Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Олександрійська школа лікарів

Помітні зрушення в дослідному вивченні анатомії і функцій організму намітилися в III в. до н. е.. Вони пов'язані з іменами двох великих лікарів з Олександрії – Герофіла і Еразістрата. У період, коли жили і працювали олександрійські лікарі, ще не було заборони на анатомування трупів померлих людей. Вільний розтин людських тіл відкривало можливість більш ретельно дослідити будову різних частин організму. Лікарів найбільше цікавили нервова система і головний мозок.

Всі перераховані дослідження привели олександрійських лікарів до твердого переконання, що дійсним органом душі є головний мозок. Більше того, ними була встановлена деяка спеціалізація в локалізації психічних функцій. Герофіл, функції тваринної або відчуває душі, тобто відчуття і сприйняття, пов'язував з мозковими шлуночками. Еразістрата співвідносив відчуття і сприйняття з мембранами і звивинами головного мозку, а самому мозкового речовини приписував рухові функції. Крім того, їм було виявлено, що від цих двох названих структур мозку відходять різні нервові волокна. Встановлений зв'язок кожного з нервових шляхів з різними ділянками мозку, що несуть різні функції, дозволила зробити припущення про те, що і ці два роди нервів повинні виконувати різні функції.

Встановивши анатомічну основу психіки та зв'язавши душевні явища з мозком, олександрійські лікарі спробували виявити механізми тих змін в нервовій системі і мозку, які стоять за численними функціями душі. Тут вони були змушені звернутися до поняття пневми, введеному стоїками. Пневма розглядалася в якості матеріального носія життя і психіки. При вдиханні повітря з легенів проникає в серце. Змішуючись в ньому з кров'ю, повітря утворює життєву пневму, яка розтікається по всьому тілу, наповнюючи всі його частини, включаючи і головний мозок. У мозку рослинна пневма перетвориться у тваринну (психічну) пневму, яка направляється в нерви, а через них - до органів почуттів і м'язам, наводячи і ті й інші в дію.


Читайте також:

  1. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  2. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  3. Австрійська школа маржиналізму.
  4. Австрійська школа.
  5. АДМІНІСТРАТИВНА ШКОЛА МЕНЕДЖМЕНТУ (1920-1950).
  6. Американська школа.
  7. Антропологічна школа кримінального права
  8. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  9. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  10. Багдадська школа книжкової мініатюри ( ХІІ – ХІІІ ст..).
  11. Баденська школа
  12. БД «Школа».




Переглядів: 1102

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Атомістична філософсько-психологічна концепція Демокріта. Гіппократ і вчення про темпераменти | Медичні погляди Клавдія Галена

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.