МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правове і науково-методичне забезпечення системиСистема управління трудовими ресурсами в Україні має досить різноманітну правову основу і грунтується на основних положеннях Конституції України та на базі Кодексу Законів про працю, та законів, прийнятих Верховною Радою. Першочергове значення мають наступні закони: "Про зайнятість населення", "Про охорону праці", "Про освіту", "Про колективні договори і угоди", "Про підвищення соціальних гарантій для трудящих" та Конвенцій МОП. Правовою та нормативною базою служать також Постанови Уряду, Укази Президента, положення та інструкції з питань управління трудовими ресурсами. Механізм правового регулювання соціально-трудових відносин включає систему норм різних галузей права і методів, форм юридичного вплив}' на суб'єкти та об'єкти управління з метою досягнення ефективної їх діяльності. Правове забезпечення системи управління трудовими ресурсами направлене на: • регулювання трудових відносин, що складаються між: роботодавцями та найманими робітниками; • захист прав та законних інтересів робітників, що виходять із трудових відносин; • дотримання, виконання та використання норм діючого законодавства в області праці, трудових відносин; • розробка та затвердження локальних нормативних і ненормативних актів організаційного, організаційно-розпорядчого та економічного характеру; • підготовку пропозицій щодо зміни діючих або відміни застарілих, що фактично втратили силу нормативних актів з питань трудових ресурсів. Здійснення правового забезпечення в організації покладається на її керівника та інших посадових осіб (в межах наданих їм прав та повноважень при здійсненні ними організаційно-розпорядчих, адміністративно-господарських, трудових та інших функцій), а також: на керівника системи управління персоналом та її працівників з питань, що входять до їх компетенції. Організаційним структурним підрозділом з правової роботи в області трудового законодавства є Міністерство освіти і науки, його відділи, основними завданнями яких є: • розробка проектів нормативних актів та їх правова експертиза щодо відповідності їх вимогам законодавства; • організація системного обліку та зберігання законодавчих та нормативних актів; • інформування підрозділів і служб про діюче законодавство про працю; • пояснення діючого трудового законодавства та порядку його використання. До системи законодавчих документів входять Генеральна та галузеві (тарифні) угоди, колективні договори та інші правові акти, що використовуються безпосередньо в організаціях. Правові акти ненормативного характеру - це розпорядження та вказівки, які можуть видавати керівники управління персоналом. Крім правової бази управління трудовими ресурсами здійснюється на матеріалах нормативно-методичного характеру. Нормативно-методичне забезпечення системи управління трудовими ресурсами - це сукупність документів організаційного, організаційно-методичного, організаційно-розпорядчого, технічного, нормативного, техніко-економічного та економічного характеру, які встановлюють норми, правила, вимоги, характеристики, методи та інші дані, що використовуються при вирішенні завдань щодо управління трудовими ресурсами і затверджені в установленому порядку компетентними відповідними органами. Нормативно-методичне забезпечення створює умови для ефективного процесу підготовки, прийняття та реалізації рішень з питань управління персоналом. Воно полягає в організації розробки та використання методичних документів, а також ведення нормативного господарства в системі управління трудовими ресурсами. Відповідальність за забезпечення нормативно-методичними документами несуть відповідні органи державного рівня з питань управління трудовими ресурсами. Нормативно-методичні документи можуть бути такі: нормативно-довідкові документи, документи організаційного, організаційно-розпорядчого та організаційно-методичного характеру; документи технічного, техніко-еконо-мічного та економічного характеру. До документів організаційно-методичного та методичного характеру відносяться ті, які регламентують виконання функцій з управління трудовими ресурсами. Сюди входять: • комплексні цільові програми; • положення з формування регіональних програм зайнятості; • програм профорієнтаційної роботи; • положення про врегулювання трудових взаємовідносин; • положення про оплату та стимулювання праці; • інструкція про дотримання правил техніки безпеки та ін. Розробку цих документів виконують працівники відповідних ланок системи управління трудовими ресурсами. Важливим внутрішнім організаційно-регламентуючим документом є Положення про підрозділи та посадова інструкція. Положення про підрозділи (відділи, бюро, групи та ін.) -документ, що регламентує діяльність якогось структурного підрозділу кадрової служби: його завдання, функції, права, відповідальність. Посадова інструкція - документ, що регламентує діяльність в межах кожної управлінської посади, - включає вимоги до працівників, які займають цю посаду, обов'язки, права та відповідальність. Вона може бути складена на підставі типових вимог до посади, які викладені в Кваліфікаційному довіднику посад керівників, спеціалістів та службовців, з урахуванням соціально-економічних умов, що змінюються. Для того, щоб скласти якісну посадову інструкцію, необхідно добре вивчити ті процеси роботи, які повинні виконуватись на даній посаді (або на даному робочому місці), а потім визначити вимоги до робітника, який буде займати цю посаду, до його знань, навиків, тобто скласти особисту специфікацію. Під впливом змін в економіці, розвитку продуктивних сил та науково-технічного прогресу збагачується інструментарій управління, удосконалюються методи планування й організації кадрової політики, які опираються на науково-методичне обгрунтування, нові стандарти, норми, комплексні цільові програми та наукові рекомендації, наукові дослідження з питань відтворення трудового потенціалу. Читайте також:
|
||||||||
|