Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Національна система стандартизації. Міжнародна стандартизація

1. Порядок розробки стандартів України

2. Категорії стандартів

3. Види стандартів

4. Категорії нормативних документів

5. Державний нагляд за стандартами

6. Міжнародні стандарти –ISOта DIN

1. Умови розробки стандартів.

Проекти ДСТУ розробляють технiчнi комiтети зi стандартизацiї вiдповiдно до планiв державної стандартизацiї України, програм (планiв) робiт та договорiв на розробку стандартiв.

До основних умов розробки стандартiв можна вiднести:

1) стандарти повиннi розроблятися тiльки при необхiдностi i, зокрема, в першу чергу тiльки тi стандарти, якi забезпечують безпеку життя та здоров’я населення, охорону навколишнього середовища, сумiснiсть та взаємозамiннiсть продукцiї;

2) взаємне прагнення всiх зацiкавлених сторiн, якi розробляють, виготовляють та споживають продукцiю, до досягнення згоди щодо управлiння продукцiєю,її якiстю, сумiснiстю та взаємозамiннiстю;

3) представники cоюзiв cпоживачiв можуть безпосередньо брати участь у розробці проектiв стандартiв, готувати пропозицiї щодо розробки, перегляду та змiни стандартiв;

4) використання сучасних методiв стандартизацiї;

5) встановлення вимог до основних властивостей об’єкту, якi можуть бути об’єктивно перевiренi;

6) потрiбно виключати одночасну розробку на рiзних рiвнях управлiння стандартами на iдентичнi об’єкти стандартизацiї;

7) стандарти повиннi бути викладенi чiтко для забезпечення однозначностi розумiння їх вимог.

Стадії розробки стандарту:

1) організація розробки стандарту;

2) розробка проекту стандарту(перша редакція);

3) розробка проекту стандарту (кінцева редакція);

4) затвердження та державна реєстрація стандарту;

5)видання стандарту.

З метою підтримки відповідності стандарту до вимог народного господарства, оборони країни проводиться його перевірка. Враховуючи результати перевiрки, розробляються змiни до стандартiв, виконують перегляд та розробку нових стандартiв на змiну дiючим.

2. Визначення різних категорій стандартів.

Стандарти поділяються на категорії залежно від сфери їх застосування. В Україні використовують прийняті на міжнародному рiвнi єдині визначення категорій стандартів.

Нормативний документ ‑ документ, що встановлює правила, загальнi принципи чи характеристики щодо рiзних видiв дiяльностi або їх результатів.

Стандарт ‑ нормативний документ, розроблений на засадах вiдсутностi протирiч з iстотних питань з боку бiльшостi зацiкавлених сторiн i затверджений визнаним органом, в якому встановленi правила, вимоги, загальнi принципи чи характеристики, що стосуються рiзних видiв дiяльностi або їх результатiв для досягнення оптимального ступеня упорядкування в певнiй галузi.

Мiжнародний стандарт ‑ стандарт прийнятий мiжнародною органiзацiєю зi стандартизацiї.

Регiональний стандарт‑ стандарт прийнятий регiональною органiзацiєю зi стандартизацiї.

Державний стандарт України ‑ нацiональний стандарт, який затверджено Державним комiтетом України зi стандартизації, метрологiї та сертифiкації (Держстандарт України), або в галузi будiвництва ‑ Мiнiстерством будiвництва та архiтектури України (Мiнбудархiтектури України).

Мiждержавний стандарт (ГОСТ)‑ стандарт, прийнятий країнами, що приєдналися до Угоди про проведення погодженої полiтики в галузi стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї

Нацiональний стандарт ‑ стандарт, прийнятий нацiональним органом зi стандартизації однiєї держави.

3. Категорії нормативних документів.

В Україні використовують наступні категорії нормативних документів:

1) мiждержавнi стандарти (ГОСТ);

2) державні стандарти України (ДСТУ);

3) галузеві стандарти (ГСТУ);

4) стандарти науково-технічних та інженерних товариств i спілок України(СТТУ);

5)технічні умови України (ТУУ);

6) стандарти підприємств (СТП).

В свою чергу в ГОСТи та ДСТУ включають:

1) обов’язковi вимоги до якостi продукції, якi забезпечують безпеку для життя, здоров’я людей та майна, охорону навколишнього середовища, а також обов’язковi умови технiки безпеки та виробничої санiтарiї;

2) обов’язкові вимоги щодо сумiщення та взаємозамiнностi продукцiї;

3) обов’язкові методи контролю якостi продукції, якi забезпечують безпеку та екологічну чистоту, сумiснiсть та взаємозамiннiсть продукцiї;

4) параметричні ряди та типовi конструкцiї;

5)основнi споживчi властивостi продукції, вимоги до пакування, маркування, транспортування, зберiгання та утилiзації продукцiї;

6) положення, якi забезпечують єднiсть при розробцi, виробництвi, експлуатацiї продукцiї;

7) оформлення технiчної документацiї, допуски та посадки, загальні правила забезпечення якостi продукцiї, збереження та рацiональне використання всiх видiв ресурсiв, термiни, визначення, позначення, метрологiчнi та iншi загальнотехнiчнi правила та норми.

Галузевi стандарти (ГСТУ) розробляють при вiдсутностi ГОСТiв на об’єкти стандартизації або у випадку необхiдностi встановлення вимог, якi перевищують вимоги ДСТУ. Вимоги ГСТУ не повиннi суперечити обов’язковим вимогам ДСТУ.

Стандарти науково-технiчних та iнженерних товариств i спiлок України (СТТУ) розробляються для динамiчного вiдбиття та розповсюдження результатiв фундаментальних та прикладних дослiджень. СТТУ не повиннi суперечити обов’язковим вимогам ДСТУ та ГСТУ.

Стандарти пiдприємств (СТП) розробляють на продукцiю, яка створюється та використовується на даному пiдприємствi. СТП не повиннi суперечити обов’язковим вимогам ДСТУ та ГСТУ. Об’єктами СТП є складовi частини продукцiї, технологiчне устаткування, iнструмент, технологiчнi процеси, процеси органiзацiї та управлiнпя пiдприємством, а також послуги, якi надають всерединi пiдприсмства. В якостi СТП можуть використовуватися мiжнароднi, регiональнi та нацiональнi стандарти інших країн на пiдставi міжнародних угод про спiвробiтництво. СТП є основним організаційно-методичним документом в дiючих на пiдприємствах системах управління якістю продукції.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  3. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  4. III. центральная нервная система
  5. ISO9000. Як працює система управління якістю
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  8. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  9. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  10. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  11. V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  12. V. Узагальнення та систематизація знань учнів.




Переглядів: 979

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Агрегатування. | Стандарти різних видів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.