Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пропозиція товарів. Фактори пропозиції

Пропозиція — кількість товару, що пропонується виробниками до про­дажу за певними цінами.

Величина пропозиції також залежить від ціни товару і виражається функцією Qs = f( Р), де Qs — кількість товару, Р — ціна, S — пропозиція.

Закон пропозиції — за умов зниження ціни величина пропозиції зменшується. (рис.7.4 і 7.2) Пропозиція — кількість товару, яку виробники пропонують до продажу на ринку за певними цінами.

 

 

Розрізняють величину пропозиції і пропозицію. Величина пропозиції (обсяг пропозиції) — це конкретна кількість товару, яка пропонується за конкретною ціною, тобто це окремі точки на кривій S. Величина пропозиції змінюється залежно від ціни, внаcлідок чого відбувається рух уздовж кривої S. Рис. 7.5.

Пропозиція змінюється під впливом нецінових факторів, внаслідок чого крива S зсувається праворуч або ліворуч, але ціна товару залишається фіксованою. Рис. 7.6.

Рис. 7.5. Зміни у величині пропозиції Рис. 7.6. Зміни у пропозиції

Нецінові фактори пропозиції:

ü Ціни на ресурси, потрібні для виробництва певного товару, — що нижчі ціни, то менші витрати підприємства, а отже, на одну й ту саму суму грошей можна виготовити більшу кількість готової продукції.

ü Технології — застарілі технології заважають зростанню випуску товарів, а нові — сприяють.

ü Податки на доходи підприємств — високий рівень податків стримує виробництво, тому що він зменшує прибуток, який міг би бути спрямований на подальший розвиток компанії.

ü Фінансові дотації держави (фінансова допомога) підприємствам стимулюють зростання пропозиції.

ü Очікування інфляції спричинює зниження пропозиції, якщо підприємства вирішать затримати товар для майбутнього перепродажу за вищою ціною.

ü Кількість товаровиробників безпосередньо впливає на пропозицію.

Ціни на інші товари:

ü якщо це взаємозамінні товари, тоді зростання ціни на один із них може призвети до зменшення пропозиції іншого, тому що виробники віддадуть перевагу виробництву більш дорогого товару;

ü якщо це взаємодоповнювальні товари, тоді підвищення ціни на один товар може спричинити зростання пропозиції іншого.


Читайте також:

  1. Абіотичні та біотичні фактори.
  2. Агрегування та факторизація
  3. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  4. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  5. Біологічні небезпеки. Вражаючі фактори біологічної дії. Пандемії, епідемії, масові отруєння людей.
  6. Біологічні фактори
  7. Біотичні фактори
  8. Біотичні фактори та їх вплив на деревні рослини
  9. Взаємодія попиту і пропозиції
  10. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  11. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  12. Взаємодія попиту і пропозиції.




Переглядів: 921

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закон попиту. Зміни у попиті. | Формування рівноважної ціни

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.