Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Постмодерністська модель світу в українській та світовій інтерпретаціях.

       
 
Модерн
Функціоналізм
Диференціація сфер життя та відмова від символізації, культури в знаковій мові мистецтва
Сцієнтизм у культурі знання, наука, що визначає світогляд
Відносні теорії самості і свободи як зростання можливості вибору
Функціональна теорія суспільства
Економіко-технічний принцип прийняття рішень: «техноморфізм»

 

 
Постмодерн
Контекстуальність
Взаємопроникнення різних сфер життя та символізація культури в метафоричній мові мистецтва
Множинність різних форм корисного, просвітницького та релігійного знання
Субстанції теорії самості, сутнісна свобода, ідентичність, що здатна змінюватися
Обмежена теорія суспільства
Соціокультурний принцип прийняття рішень: «антропоморфізм»

 


Провідним у новому постіндустріальному суспільстві стає постмодернізм (з 1970-х років). Поворот від модернізму до постмодернізму пов'язується з епохальною заміною європоцентричності глобальною поліцентричністю, появою постколоніального світу.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Характерні риси постмодернізму:

деканонізація традиційних цінностей

___________________________________________________________

деконструкція естетичного суб'єкта

_________________________________________________________

стильовий синкретизм

_________________________________________________________

інтертекстуальність

_________________________________________________________

цитатність як метод художньої творчості

_________________________________________________________

фрагментарність і принцип монтажу

_________________________________________________________

іронізм

_________________________________________________________

пародійність

_________________________________________________________

 

гедонізм

________________________________________________________

естетизація потворного

________________________________________________________

змішування високих і низьких жанрів

________________________________________________________

 

театралізація всіх сфер культурного буття

_________________________________________________________

репродуктивність і тиражування

_________________________________________________________

орієнтація на споживацьку естетику

_________________________________________________________

запозичення принципів інформаційних технологій.

 
 


Постмодернізм відверто стверджує, що текст не відображає реальності, а творить нову реальність (дійсність не виявляється, існують лише тексти). Сприйняття світу як грандіозного звалища накопичених людством артефактів, традицій, образів, стилів за умови того, що немає системи координат, принципової ієрархії цінностей, перетворює художній текст на випадковий бріколаж,

який постулює хаос як спосіб організації.

 

       
 
   
 

 

 


Бріколаж —

 

 

 
 


Український постмодернізм є вторинним явищем щодо західного, оскільки не виростає на ґрунті глобальної інформатизації суспільства. Його простором перетворень стають передусім відроджені змісти національної традиції, зокрема барокової, класицистичної, романтичної, авангардної.

 
 


Для діяльності літературних гуртів Бу-Ба-Бу, Лу-Го-Сад, "Нова дегенерація", "Пропала грамота" характерне карнавальне блазнювання, в якому іронічній трансформації піддаються усталені цінності. Герої романів Ю.Андруховича "Рекреації", "Московіада", "Перверзія", книг О.Забужко профанують світ скоріше від неспроможності порозумітися одне з одним, їхнє плетиво словес — радше спосіб приховати порожність буденності їхнього буття. Однак та ж сама іронія породжує життєстверджуючу стихію народного карнавалу, як у спектаклі "Енеїда" в театрі ім. І.Франка

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. Demo 7: Модель OSI (модель взаімодії відкритих систем)
  3. G2G-модель електронного уряду
  4. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  5. V – модель
  6. Абстрактна модель
  7. Абстрактна модель
  8. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  9. Американська модель соціальної відповідальності
  10. Аналіз динаміки ринку, модель життєвого циклу
  11. Англійський економіст У. Бріджез пропонує модель організаційних змін за такими напрямками.
  12. Англо-американська модель




Переглядів: 603

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Творчого мислення - | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.