МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Стратегічні пріоритети Північноамериканської зони вільної торгівлі
Необхідною умовою здобуття Україною гідного місця у новому світопорядку, забезпечення своїх національних інтересів, безпеки та сталого економічного прогресу є збалансованість її зовнішньої стратегії за всіма напрямками, у тому числі за північноамериканським. Вагомість останнього зумовлюється налагодженням контактів України з НАФТА та МЕРКОСУР (Південним спільним ринком). Північноамериканська зона вільної торгівлі (НАФТА) почала свою діяльність 1 січня 1994 p., коли набрала чинності угода між Канадою, США та Мексикою, підписана ще в 1992 р. Створення цієї організації відбувалося поступово. У 1965 р. була укладена угода між США та Канадою про торгівлю продукцією автомобільної промисловості. 1 червня 1989 р. набула чинності американсько-канадська угода про вільну торгівлю, яка передбачала усунення до 1998 р. всіх обмежень у взаємній торгівлі. Але зовнішні тарифи кожна з країн встановлювала самостійно. Згідно з угодою про створення Північноамериканської зони вільної торгівлі протягом наступних 15 років майже всі торговельні та інвестиційні бар'єри між країнами — учасницями НАФТА мають бути ліквідовані, а мито скасоване. У відносинах з Мексикою відбувається поступове зниження мита: з 1994 р. зменшується мито у взаємній торгівлі промисловими і продовольчими товарами; решту мита скасовано до 2003 р. Ці заходи відкривають доступ високотехнологічної продукції, передусім продукції електроніки та автомобільної промисловості, з США і Канади на мексиканський ринок. Мексика забороняє участь іноземних компаній у розробці, видобутку та виробництві нафти і нафтопродуктів, у розвідці та видобутку радіоактивних руд, транспортній і комунікаційній інфраструктурі на своїй території. Що стосується інших галузей економіки, Мексика зобов'язана пом'якшити обмеження на участь американських та канадських інвесторів в акціонерному капіталі своїх компаній та скасувати обмеження на участь іноземного капіталу в банках і страхових компаніях. Угода передбачає заходи щодо охорони довкілля Мексики, імміграції робочої сили. Створення НАФТА сприяє розвитку різних сфер економічної діяльності в Північній Америці, а саме доступу до ринків, наданню інвестицій, гарантій, послуг, прав інтелектуальної власності, збільшенню державних закупок, дотриманню стандартів, тимчасовому в'їзду. У 2000 р. було здійснено спробу оцінити результати співпраці у межах НАФТА за останні 5 років. Завдяки динамічному розвитку американської економіки досягнуто зростання Внутрішнього національного доходу (ВНД) більш, ніж на 8 % , внутрішній попит збільшився на 16 % , зменшилось безробіття, створено нові робочі місця. Обсяги зовнішньої торгівлі постійно зростають (табл. 6.3). Треба відмітити більш інтенсивне зростання імпорту в останньому десятиріччі й виникнення від'ємного сальдо торговельного балансу.
Разом з тим не вдалося урівняти заробітну плату робітників у Мексиці і в США. Певні проблеми виникли і в соціальній сфері Канади: змінилась реальна заробітна плата; соціальні виплати. Але подібні втрати цілком природні на перших етапах розвитку інтеграційних процесів. На нашу думку, логіка розвитку НАФТА свідчить про необхідність створення певних організаційних структур з поступовим удосконаленням механізму співпраці. Українська стратегія щодо Північної Америки має спрямовуватись на оптимізацію реалізації довгострокових інтересів у регіоні, використання інвестиційного потенціалу НАФТА для потреб української економіки, розширення українського експорту готової продукції (особливо продукції машинобудування, металургійного комплексу та нау-комісткого виробництва), вивчення досвіду регіону щодо фінансової стабілізації, подолання інфляції, управління зовнішнім боргом, залучення джерел зовнішнього фінансування, задоволення потреб України в окремих видах дефіцитної сировини та продукції. Відносини України з НАФТА повинні будуватись комплексно, коли багатосторонні форми взаємодії підкріплюються двосторонніми конструкціями, кожній з яких властива своя специфіка, що враховуватиме спільні цінності та довгострокові завдання розвитку, можливість гармонізації національних інтересів сторін.
Читайте також:
|
|||||||||
|