Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування іміджу організації: назва, символ, девіз, фірмовий стиль

Уявлення про компанії формуються не тільки рекламою її товарів, а й її назвою, символікою, інтер'єром приміщень і враженням сторонніх спостерігачів. Все це і багато іншого безпосередньо визначає імідж компанії.

Позитивний імідж економить витрати, а негативний, навпаки, набагато збільшує їх.

Великі компанії щорічно витрачають в середньому більше 500 млн. доларів на рік на проведення PR заходів. Причому витрати на рекламу товарів перевищують витрати на його виробництво, і це економічно виправдовується, тобто добре прорекламована акція, вдало вибраний слоган може підвищити продаж в 100 разів. Дані тенденції склалися на Заході з середини 90-их рр.. XX ст.

Великі вітчизняні компанії прийшли до розуміння того, що потрібно вкладати великі кошти у власний імідж, але якість і стиль російських розробок поступається значно Заходу. Головна проблема в тому, що головна мета нашої реклами: що вона повинна забезпечити заповнення споживача, а не те, що вона повинна зробити споживача партнером. Російської рекламі не вистачає яскравості, вона багато в чому примітивна.

Роль в даному процесі PR служби полягає в тому, щоб вивчити психологію населення, його потреби і грати на потребах населення, і здатності задовольнити дані потреби. Процес підвищення ефективності повинен починатися з вибору назви, символу підприємства. Цей вибір повинен ґрунтуватися не тільки на раціональному підході, а й на знанні емоційної частини людської психіки.

У сучасній російській практиці зустрічаються 4 основних підходу до вибору назви організації:

1. функціональний підхід (стоматологи);

2. подібний (Альфи, Пегас і ін);

3. власники бізнесу (Макаров і пр.);

4. скорочення повної назви фірм (АСКО та ін.)

Перші 2 підходи доступні для сприйняття, але зате вони «штампуються серіями», тому не мають індивідуальність. Вони використовуються різними організаціями, новими фірмами, а звідси наслідком є однойменність і дезорієнтація споживача.

Третій підхід традиційний для Росії і має велику історію. Їх назви асоціюються відразу з тією продукцією, яку випускають дані підприємства. Якщо давати такі назви зараз, то це абсолютний програш, тому що люди не можуть відразу зміркувати, що це таке і яку продукцію випускає організація.

Для дрібних фірм бажаним є зрозуміти профіль її роботи для споживача. Для великих фірм це не обов'язково, тому що вони можуть витратити великі гроші на масову рекламу і тим самим привчити населення до назви.

Поряд з назвою велику роль відіграє символ. Вдало вибраний символ може торкнутися глибинні пласти людських емоцій і сприятиме стійкості іміджу. У російській практиці використання символів має різні підходи і підстави:

1. символіка може відобразити напрямки діяльності фірми, наприклад, колесо для транспортної компанії і т. д.;

2. за допомогою символіки можна відобразити переносне значення, наприклад, бджола - працьовитість, кішка - незалежність і т.п.;

3. можуть бути невдалі символи: нічні метелики - ефемерність, мінливість і пр.

Велика увага на імідж надає смислове графічне і колірне рішення фірмового товарного знака, який іноді може збігатися з символом компанії, а може і не збігатися. До цих рис пред'являють при оцінці їх ефективності ряд конкретних вимоги (рекомендацій):

1. вертикальні або горизонтальні прямі лінії в написанні назви завжди при сприйнятті асоціюються зі спокійною і солідарністю фірми, а хвилясті - з невимушеністю, солідарністю;

2. прості симетричні символи сприймаються і запам'ятовуються швидше, ніж будь-які складні;

3. колірна гамма фірмового знака повинна спиратися на звичні асоціації, наприклад, у медицині - біле з червоним, в сільському господарстві - зелене з жовтим.

Девіз - короткий образний вислів про стиль діяльності фірми або про її основне торговій пропозиції. Девіз в цьому сенсі буде ототожнюватися з рекламним гаслом.

