Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правове і науково-методичне забезпечення системи

Система управління трудовими ресурсами в Україні має досить різноманітну правову основу і грунтується на основних положеннях Конституції України та на базі Коде­ксу Законів про працю, та законів, прийнятих Верховною Радою. Першочергове значення мають наступні закони: "Про зайнятість населення", "Про охорону праці", "Про освіту", "Про колективні договори і угоди", "Про підвищен­ня соціальних гарантій для трудящих" та Конвенцій МОП.

Правовою та нормативною базою служать також Постанови Уряду, Укази Президента, положення та інстру­кції з питань управління трудовими ресурсами.

Механізм правового регулювання соціально-трудових відносин включає систему норм різних галузей права і ме­тодів, форм юридичного вплив}' на суб'єкти та об'єкти управління з метою досягнення ефективної їх діяльності.

Правове забезпечення системи управління трудовими ресурсами направлене на:

• регулювання трудових відносин, що складаються між: роботодавцями та найманими робітниками;

• захист прав та законних інтересів робітників, що виходять із трудових відносин;

• дотримання, виконання та використання норм діючого законодавства в області праці, трудових відносин;

• розробка та затвердження локальних нормативних і ненормативних актів організаційного, організаційно-роз­порядчого та економічного характеру;

• підготовку пропозицій щодо зміни діючих або від­міни застарілих, що фактично втратили силу нормативних актів з питань трудових ресурсів.

Здійснення правового забезпечення в організації по­кладається на її керівника та інших посадових осіб (в ме­жах наданих їм прав та повноважень при здійсненні ними організаційно-розпорядчих, адміністративно-господарсь­ких, трудових та інших функцій), а також: на керівника системи управління персоналом та її працівників з питань, що входять до їх компетенції. Організаційним структурним підрозділом з правової роботи в області трудового законо­давства є Міністерство освіти і науки, його відділи, основ­ними завданнями яких є:

• розробка проектів нормативних актів та їх правова експертиза щодо відповідності їх вимогам законодавства;

• організація системного обліку та зберігання законодавчих та нормативних актів;

• інформування підрозділів і служб про діюче законо­давство про працю;

• пояснення діючого трудового законодавства та по­рядку його використання.

До системи законодавчих документів входять Гене­ральна та галузеві (тарифні) угоди, колективні договори та інші правові акти, що використовуються безпосередньо в організаціях.

Правові акти ненормативного характеру - це розпоря­дження та вказівки, які можуть видавати керівники упра­вління персоналом.

Крім правової бази управління трудовими ресурсами здійснюється на матеріалах нормативно-методичного ха­рактеру.

Нормативно-методичне забезпечення системи управ­ління трудовими ресурсами - це сукупність документів ор­ганізаційного, організаційно-методичного, організаційно-розпорядчого, технічного, нормативного, техніко-економічного та економічного характеру, які встановлюють норми, правила, вимоги, характеристики, методи та інші дані, що використовуються при вирішенні завдань щодо управління трудовими ресурсами і затверджені в установленому по­рядку компетентними відповідними органами.

Нормативно-методичне забезпечення створює умови для ефективного процесу підготовки, прийняття та реалі­зації рішень з питань управління персоналом. Воно полягає в організації розробки та використання методичних доку­ментів, а також ведення нормативного господарства в сис­темі управління трудовими ресурсами.

Відповідальність за забезпечення нормативно-методич­ними документами несуть відповідні органи державного рівня з питань управління трудовими ресурсами.

Нормативно-методичні документи можуть бути такі: нормативно-довідкові документи, документи організацій­ного, організаційно-розпорядчого та організаційно-мето­дичного характеру; документи технічного, техніко-еконо-мічного та економічного характеру.

До документів організаційно-методичного та методич­ного характеру відносяться ті, які регламентують виконан­ня функцій з управління трудовими ресурсами.

Сюди входять:

• комплексні цільові програми;

• положення з формування регіональних програм за­йнятості;

• програм профорієнтаційної роботи;

• положення про врегулювання трудових взаємовідносин;

• положення про оплату та стимулювання праці;

• інструкція про дотримання правил техніки безпеки та ін.

Розробку цих документів виконують працівники відпо­відних ланок системи управління трудовими ресурсами.

Важливим внутрішнім організаційно-регламентуючим документом є Положення про підрозділи та посадова інст­рукція.

Положення про підрозділи (відділи, бюро, групи та ін.) -документ, що регламентує діяльність якогось структурного підрозділу кадрової служби: його завдання, функції, права, відповідальність.

Посадова інструкція - документ, що регламентує діяль­ність в межах кожної управлінської посади, - включає ви­моги до працівників, які займають цю посаду, обов'язки, права та відповідальність. Вона може бути складена на підставі типових вимог до посади, які викладені в Кваліфі­каційному довіднику посад керівників, спеціалістів та службовців, з урахуванням соціально-економічних умов, що змінюються.

Для того, щоб скласти якісну посадову інструкцію, не­обхідно добре вивчити ті процеси роботи, які повинні ви­конуватись на даній посаді (або на даному робочому місці), а потім визначити вимоги до робітника, який буде займати цю посаду, до його знань, навиків, тобто скласти особисту специфікацію.

Під впливом змін в економіці, розвитку продуктивних сил та науково-технічного прогресу збагачується інстру­ментарій управління, удосконалюються методи планування й організації кадрової політики, які опираються на науко­во-методичне обгрунтування, нові стандарти, норми, ком­плексні цільові програми та наукові рекомендації, наукові дослідження з питань відтворення трудового потенціалу.



Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II.1 Програмне забезпечення
  6. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  7. IV. Розподіл нервової системи
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. Філогенез кровоносної системи
  10. POS-системи
  11. VI. Філогенез нервової системи
  12. Автокореляційна характеристика системи




Переглядів: 688

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні закони і закономірності системи управління трудовими (людськими) ресурсами | Населення як суб'єкт соціально-економічних відносин, його якісна характеристика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.