Опрацювання статті "Болото — природне угруповання".
2. Порівняльна характеристика болота і луки. Заповнити таблицю.
Спільні ознаки
Відмінні ознаки
3. Робота в зошитах з друкованою основою, с. 57-58.
4. Гра "Хто більше" (робота в групах).
Скласти ланцюги живлення, що існують на болоті. Виграє та група, яка складе найбільше ланцюгів. Можна відмітити групу, яка складе найдовший ланцюг живлення.
VII. Узагальнення та систематизація знань.
— Що таке болото?
— Як озеро перетворюється на болото?
— Назвіть рослини, що ростуть на болоті.
— Які особливості має мох сфагнум?
— Як утворюється торф?
— Назвіть тварин, які живуть на болоті.
— Які з живих організмів на болоті є виробниками? Споживачами?
— Чому у болотному грунті нема бактерій?
— Чому болото називають природним угрупованням? Доведіть свою думку.
— Чому на луках рослинний світ різноманітніший, ніж на болоті?
— Як люди використовують болота?
VIII. Підсумок уроку.
— Про що ми говорили на сьогоднішньому уроці?
— Що нового ви дізналися?
— Що найбільше запам'яталося?
— Що здивувало?
— Що з почутого ви вже знали? Що — почули вперше?
IX. Домашнє завдання.
Читати і переказувати статтю з підручника "Болото — природне угруповання". Дати відповіді на запитання.
Творче завдання: підготувати з довідкової літератури розповідь про одну з рідкісних рослин або тварин болота.
Мета. Ознайомити дітей із рослинництвом як галуззю народного господарства; формувати поняття про головні зернові рослини та їх зовнішній вигляд; технічні та овочеві культури; пояснити, яке значення мають вони в житті людини; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати любов до праці та природи.
Обладнання. Гербарії зернових злаків, насіння цих рослин, таблиці із зображенням зернових рослин, технічних та овочевих культур.