Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



IV. Transform the following sentences using gerundial phrases instead of the subordinate clauses.

Model: After he graduated from university, he was elected as a trustee to run a fire department. – After graduating from university he was elected as a trustee to run a fire department.

1. After the President signed the bill, he felt relief. The new law was of great importance for American working class.

2. Before he was elected a governor, he was a member of the state legislature.

3. After he wrote an appeal to the Supreme Court, he dialed his attorney’s phone number.

4. Before he became a federal judge, he received the approval of the Senate.

5. After he was appointed the US ambassador to Ukraine, he started studying the Ukrainian language.


Lesson 3

Washington, D.C.

 

Text: Washington, D.C.

Grammar: Verbs Followed by the Gerunds

Active Vocabulary

 

to found unique Potomac River scrap paper to load output to make law to occupy skyscraper hollow to surround memory freedom slave temple cemetery [faVnd] [jH'nIk] [pq'tqVmqk] ['skrxp 'peIpq] [lqVd] ['aVtpVt] ['meIk 'lL] ['PkjVpaI] ['skaIskreIpq] ['hPlqV] [sq'raVnd] ['memqrI] ['frJdqm] [sleIv] ['templ] ['semqtrI] засновувати неповторний, унікальний річка Потомак макулатура вантажити продукція видавати закони займати, орендувати хмарочос порожній, порожнистий оточувати пам’ять свобода раб храм кладовище

 

Read the text and answer the questions.


Читайте також:

  1. A) Practise using the words and word combinations in bold type to make other comparisons between some two-four regions of Russia. Write your best sentences down.
  2. A. How would you personally start job hunting? Use the phrases in the box to help you.
  3. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  4. A. Role-play the following situation.
  5. A. Study the following.
  6. A. You will hear a manager interviewing a person for a job. Listen out for these verbs, and then use them to complete sentences 1-5.
  7. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  8. Agree or disagree with the following statements.
  9. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  10. And write your own sentences with the same words and phrases.
  11. Answer the following questions
  12. Answer the following questions about the text.




Переглядів: 837

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Grammar Exercises | Washington, D.C.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.