Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання до практичних занять

 

1. На міжнародній науково-теоретичній конференції, присвяченій тенденціям розвитку трудового права у сучасному світі, доповідач Н. зазначив, що зіставлення міжнародних стандартів праці та норм національного трудового права складає сутність порівняльного методу у трудовому праві. Отже саме порівняння норм міжнародного трудового права та норм національного трудового права дозволяє запобігати помилкам у виборі тих чи інших моделей правового регулювання і обрати правильний напрямок вдосконалення правового регулювання відносин у сфері праці.

На противагу доповіді Н., доповідач В. зауважив, що використання тільки порівняння міжнародних стандартів праці та норм національного трудового права не є панацеєю від помилок правового регулювання відносин у сфері праці. На думку В. тільки цього замало. Потрібно також використовувати зіставлення різних національних систем трудового права, що допоможе якнайповніше порівняти існуючі норми, а отже і визначити повноцінну картину правового регулювання праці. Саме таким чином, за словами В. можна досягти мети використання порівняльного методу у трудовому праві.

Хто на Вашу думку правий у цьому спорі? Що таке горизонтальне та вертикальне порівняння у трудовому праві? В чому полягає сутність і мета застосування порівняльного методу у трудовому праві і за яким напрямом повинно здійснюватися порівняння?

 

2. Ст.43 Конституції України 1996 р. визначає право на працю як можливість кожного заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.

Конституція УРСР 1978 р. у ст.40 право на працю визначала як право на одержання гарантованої роботи з оплатою праці відповідно до її кількості і якості, але не нижче встановленого державного мінімального розміру, включаючи право на вибір професії, роду занять і роботи, відповідно зі здатністю, професійною підготовкою, освітою з врахуванням суспільних потреб.

Використовуючи інституційно-описовий метод порівняльно-правового аналізу порівняйте надані визначення права на працю та розкрийте його сутність.

 

3. Використовуючи функціонально-модельний метод порівняльно-правового аналізу порівняйте інститут старост, передбачений Законом Російської імперії 1903 р. “Про заснування старост на промислових підприємствах” та інститут профспілок, передбачений Законом України “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності” 1999 р.

 

4. Використовуючи функціонально-модельний метод порівняльно-правового аналізу порівняйте тарифну угоду, передбачену Статутом про промислову працю Російської імперії та колективний договір, передбачений Законом України “Про колективні договорі і угоди” 1993 р.

 

5. Використовуючи функціонально-модельний метод порівняльно-правового аналізу порівняйте лізингову угоду за законодавством України та угоду про лізингову працю за законодавством Нідерландів.

 

Методичні рекомендації та завдання до самостійної роботи студентів

 

Питання до самостійної роботи

 

1.Загальна характеристика порівняльного правознавства (компаративізму).

2.Загальна характеристика порівняльно-правового методу.

3.Значення порівняльно-правових досліджень в галузі трудового права для законотворчості та законозастосування.

4.Імплементація міжнародних правових стандартів в чинне законодавство України про працю.

 

Самостійна робота за темою 1. “Порівняльний метод у трудовому праві” передбачає розгляд студентами вищезазначених питань, які не розглядалися під час аудиторної роботи, за літературою, вказаною до теми. Студент не обмежується у виборі літературних джерел і може використовувати будь-які інші джерела.

Для більш глибокого засвоєння матеріалу по даній темі слід спробувати вирішити завдання до практичних занять, але це слід робити тільки за умови первинного вивчення теоретичного матеріалу. Оволодіння темою є успішним у випадку засвоєння студентом сутності ключових слів та можливості відповісти на наступні питання:

1. В чому полягає сутність порівняльно-правового методу дослідження?

2. Які особливості застосування порівняльного методу в трудовому праві існують? Що є метою, основними напрямки та об’єктами порівнянь у трудовому праві?

3. Які методи порівняльно-правового аналізу є головними в трудовому праві? Що являють собою інституційно-описовий та функціонально-модельний методи порівняльно-правового аналізу?

4. Що таке міжнаціональні трансплантації трудового законодавства та які проблеми у цій сфері існують?

5. Що таке імплементація міжнародних правових стандартів в чинне законодавство України про працю?

 


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 409

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. Порівняльний метод у трудовому праві | Тема 2. Трудове право в історичній ретроспективі та в сучасному світі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.