Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПЕРЕДМОВА

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ОДЕСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

З ДИСЦИПЛІНИ

«СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ»

(1частина)

( для студентів У курсу всіх форм навчання )

ОДЕСА ОНЕУ 2014

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ОДЕСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

З ДИСЦИПЛІНИ

«СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ»

(1частина)

( для студентів У курсу всіх форм навчання )

ЗАТВЕРДЖЕНО

На засідання кафедри економіки

Підприємства

Протокол № 10 від 16.04.14

 

 

ОДЕСА ОНЕУ 2014

 

Конспект лекцій з дисципліни «Стратегічне управлінняпідприємством» (для студентів У курсу усіх форм навчання )

 

 

Укладачі: І.М. Танасюк, канд. екон. наук, доцент

В.С. Малишко, канд. екон. наук, доцент

 

 

Рецензенти : Н.В. Доброва, канд.екон. наук, доцент

(зовнішній рецензент)

Кошелек Г.В. , канд. екон. наук, доцент

Семенова К.Д., канд.екон.наук, доцент

 

Коректор А.О. Ковальова.

 

 

 

 

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА………………………………………………………3

Тема 1. СТРАТЕГИЧНЕ УПРАВЛЕННЯ ЙОГО СУТНІСТЬ, ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ, ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДОЛОГІЯ……..5

Тема 2. СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА: ПОНЯТТЯ, ЕВОЛЮЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ……………………………………………………………..14.

Тема3. ШКОЛИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ…………20

Тема 4. ОРІЄНТИРИ ДІЯЛЬНОСТІ ФІРМИ (БАЧЕННЯ, МІСІЯ, ЦІЛІ ОРГАНІЗАЦІЇ) ……………………………………………………25

Тема 5 АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА………………………………………………………………………….33
Тема 6. АНАЛІЗ ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВА……………………………………………………………………….43

Тема 7. ТИПИ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ СТРУКТУР ТА ЇХ ЕФЕКТИВНЕ ЗАСТОСУВАННЯ……………………………………………………..47

Тема 8. СТРАТЕГІЧНІ ЗМІНИ: поняття, типи змін, опір змінам..51

Список літератури :………………………………………………53

ПЕРЕДМОВА

Постійна мінливість та складність ринкової ситуації потребує зміцнення конкурентоспроможності підприємства. Вирішення цієї задачі не можливе без збільшення частки підприємства на ринку, без активізації маркетингових дій, розробки ефективної маркетингової стратегії, механізм реалізації якої визначається детальними планами стратегічних дій. У кризових умовах стратегічний розвиток підприємства перетворився, в одну з головних передумов підвищення ефективності підприємства, його зростання та інтенсифікації, а знання та навички стратегічного управління конкурентною перевагою підприємства . Саме тому вивчення дисципліни «Стратегічне управління» є необхідною умовою підготовки кваліфікованих фахівців.

Мета вивчення навчальної дисципліни: є засвоєння знань з теоретико-методологічних аспектів розроблення стратегій, стратегічних планів, проектів і програм; створення системи стратегічного управління на підприємстві , забезпечення її функціонування, та отримання навичок стратегічного управління підприємством в динамічному ринковому середовищі .

Завданнявивчення навчальної дисципліни:вивчення сучасних вітчизняних і зарубіжних концепцій стратегічного управління підприємством, методів аналізу та прогнозування розвитку зовнішнього і внутрішнього середовища, принципів формування цілей організації, моделей і методів розроблення системи стратегій з урахуванням обраної політики ведення бізнесу; набуття навичок стратегічного мис­лення, аналізу систем стратегічного управління організаціями.

Після вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

· місце та роль стратегічного управління в системі упра­вління;

· основні категорії теорії стратегічного управління, методичні основи проведення стратегічного аналізу та оцінки стратегічного потенціалу підприємства

· інструментарій оцінки альтернативних стратегічних варіантів та обґрунтування найбільш доцільної стратегії, методи стратегічного планування.

· визначення цілей і стратегій розвитку, методику оцінки конкурентного статусу підприємства

· причини виникнення і переваги, сфери використання та основні відмінності концепцій стратегічного управління;

· основні методологічні підходи до стратегічного управління;

· особливості використання стратегічного управління на підприємствах різних форм власності;

· практичні результати застосування стратегічного управління в організаціях України.

вміти:

· визначати місію, цілі підприємства , розробляти стратегію підприємства ;

· сформувати стратегічні плани різного рівня в організаціях;

· визначити фактори зовнішнього середовища, галузеві бар’єри, рушійні сили;

· оцінити зовнішнє оточення підприємства та виявити його загрози та можливості, оцінити поточний стан та перспективи розвитку підприємства та дослідити його сильні і слабкі сторони;

· застосовувати потрібні й ефективні методи для рішення завдань стратегічного менеджменту

· розробити та обґрунтувати альтернативні варіанти розвитку підприємства;

· розробити організаційне, фінансово-економічне, соціально-психологічне та інформа­ційно-аналітичне забезпечення реалізації стратегії на підприємстві

Дисципліна «Стратегічне управління підприємством» входить в цикл нормативних дисциплін професійної підготовки спеціалістів і магістрів

Вивчення дисципліни «Стратегічне управління підприємством» ґрунтується на базових знаннях, що отримані під час вивчення дисциплін «Економіка підприємства», «Менеджмент», «Стратегія підприємства», «Економічний аналіз», «Потенціал підприємства», «Фінансова діяльність підприємства» та ін.


Читайте також:

  1. І.Передмова
  2. Передмова
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. ПЕРЕДМОВА
  9. Передмова
  10. ПЕРЕДМОВА
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 306

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Тема 1. СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ЙОГО СУТНІСТЬ, ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДОЛОГІЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.