Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз якості продукції

 

Якість продукції – сукупність властивостей продукції, здатних задовольняти певні потреби відповідно до її призначення. Кількісна характеристика одного з декількох властивостей продукції, що становлять її якість, називається показником якості продукції.

Розрізняють узагальнюючі індивідуальні й непрямі показники якості.

До узагальнюючих показників якості відносять:

- питома і якісна вага продукції в загальному обсязі її випуску;

- питома вага продукції, що відповідає світовим стандартам;

- питома вага експортованої продукції, у тому числі у високорозвинені промислові країни;

- питома вага атестованої продукції.

Індивідуальні показники характеризують корисність (жирність молока, зміст білка в продукті й т.д.), надійність (довговічність, безвідмовність у роботі), технологічність (трудомісткість і енергоємність).

Непрямі – штрафи за неякісну продукцію, обсяг і питому вагу забракованої продукції, втрати від браку й т.д.

У процесі аналізу вивчають динаміку цих показників, виконання плану по їхньому рівні, причини їхніх змін.

Для узагальнюючої оцінки виконання плану по якості продукції використовують різні методи. Сутність бального методу оцінки складається у визначенні середньозваженого бала якості продукції, і шляхом порівняння фактичного й планового його рівня знаходять відсоток виконання плану по якості.

Крім того, оцінка виконання плану по якості продукції виробляється по питомій вазі забракованої й зарекламованої продукції.

Якість продукції є параметром, що робить вплив на такі вартісні показники роботи підприємства, як випуск продукції (ВП), виторг від реалізації (В), прибуток (П).

Зміна якості впливає насамперед на зміну ціни й собівартості продукції, тому формули для розрахунку будуть мати вигляд:

 

(2.7)

 

(2.8)

 

(2.9)

де Ц0, Ц1 – відповідно ціна виробу до й після зміни якості;

З0, З1 – собівартість виробу до й після зміни якості;

VВПk – кількість зробленої продукції підвищеної якості;

РПk – кількість реалізованої продукції підвищеної якості.

 

Непрямим показником якості продукції є брак.

Він ділиться на поправний і непоправний, внутрішній (виявлений на підприємстві) і зовнішній (виявлений у споживача).

Випуск браку веде до росту собівартості продукції й зниженню обсягу товарної продукції, зниженню прибутку й рентабельності.

У процесі аналізу вивчають динаміку браку по абсолютній сумі й по питомій вазі в загальному обсязі випущеної продукції, визначають втрати від браку й втрати продукції.

Після цього вивчають причини зниження якості й допущеного браку продукції по місцях їхнього виникнення, центрам відповідальності й розробляються заходи щодо їхнього усунення.

Основними причинами зниження якості продукції є: погана якість сировини, низький рівень технології й організації виробництва, низький рівень кваліфікації робітників і технічного рівня встаткування, аритмічність виробництва.

 

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. I. Аналіз контрольної роботи.
  4. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  5. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  6. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  7. SWOT-аналіз у туризмі
  8. SWOT-аналіз.
  9. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  10. V. Нюховий аналізатор
  11. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  12. VI. Виконайте граматичний аналіз підкреслених речень.




Переглядів: 997

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз формування й виконання виробничої програми | Аналіз ритмічності випуску продукції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.