Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 6. Інфраструктура ринку фінансових послуг

 

План

6.1 Поняття та складові елементи інфраструктури ринку фінансових послуг

6.2 Механізм взаємодії інфраструктури фінансового посередництва та учасників ринку фінансових послуг

 

Література: 10, 13, 14, 21

 

Основні поняття

Інфраструктура РФП –це система (комплекс) установ, організацій та інших суб’єктів, які забезпечують рух фінансових потоків від власників заощаджень до позичальників і підвищують ефективність операцій, що виконуються ними.

У сучасній ринковій інфраструктурі прийнято виділяти 4 елемента: інституціональний, інформаційний, законодавчий та соціальний.

Інститути інфраструктури (або фінансові посередники): фондові та валютні біржі , комерційні банки, брокерські компанії, інвестиційні компанії та фонди, позабіржові торгівельно – інформаційні системи, трастові компанії та інвестиційні управляючі, фінансові супермаркети, страхові компанії, пенсійні фонди , національна депозитарна система, реєстратори, зберігачі, торговці цінними паперами, розрахунково – клірингові установи та інші кредитно – фінансові та інвестиційні інститути.

Інформаційний елемент –це інформаційні мережі та потоки, асоціації або добровільні об’єднання, що представляють інтереси інститутів РФП „знизу” (наприклад, Асоціація українських банків), рейтингові агентства, аналітичні центри, засоби масової інформації ,що забезпечують зворотний зв’язок між суб’єктами ринкових відносин.

Законодавчій елемент –це відповідна частина господарського законодавства, що регламентує як діяльність інститутів ринкової інфраструктури, так і поведінку суб’єктів ринку фінансових послуг (і емітентів та інвесторів, і фінансових посередників). Законодавчо - нормативні акти задають „правила гри” в ринковій економіці.

Соціальний елементвідображає рівень ринкового мислення, або менталітет населення і його готовність і вміння дотримуватись правил і закономірностей функціонування ринку.

Ці елементи визначають цілісність і завершеність інфраструктури ринку фінансових послуг.

Розрізняють глобальну і локальну інфраструктуру.

Глобальнаінфраструктура міжнародного та світового ринку.

Локальна інфраструктура РФП на національному або територіально – адміністративному рівні.

 

Питання до обговорення

1.Що слід розуміти під інфраструктурою РФП?

2.Які основні елементи складають сучасну інфраструктуру РФП?

3.У чому полягає діяльність професійних учасників торгівлі на РФП?

4.Яку роль відіграють на РФП інформаційно – аналітичні інструменти?

5.Які недоліки містить українське законодавство щодо обов’язкового рейтингування інститутів інфраструктури РФП?

6.Хто складає групу прямих учасників РФП і хто виступає посередником?

7.У якому стані знаходиться законодавчий елемент та інфраструктура РФП в Україні?

8. Які законодавчі акти потребують негайного доопрацювання?

9.Що мають на увазі, коли говорять про соціальний елемент інфраструктури РФП?

10.Що прийнято включати у глобальну інфраструктуру РФП і яку роль вона відіграє у світовому господарстві?

 

 

 


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  4. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  5. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  6. IV. Розширення депозитів шляхом операцій на відкритому ринку.
  7. VII. За видами товарів і послуг
  8. Автоматизація туристичних послуг
  9. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  10. Алгоритм розрахунку основних фінансових показників (коефіцієнтів)
  11. Амортизація як джерело фінансових ресурсів підприємств
  12. Аналіз вимог та динаміки попиту на міжнародному та внутрішньому ринку туристичних послуг (за видами туризму, за категоріями туристів, цілей та об’єктів відвідування)




Переглядів: 467

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Факторингові компанії – це юридичні особи, які здійснюють послуги з управлінням боргами, торгівлі боргами, викупу боргів, надання кредиту під дебіторську заборгованість. | Тема 7. Фінансові послуги на грошовому ринку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.