МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Аналіз якості продукції
Якість продукції – сукупність властивостей продукції, здатних задовольняти певні потреби відповідно до її призначення. Кількісна характеристика одного з декількох властивостей продукції, що становлять її якість, називається показником якості продукції. Розрізняють узагальнюючі індивідуальні й непрямі показники якості. До узагальнюючих показників якості відносять: - питома і якісна вага продукції в загальному обсязі її випуску; - питома вага продукції, що відповідає світовим стандартам; - питома вага експортованої продукції, у тому числі у високорозвинені промислові країни; - питома вага атестованої продукції. Індивідуальні показники характеризують корисність (жирність молока, зміст білка в продукті й т.д.), надійність (довговічність, безвідмовність у роботі), технологічність (трудомісткість і енергоємність). Непрямі – штрафи за неякісну продукцію, обсяг і питому вагу забракованої продукції, втрати від браку й т.д. У процесі аналізу вивчають динаміку цих показників, виконання плану по їхньому рівні, причини їхніх змін. Для узагальнюючої оцінки виконання плану по якості продукції використовують різні методи. Сутність бального методу оцінки складається у визначенні середньозваженого бала якості продукції, і шляхом порівняння фактичного й планового його рівня знаходять відсоток виконання плану по якості. Крім того, оцінка виконання плану по якості продукції виробляється по питомій вазі забракованої й зарекламованої продукції. Якість продукції є параметром, що робить вплив на такі вартісні показники роботи підприємства, як випуск продукції (ВП), виторг від реалізації (В), прибуток (П). Зміна якості впливає насамперед на зміну ціни й собівартості продукції, тому формули для розрахунку будуть мати вигляд:
(2.7)
(2.8)
(2.9) де Ц0, Ц1 – відповідно ціна виробу до й після зміни якості; З0, З1 – собівартість виробу до й після зміни якості; VВПk – кількість зробленої продукції підвищеної якості; РПk – кількість реалізованої продукції підвищеної якості.
Непрямим показником якості продукції є брак. Він ділиться на поправний і непоправний, внутрішній (виявлений на підприємстві) і зовнішній (виявлений у споживача). Випуск браку веде до росту собівартості продукції й зниженню обсягу товарної продукції, зниженню прибутку й рентабельності. У процесі аналізу вивчають динаміку браку по абсолютній сумі й по питомій вазі в загальному обсязі випущеної продукції, визначають втрати від браку й втрати продукції. Після цього вивчають причини зниження якості й допущеного браку продукції по місцях їхнього виникнення, центрам відповідальності й розробляються заходи щодо їхнього усунення. Основними причинами зниження якості продукції є: погана якість сировини, низький рівень технології й організації виробництва, низький рівень кваліфікації робітників і технічного рівня встаткування, аритмічність виробництва.
Читайте також:
|
||||||||
|