МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Небезпечні ділянки автомобільних дорігНебезпека під час зустрічного роз'їзду транспортних засобів значно збільшується в місцях різкого звуження доріг (на мостах, у тунелях, на дорогах, проїзна частина яких обмежена сніговими заметами), на заокругленнях малих радіусів,, ділянках з низьким значенням коефіцієнтів зчеплення і т. ін. У таких місцях у водія може виникнути ілюзія незначного зменшення ширини проїзної частини внаслідок виробленого протягом тривалого руху по дорозі повної ширини стереотипу відчуття габариту власного автомобіля. Зустрічний роз'їзд з вантажними автомобілями, автопоїздами і автобусами за великої швидкості руху ускладнюється не лише збільшенням динамічного коридора, а і взаємодією потужних потоків повітря. При малих інтервалах між транспортними засобами в момент роз'їзду ймовірна втрата їх стійкості. Тому при зустрічних роз'їздах великогабаритних транспортних засобів слід перш за все збільшити боковий інтервал між ними до безпечного: за швидкості 50 км/год — не менше 1,5 м, 90 км/год — 2 м. Якщо ширина проїзної частини менша за 6,5 м, водій зобов'язаний виконати неодмінну вимогу безпечного роз'їзду — знизити швидкість керованого транспортного засобу. Безпосередньо на ділянці вузького роз'їзду не можна різко змінювати напрям і швидкість руху. Особливо небезпечний зустрічний роз'їзд з автопоїздом. Помітивши наближення зустрічного автопоїзда до різкого звуження дороги, водій повинен так розрахувати швидкість руху, щоб розійтися до звуження або після нього. Якщо водій автопоїзда гальмує до звуження, то причепи можуть відхилитися від траєкторії руху тягача і роз'їзд значно ускладниться. На вузьких ділянках доріг з сухим і рівним покриттям під час роз'їзду треба рухатися ближче до правого краю проїзної частини у разі потреби дозволяється виїзд на узбіччя. Водій оцінює дорогу перш за все за її якістю та станом покриття. Однією з умов плавності ходу і зменшення затрат потужності на опір коченню автомобіля є вирівняність покриття дороги. Під час руху на великих швидкостях сила удару коліс об нерівності дороги збільшується пропорційно квадрату швидкості. Наприклад, при русі із швидкістю 50 км/год окремі нерівності до 10 мм заввишки практично не впливають на плавність ходу автомобіля, а за швидкості 90 км/год стає відчутним підкидання коліс. Звичайно, покриття доріг не може бути ідеальним, однак нерівності на дорогах повинні бути такими, щоб поштовхи від них повністю поглиналися за рахунок деформації шин. Покриття автомобільних доріг має бути шорстким з виступами і заглибинами в межах 3—5 мм. Таке покриття доріг забезпечує вимоги безпеки і комфортабельності руху. Дорожнє покриття буває іноді занадто рівним внаслідок зносу. В результаті тривалої експлуатації шорсткості покриття вирівнюється тертям шин об поверхню дороги, коефіцієнт зчеплення різко зменшується. На зношене покриття дороги часто наносять шар гравію, щебеню або гальки, підвищуючи таким чином коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою. Під час руху по такому, свіжоукладеному покриттю щебінь прилипає до коліс, потрапляє в канавки протектора шини, а потім вилітає звідти на швидкості, що може значно перевищувати швидкість транспортного засобу. Траєкторія польоту таких камінчиків непередбачувана — вони відскакують назад, в боки, вперед. Щоб уникнути неприємностей на таких ділянках дороги, необхідно значно знизити швидкість руху, збільшити дистанцію до автомобіля, що їде попереду, відмовитися від обгонів. Під час руху по свіжоукладеному асфальтобетонному покриттю треба враховувати наявність на його поверхні маслянистої плівки, що підвищує слизькість дороги, та можливість розм'якшення покриття в жарку погоду. Водій повинен постійно стежити також, за зміною стану покриття. Відрізнити ділянки із зношеним і новим відремонтованим покриттям неважко за їх кольором. Темні відремонтовані ділянки добре виділяються на загальному фоні, а старі більш світлі і при яскравому сонячному освітленні дають різкі відблиски. До переходу з шерсткого на рівний відрізок дороги слід підготуватися і. на випадок дії бокових сил заздалегідь знизити швидкість руху. На ділянках доріг із зношеним покриттям, на якому з'являється хвя- Кртість, різко погіршується керованість автомобіля, особливо за великої швидкості руху. Внаслідок підскакування і частих коливань передні колеса втрачають заданий напрям і стають важкокерованими, різко зменшується коефіцієнт зчеплення з дорогою задніх коліс у поздовжньому і Чековому напрямах, що може призвести до їх бокового заносу. Властивості дорожнього покриття залежать також від погодних умов. Так, якщо коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою на мокрому - (без застою води на поверхні) шорсткому покритті залишається таким самим, як на сухому, то навіть при незначному змочуванні рівного асфальтобетонного покриття цей показник зменшується більш ніж удвічі. Коефіцієнт зчеплення на дорогах з цементобетонним покриттям, що має сірий відтінок, більш стабільний протягом усього року. Недоліком такого покриття є наявність поперечних швів, удари ко ліс об краї яких особливо відчутні за великої швидкості руху. Читайте також:
|
||||||||
|