Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Олександрійська школа лікарів

Помітні зрушення в дослідному вивченні анатомії і функцій організму намітилися в III в. до н. е.. Вони пов'язані з іменами двох великих лікарів з Олександрії – Герофіла і Еразістрата. У період, коли жили і працювали олександрійські лікарі, ще не було заборони на анатомування трупів померлих людей. Вільний розтин людських тіл відкривало можливість більш ретельно дослідити будову різних частин організму. Лікарів найбільше цікавили нервова система і головний мозок.

Всі перераховані дослідження привели олександрійських лікарів до твердого переконання, що дійсним органом душі є головний мозок. Більше того, ними була встановлена деяка спеціалізація в локалізації психічних функцій. Герофіл, функції тваринної або відчуває душі, тобто відчуття і сприйняття, пов'язував з мозковими шлуночками. Еразістрата співвідносив відчуття і сприйняття з мембранами і звивинами головного мозку, а самому мозкового речовини приписував рухові функції. Крім того, їм було виявлено, що від цих двох названих структур мозку відходять різні нервові волокна. Встановлений зв'язок кожного з нервових шляхів з різними ділянками мозку, що несуть різні функції, дозволила зробити припущення про те, що і ці два роди нервів повинні виконувати різні функції.

Встановивши анатомічну основу психіки та зв'язавши душевні явища з мозком, олександрійські лікарі спробували виявити механізми тих змін в нервовій системі і мозку, які стоять за численними функціями душі. Тут вони були змушені звернутися до поняття пневми, введеному стоїками. Пневма розглядалася в якості матеріального носія життя і психіки. При вдиханні повітря з легенів проникає в серце. Змішуючись в ньому з кров'ю, повітря утворює життєву пневму, яка розтікається по всьому тілу, наповнюючи всі його частини, включаючи і головний мозок. У мозку рослинна пневма перетвориться у тваринну (психічну) пневму, яка направляється в нерви, а через них - до органів почуттів і м'язам, наводячи і ті й інші в дію.


Читайте також:

  1. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  2. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  3. Австрійська школа маржиналізму.
  4. Австрійська школа.
  5. АДМІНІСТРАТИВНА ШКОЛА МЕНЕДЖМЕНТУ (1920-1950).
  6. Американська школа.
  7. Антропологічна школа кримінального права
  8. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  9. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  10. Багдадська школа книжкової мініатюри ( ХІІ – ХІІІ ст..).
  11. Баденська школа
  12. БД «Школа».




Переглядів: 999

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Атомістична філософсько-психологічна концепція Демокріта. Гіппократ і вчення про темпераменти | Медичні погляди Клавдія Галена

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.