МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Завдання до практичних занять
33. Громадянка О., яка працювала оператором ПК у приватній фірмі “Калина” захворіла на грип та попередила директора, що наступного дня вона не вийде на роботу, тому що хоче звернутися до поліклініки, щоб узяти листок тимчасової непрацездатності. Директор відповів О., що вона може не виходити на роботу, перебуваючи тимчасово непрацездатною, але цей час фірма їй оплачувати не буде. Свою відповідь директор мотивував тим, що О. працює на умовах неповного робочого часу, а отже на неї не розповсюджуються норми про соціальне страхування та соціальне забезпечення, що до речі, навіть підтверджує т..8 Конвенція МОП №175, 1994 р. Про роботу на умовах неповного робочого часу, яка встановлює, що “працівники, зайняті неповний робочий час, тривалість робочого часу чи заробітки нижче від встановленої мінімальної норми, можуть виключатися державою членом зі сфери застосування будь-яких передбачених законом систем соціального забезпечення, але не стосовно допомог у зв’язку з трудовим каліцтвом чи професійним захворюванням”. Чи відповідає нормам чинного законодавства України відповідь директора? Які особливості праці осіб, що працюють на умовах неповного робочого часу?
34. Громадянка Франції Ф. вийшла заміж за українця та переїхала на постійне місце проживання в Україну. Через деякий час вона отримала громадянство України і влаштувалася на роботу на умовах неповного робочого часу. Пропрацювавши декілька місяців вона дізналася, що на підприємстві було укладено новий колективний договір, нормами якого для працівниць, які мають дитину у віці до 14 років встановлювався скорочений робочий час. Оскільки Ф. мала 2-річну дитину, вона звернулася до директора з заявою про переведення її на умови праці за скороченим робочим часом. Директор відмовив Ф., мотивувавши це тим, що на Ф. не розповсюджуються норми вказаного колективного договору, оскільки по-перше, вона працює на умовах неповного робочого часу, а по-друге, вона не є членом профспілки (та й взагалі не може ним бути, знов-таки тому, що працює на умовах неповного робочого часу). Ф. погодилася з директором, оскільки за законодавством Франції працівники, які працюють на умовах неповного робочого часу дійсно виключаються зі сфери дії колективного договору, та забрала свою заяву. Вдома Ф. розказала про ці події своєму чоловікові, який мав зовсім протилежну думку: дія колективного договору поширюється на усіх працівників підприємства незалежно ні від умов праці, ні від членства у профспілці. Хто правий у цій ситуації? Надайте кваліфіковану консультацію Ф. Які види робочого часу існують? Чим відрізняється неповний робочий час від скороченого? Чи справді за міжнародними нормами можливе виключення працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу зі сфери дії колективного договору та й взагалі обмеження деяких трудових прав? Як це питання регулюється законодавством України?
35. Громадянин Ч., заступник директора приватного підприємства “Нова”, повернувся зі стажування у Франції та розповів директору про те, що у відповідності до французького закону 1986 р. адміністрація підприємств має право протягом усього року відповідно до потреб виробництва змінювати тривалість робочого тижня від 37 годин до 44, тобто по суті, вводити підсумований облік робочого часу на річній основі та запропонував запровадити подібні норми на підприємстві “Нова”. Відповідний проект було підготовлено та подано на розгляд юрисконсульту підприємства “Нова”. Дайте відповідь від імені юрисконсульта: чи відповідає цей проект нормам чинного законодавства України та чи є він прийнятним? Яка міжнародні стандарти тривалості робочого часу існують та якими актами вони встановлені? Яка тривалість робочого часу встановлена в Україні та чи відповідає вона міжнародним стандартам?
Методичні рекомендації та завдання до самостійної роботи студентів Питання до самостійної роботи 1. Поняття робочого часу. 2. Види робочого часу та їх особливості. 3. Правове регулювання робочого часу в Україні в світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду.
Самостійна робота за темою 6 “Робочий час” передбачає розгляд студентами вищезазначених питань, які не розглядалися під час аудиторної роботи, за літературою, вказаною до теми. Студент не обмежується у виборі літературних джерел і може використовувати будь-які інші джерела. Для більш глибокого засвоєння матеріалу по даній темі слід спробувати вирішити завдання до практичних занять, але це слід робити тільки за умови первинного вивчення теоретичного матеріалу. Оволодіння темою є успішним у випадку засвоєння студентом сутності ключових слів та можливості відповісти на наступні питання: 4. Що таке робочий час? 5. Які види робочого часу існують та в чому їх особливості? 6. Що таке режим робочого часу? Які режими робочого часу існують в законодавстві різних країн? Які тенденції у визначення режимів робочого часу існують у світі? 7. Що таке надурочні роботи? Як за міжнародними стандартами регламентується порядок залучення до надурочних робіт? Які обмеження у цій сфері існують? 8. Як можна охарактеризувати правове регулювання робочого часу в Україні в світлі міжнародних стандартів і зарубіжного досвіду. Читайте також:
|
||||||||
|