Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

І. Пояснення вчителя.

— Пригадайте, що таке глобус. Які полюси має Земля? Покажіть їх на глобусі.

— Яка півкуля Землі називається північною? Яка південною?

— Що називають екватором?

— Глобус — модель Землі. Без нього дуже важко уявити собі справжню форму нашої планети, побачити її загальний вигляд.

Глобус — єдино правильне відтворення Землі. На ньому в мініатюрі зображено всі основні риси поверхні нашої планети. Великі географічні об'єкти на глобусі мають певну схожість в обрисах із справжніми формами поверхні Землі.

Користуючись масштабом глобуса, ми бачимо, що земна поверхня на ньому зменшена у десятки мільйонів разів. У разі збільшення масштабу, глобус стане великим і незручним у користуванні.

— Подивіться на глобус. Знайдіть на ньому лінії, які з'єднують Південний і Північний полюси.

— Ці лінії, які проходять через обидва полюси Землі і проведені згори вниз, називаються меридіанами (від латинського "мерідіанус" — полудневий).

На глобусі ви бачите ще ряд ліній, що накреслені подібно (паралельно) до екватора. Це — паралелі. їх наносять на глобус через певну відстань.

Паралелі — це уявні кола на земній поверхні, але довжина їх менша від екватора. Що далі вони від екватора, то коротші. На полюсах паралелі зменшуються до точки. Для чого потрібні паралелі і меридіани на глобусі? Паралель показує напрям захід — схід, а меридіан — північ — південь. Запам'ятайте, що паралелі і меридіани — це уявні лінії, їх немає на поверхні Землі.

На жаль, працювати з глобусом не дуже зручно. На ньому видно тільки ту частину, яка повернута до вас. Тому все, що зображено на глобусі, переносять на карту. Географічна карта — це зменшене в багато разів зображення всієї земної кулі або її окремих частин.

2. Ознайомлення із картою півкуль.

— Якщо глобус розрізати навпіл, то вийде дві півкулі, на кожній з яких буде зображено половину поверхні земної кулі. Такими півкулями користуватися зручніше. Як ви думаєте, чому? (Тому, що в нас все перед очима, глобус треба крутити.) Зображення частин глобуса називають картою півкуль. Дивлячись на неї, ми одразу бачимо всю поверхню земної кулі. (Демонстрація карти півкуль, показ західної і східної півкуль Північного і Південного полюсів, екватора.)

3. Практична робота з фізичною картою півкуль.

— Розгляньте на карті (форзац 2) західну і східну півкулі Землі. Визначте, де на карті півкуль знаходяться Північний і Південний полюси; екватор, північна і південна півкулі.

— Знайдіть меридіани і паралелі.

— Розгляньте умовні знаки, які використано на карті півкуль. Що вони означають?

— Який масштаб цієї карти?

— Прочитайте повну назву карти, якою користувалися. Що на ній зображено?

4. Продовження розповіді учителя.

— Географічні карти, на яких кольорами позначають висоту гір, поверхні суші, глибину морів і океанів, називають фізичними.

На фізичних картах і глобусі позначають: рівні ділянки суші — зеленим кольором; невеликі підвищення — жовтим; гори — коричневим, а дуже високі — темно-коричневим; моря — блакитним кольором, глибші місця — темнішим, мілкіші — світлішим; ріки — потовщеними лініями синього кольору. (Вчитель показує карту природних зон.)

— Що особливого ви помітили на цій карті?

— Це картка природних зон. На ній різними кольорами позначено степи, ліси, пустелі.

Алгоритм роботи з картою.

1. Біля карти слід стояти справа, щоб не заступати її собою. Вказівну паличку потрібно тримати у лівій руці.

2. Показувати потрібно не назву міста, а умовний знак, яким це місто позначене.

3. Щоб показати море, озеро чи гори, потрібно обвести їх вказівною паличкою по береговій лінії та межі гір.

4. Річку починають показувати із витоку і закінчують там, куди вона впадає.

5. Коли показують міста, гори, річки, називають їх місце­знаходження (на півночі, південному заході і т.д.).


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу.
  2. II. Вивчення нового матеріалу.
  3. II. Вивчення нового матеріалу.
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Актуалізація опорних знань. | VI. Осмислення учнями знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.