктом дис­кусій, а тому ще не мають до себе попередньо сформованих упере­джених ставлень серед громадськості. Якщо нові організації або акції викликали негайну реакцію зацікавленої публіки, то в такому випадку доцільніше вести мову про цілі, пов'язані зі зміцненням або зміною установок.

Друга форма цілей у сфері установок має відношення до про­блем зміцнення або інтенсифікації вже наявних установок. Скажі­мо, певна група громадськості може мати більш-менш позитивні, але слабко виражені установки щодо організації. У такому випадку завдання працівників сфери PR - зміцнити ці установки за допомогою ініціювання різноманітних акцій, заходів, додаткових зусиль комунікативного характеру. Таку ціль, наприклад, можна сформу­лювати так:

«зміцнити сприятливу громадську думку щодо некомерцій- ної організації (серед 80 % її колишніх донорів) протягом бе­резня - травня цього року».

Останньою формою цілей у сфері установок є зміна вже наявних (як правило, негативних) установок. У цьому разі PR-фахівець має бути надто обережним і не висувати заздалегідь недосяжних цілей. Зміна негативних установок на позитивні - найскладніше завдання, з яким стикаються фахівці з паблик рілейшнз. Зміна установок або поведінки забирає багато часу та зусиль і може дати результат лише внаслідок виконання довгострокових PR-програм.

Якщо спробувати сформулювати програмну PR-мету - змінити негативну установку на позитивну, - то вона матиме такий вигляд: «змінити (протягом наступного року) наявні сьогодні нега­тивні установки та недоброзичливе ставлення до організа­ції (серед 20 % колишніх і теперішніх клієнтів організації)» ■

Цілі у сфері поведінки. Як і модифікація установок, модифікація по ведінки може передбачати формування або стимулювання нової по едінкИ' ЗМІЧНЄННЯ чи інтенсифікацію наявної сприятливої поведінки бо зміну негативної поведінки групи громадськості щодо організації.

Наприклад, із метою формування нової поведінки можуть ста­витися такі цілі:

«досягти дотримання нових правил з техніки безпеки (серед 75 % персоналу організації)»;

«переконати (60 %) громадян нашого міста віком понад 50 років регулярно проходити обстеження з метою про­філактики ракових захворювань шлунка».

Зміцнення або інтенсифікація наявних зразків позитивної по­ведінки може набувати вигляду таких цілей:

«заохотити (ЗО %) водіїв приватних засобів транспорту регулярно користуватися ременем безпеки»; «стимулювати зростання (на 50 %) активності членів громадської організації щодо відвідування громадських заходів».

Постановка цілей щодо зміни негативних зразків поведінки може, наприклад, включати такі формулюватися:

«відмовити громадськість від ідеї знесення пам'ятника у міському парку (20 % місцевих мешканців)»; «спонукати відмову від куріння в робочих приміщеннях організації (80 % працівників)».

У кожне із вищенаведених цілеположень можна включити від­повідні часові рамки.

Отже, розглянуті приклади використання принципу управління за цілями доводять, що даний підхід до планування дає змогу пос­тійно перевіряти й оцінювати і хід реалізації PR-програм організа­ції в цілому, і PR-зусилля кожного окремого з її структурних підроз­ділів, особливо служби паблик рілейшнз. Складені у письмовій формі, плани управління за цілями для організації і кожного з її підрозділів можуть бути наочним документом перевірки стану справ і досягнутих результатів виконання плану.

При цьому неабияке значення має те, що включені до цільового плану кількісні показники й часові рамки можуть і повинні бути об'єктом контролю та постійних досліджень. З їх допомогою мають не лише відстежуватися позитивні результати виконання стратегічного цільового PR-плану, а й виявлятися вузькі місця в роботі, щоб вживати своєчасних додаткових заходів, особливо на етапах вироблення тактики реалізації PR-програм, активних дій і комунікації з цільовими групами громадськості.

Лекція 3. МІСЦЕ І РОЛЬ СЛУЖБ ІЗ ЗВ'ЯЗКІВ З ГРОМАДСЬКІСТЮ В СУЧАСНИХ СОЦІАЛЬНИХ ОРГАНІЗАЦІЯХ.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  3. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  4. Аналіз відхилень від нормативів та їх впливу на прибуток
  5. Аналіз впливу постачальників
  6. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  7. Аналіз факторів впливу на обсяги виробництва суспільного продукту.
  8. Важелі впливу на процеси розвитку ринку капіталу.
  9. Вибір засобів впливу
  10. Вибір засобів впливу
  11. Види масовокомунікаційного впливу
  12. Виховання як процес і результат цілеспрямованого впливу на розвиток особистості




Переглядів: 1448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Управління за цілями | ПР в бізнесі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.