Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






У результаті вивчення теми студент повинен

знати поняття (додатково до наведених у переліку основних термінів): позитивні та негативні зовнішні ефекти, інтернаціоналізація зовнішніх ефектів, основні риси громадських благ, попит на громадські блага;

розуміти: зміст системи формальних і неформальних норм і правил поведінки, які формують інституціональне середовище суб’єкта ринку; сутність механізму трансакцій і відповідних витрат; причини виникнення зовнішніх ефектів і роль держави в регулюванні їх; положення теореми Коуза; необхідність державного регулювання системи громадських благ;

вміти: показати природу фірми з позицій теорії прав власності та системи контрактів; оцінити зовнішній ефект і встановити спосіб його усунення; визначити оптимальну кількість громадського блага.

Практичні завдання

Н.1. Порівняйте трансакційні витрати, що виникають при укладенні окремого контракту про найм між власником підприємства і кожним найманим робітником та при укладенні колективного договору між власником і профспілкою, яка об’єднує всіх найманих робітників підприємства.

Н.2. У тіньовій економіці (економіці організованої злочинності) принципово неможливе законне закріплення прав власності. Які відмінності злочинного бізнесу від легального це спричинює і чому?

Рис. 18.3

Н.3. За допомогою представленої нижче діаграми моделюються взаємовідносини між індивідами А та В: А — курець, В — некурящий індивід, для якого вдихати сигаретний дим неприємно. Ситуація характеризується високими трансакційними витратами, обумовленими розробкою угоди між А та В, і ці витрати значно перевищують потенційні вигоди від угоди. Вкажіть точку рівноваги між кількістю викурених сигарет (відкладається по вертикалі), якщо В має право на заборону паління.

Н.4. Що з нижченаведеного є корегуючою субсидією:

а) допомога постраждалим від чорнобильської катастрофи;

б) високе митне мито на автомобілі, що імпортуються в Україну;

в) надбавки за шкідливі для здоров’я умови праці;

г) нічого з наведеного.

Н.5. Уявіть собі, що ви — експерт уряду з економічних питань. Уряд підготував програму отримання нових доходів шляхом впровадження акцизних податків. До списку товарів, що оподатковуватимуться, включено: бензин, алкогольні напої, тютюнові вироби, авіаквитки, автомобілі, панчішно-шкарпеткові вироби, хутро, килими, діаманти. Які фактори ви будете враховувати при виборі товарів, на які варто ввести податок? Поясніть чому?

Н.6. Теорема Коуза дає змогу ефективно вирішити проблему зовнішніх ефектів за наявності таких умов:

а) невеликої кількості залучених до переговорів суб’єктів господарювання;

б) невизначеності права власності на зовнішній ефект;

в) державного втручання у процес ціноутворення;

г) можливості застосування цінової дискримінації.

Н.7. Власний інтерес державної установи полягає в:

а) максимізації бюджету;

б) збільшенні кількості зайнятого персоналу;

в) підвищенні ефективності використання суспільних коштів;

г) з’ясуванні дійсних переваг індивідів щодо суспільних благ.

Н.8. Якщо обсяг надання громадського блага ефективний, то мають місце:

а) втрати суспільного добробуту;

б) збільшення суспільного добробуту;

в) краща реалізація економічних інтересів бюрократії;

г) обсяг суспільного попиту на дане благо більший за обсяг його пропозиції.

Н.9. Витрати на надання громадського блага задані функцією С = 50х. Визначити, яким буде ефективний обсяг суспільного блага, якщо рішення приймають 5 індивідів, кожний з яких має функцію попиту на громадське благо х = 20 – р.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 758

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст теми за програмою | На практиці зустрічаються наступні варіанти.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.