При розрахунку режимів гальмування, повинні бути внесені обмеження за швидкістю, максимальною напругою та струмом якоря. Криві обмеження реостатного гальмуванні надані на рис. 10.1.
Обмеження по Uмах
Рис. 10.1- Обмеження реостатного гальмування
Обмеження за швидкістю (максимальна швидкість початку гальмування) для тролейбусів і трамвайних вагонів складає 16,6 м/с.
Обмеження за струмом якоря визначаємо зчепленням коліс з рейками (для трамвайних вагонів) і комутацією тягових двигунів (для тролейбусів). Обмеження за струмом якоря визначаємо комутацією тягових двигунів, величина Вmах не повинна перевищувати межу за зчепленням, а струм Iгmах не повинен перевищувати межу за комутацією:
Вmax ≤ 1000 ψ , (10.1)
де ψ – коефіцієнт зчеплення коліс з рейками (дорогою), ψ=0,2;
η – коефіцієнт використання зчіпної ваги, η=0,85...0,9
(10.2)
Криву обмеження за швидкістю розраховуємо за формулою, км/г:
, (10.3)
де: Iі - діапазон зміни струму, А;
Vі – швидкість у двигунному режимі відповідно до визначених струмів, км/г;
Rдв – сумарний опір двигуна,
Umax - максимальна напруга в режимі гальмування, В:
, (10.4)
Для тролейбусів приймається (2...2,5)Umax.
Криву обмеження за напрузі розраховуємо при повному й ослабленому полі.
Результати розрахунку заносимо до табл. 10.1.
Таблиця 10.1 – Дані для побудови обмеження з напругою