Складання девізу повинно ґрунтуватися на використанні основних закономірностей сприйняття. Коли девіз візуально сприймається, то головне в ньому яскравість, стислість; коли на слух - милозвучність, щоб були правильно складені голосні і приголосні. При складанні девізу ефективно використовувати ключові слова: «новий», «вперше», «бажаний», «швидко», «легко» і т.д. Бажано уникати слів: «дорогою», «страх», «чорний», «бруд», «любов» та ін Основний принцип - вживати дієслова прямої дії, наприклад: «Не пропустіть свій шанс». При складанні девізу потрібно пам'ятати про те, що він повинен виражати дружній настрій по відношенню до споживача і надавати йому ініціативу у задоволенні його потреб.

При розробці девізу багато фірм проводять спеціальні соціологічні дослідження, щоб визначити наскільки адекватно і ефективно сприймається той чи інший девіз, гасло покупцями. Деякі компанії пропонують опитуваним на вибір кілька ключових гасел і девізів, потім аналізують які гасла і девізи з точки зору демографічних характеристик воліють, а потім вибирають той, який посів перше місце у цільової аудиторії.

Крім цих складових, які формують імідж через рекламу, продукцію при безпосередньому контакті з клієнтами на перше місце за ступенем впливу на імідж починає виходити так званий фірмовий стиль. Фірмовий стиль - стиль працівників, співробітників, стиль взаємини між ними, дизайн приміщення, оформлення документації, манера одягатися тощо Перше, що кидається в очі - це стиль секретаря та співробітників безпеки. Секретар - обличчя фірми, його манера триматися, вміння розмовляти безпосередньо залежить імідж фірми, тому що від спілкування з ним складається перше враження, яке згодом важко змінити.

Контакти з фірмою починаються допомогою телефонного спілкування, і від ефективності телефонного спілкування залежить імідж фірми і її ефективність роботи в цілому. У середньому на телефонні розмови витрачається від 4 до 30% робочого часу, а від цього часу третину йде на паузи між словами. Існує кілька рекомендацій при спілкуванні по телефону:

1. Людина, що знімає трубку, повинен знати заради чого він зніме трубку;

2. При розмові він повинен дотримуватися обов'язкової структури розмови:

а) взаємне представлення;

б) введення співрозмовника в курс справи;

в) обговорення ситуації;

г) заключні слова.

Особливе значення має перше слово, яке секретар вимовляє по телефону.

Необхідно відмовитися від таких слів, як «Алло», «Так, так», «Слухаю», а треба застосовувати інформативні символи - представлення фірми, назвати себе. Говорити треба коротко і по суті, повідомляючи співрозмовникові основну мету розмови і цікавлять проблеми.

Внутрішньою складовою фірмового стилю виступає психологічна атмосфера в колективі. Бажано, щоб співробітники спілкувалися між собою коректно, оперативно і ввічливо. Сюди ще можна віднести компетентність і точність.

У різних країнах психологічній атмосфері приділяють різне увагу, а в деяких існує формалізовані процедури, які покликані підтримувати корпоративний дух. В Японії, наприклад, співробітники на початку робочого дня і в кінці співають гімн своєї фірми. Також поширені колективні методи впливу - психологічні тренінги в процесі роботи (розрядка, мітинги, які скликаються керівництвом). У західних країнах упор робиться на згуртування команди через спільні заходи (вечірки, презентації, робочі ігри тощо). У Росії ніяких колективних способів згуртування команди не існує, але останнім часом починає запозичувати західні форми організації цього роду діяльності, пов'язані з пропагандою здорового способу життя (футбол, баскетбол, волейбол тощо).



Читайте також:

  1. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  2. PR-реклама іміджу
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  5. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  6. Алгоритм формування статутного фонду банку
  7. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  8. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  9. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  10. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  11. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків
  12. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів




Переглядів: 1131

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль і завдання PR в бізнесі. Оцінка ефективності даної діяльності | Технології агітаційно-пропагандистського типу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.