— Який масштаб можна використати на плані місцевості?
— Як позначають сторони горизонту на плані?
1-ий учень. Накреслити план квітника, довжина якого 800 см, ширина 600 см. Масштаб плану 1 см — 100 см.
2-ий учень. Написати, чим відрізняється малюнок від плану. 3-ій учень. Прочитати оповідання.
— Що можна зобразити на плані місцевості?
— Чи велику територію зображають у такий спосіб?
— Чи можна зобразити людей, будинки?
— Як бути, коли треба зобразити велику територію?
IV. Повідомлення теми та завдань уроку.
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося, як зображують поверхню Землі, відгадавши загадки.
♦ Одноногий я стою, знаю службу я свою: на моїй нозі сповна куля держиться земна. (Глобус.)
♦ Країна без людей, міста без будинків, моря без води, ліси без дерев. (Географічна карта.)
Отже, тема уроку — "Як зображують поверхню Землі на глобусі і карті". Сьогодні ви ознайомитесь з поняттям "карта", різними її видами, дізнаєтеся дещо нове про глобус. Протягом уроку будьте всі дуже уважними і готуйтеся до відповіді на запитання, яке я поставлю вам ще раз наприкінці уроку: