Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна оцінка санаційної спроможності підприємства

На підставі даних, одержаних у результаті санаційного аудиту, розробляються загальні висновки та пропозиції щодо доцільності ліквідації чи санації підприємства. Якщо виробничий потенціал підприємства зруйновано, структура балансу незадовільна, ринки збуту продукції втрачено, стратегії розвитку підприємства бракує, концепція санації недосконала, то робиться висновок про те, що підприємство є санаційно неспроможним і його доцільно ліквідувати.

Якщо санаційний аудит показав, що підприємство має реальну можливість відновити платоспроможність, має достатньо підгото­влений менеджмент, ринки збуту продукції, а також перспективи залучення фінансових ресурсів зовнішнього санатора, то проведення санації суб'єкта господарювання визнається можливим.


Тема 3.

СКЛАДАННЯ ПЛАНУ ФІНАНСОВОЇ САНАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

 

1. План фінансового оздоровлення підприємства: склад і структура. Принципи та методи планування.

2. Характеристика окремих розділів плану санації підприємства.

 

1. План фінансового оздоровлення підприємства: склад і структура. Принципи та методи планування

План фінансового оздоровлення розробляють, як правило, фінансові та контролінгові служби підприємства, яке перебуває у фінансовій кризі, представники потенційного санатора, незалежні аудиторські та консалтингові фірми. Необхідність залучення зовнішніхконсультантів під час розробки плану зумовлена трьома основними чинниками:

а) затратами робочого часу, необхідного для розробки плану;

б) потребою в належних знаннях та досвіді;

в) потребою в об'єктивності.

При розробці плану санації керуються такими принципами:

завершеність – врахування всіх найважливіших обставин справи (усі позиції плану мають базуватися на цілком перевірених даних);

змістовність – розгляд лише тих обставин, які стосуються процесу санації;

правильність – правдиве висвітлення проблематики кризи з відображенням усіх передумов та безперервного, логічного ланцюга аргументів;

ясність – правдиве та однозначне висвітлення і відтворення інформації;

об'єктивність – чітке розмежування між фактичними даними, та власним поглядом контролера та висновками.

Планування охоплює фінансові, виробничі й трудові ресурси підприємства, процеси господарської діяльності тощо. Загальна структурно-логічна схема плану санації наведена на рис. 3. План санації може складатися з вступу та чотирьох розділів.

 

 

Рис. 3. Структурно-логічна схема плану санації

2. Характеристика окремих розділів плану санації підприємства

Вступмістить загальну характеристикуобєкта планування.Тут подаються відомості про правову форму організації бізнесу, форму власності, організаційну структуру, сфери діяльності, а також коротка історична довідка про розвиток підприємства. Окрім цього визначаються мета складання плану, його замовник та методи розробки.

Розділ 1 відбиває вихідну ситуацію на підприємстві.

Оцінювання зовнішніх умов, у яких функціонує підприємство, є основою стратегічного планування і включає в себе вивчення загальних політико-економічних тенденцій, аналіз галузі та ринкового сегмента. Відповідна оцінка дає змогу з'ясувати можливості адаптувати стратегію розвит­ку підприємства до змін у суспільно-політичному житті країни.

Аналіз фінансово-господарського стануохоплює два аспекти:

- виробничо-господарську діяльність;

- фінансовий стан.

Наводяться дані про фактичний фінансовий та майновий стан підприємства (фактичний обсяг реалізації, величина прибутків (збитків), рівень заборгованості, коефіцієнти платоспроможності. ліквідності, фінансового лівериджу тощо).

Аналіз причин фінансової кризи та слабких місць полягає в систематизаціїта оцінюванні відповідних чинників і їх впливу на фі­нансово-господарську діяльність підприємства. Такий аналіз має на меті локалізувати та усунути зазначені чинники.

Наявний потенціал. Тут характеризуються сильні сторони підприємства, його можливі шанси та наявний потенціал у кадровій, виробничій, технологічній, маркетинговій та інших сферах. Потенціал розвитку підприємства визначається такими голо­вними чинниками:

- фінансове забезпечення та можливості залучення додатково­го капіталу;

- наявність кваліфікованого персоналу;

- наявність надійних та дешевих джерел постачання сировини (матеріалів);

- наявність ринків збуту продукції;

- виробничий потенціал;

- ефективна організаційна структура;

- висока якість менеджменту.

У разі тривалої фінансової кризи чинники, що визначають потенціал підприємства, поступово втрачають силу, а отже, позиції підприємства послаблюються.

Ефективну санацію можна забезпечити і завдяки планомірному розвитку й використанню наявного в підприємства потенціалу, а також послабленню чинників, що обмежують можливості санації.

На підставі аналізу вихідної ситуації доходять висновку про доцільність і можливість санації підприємства чи про необхідність його ліквідації.

Оперативна (Crash) програма, що відбиває заходи, спрямовані на покриття поточних збитків, відновлення платоспромож­ності та ліквідності підприємства. Лише за умови вдалого вико­нання цієї програми підприємство буде здатним реалізувати план санації, тобто вжити заходів щодо відновлення прибутковості та досягнення стратегічних конкурентних переваг. Докаталогу санаційних заходів згідно з Сгаsh-програмою можуть входити:

· рефінансування дебіторської заборгованості;

· мобілізація прихованих резервів завдяки продажу окремих позицій активів;

· зменшення та збільшення статутного капіталу;

· реструктуризація кредиторської заборгованості;

· заморожування інвестиційних вкладень;

· зворотний лізинг;

· розпродаж за зниженими цінами товарів, попит на які низький.

Розділ 3 включає в себе конкретний план заходів щодо відновлення прибутковості та конкурентоспроможності підприємства в довгостроковому періоді і складається з розглянутих далі час­тин.

План маркетингу та оцінювання ринків збуту продукції. Визначають ринкові чинники, які впливають на збут продукції, місткістьринку; мотивацію споживачів; ступінь еластичності попиту та рівень платоспроможного попиту на продукцію підприємства; умови збуту; галузеві ризики; ситуацію на суміжних товарних ринках

План виробництва та капіталовкладень. Наводяться відо­мості про використання обладнання, його знос, витрати, пов'я­зані з відновленням (придбання обладнання, ремонт і реконструкція), можливості оренди чи лізингу.

Організаційний план. Характеризується організаційна стру­ктура підприємства, розглядаються можливості реструктуриза­ції (реорганізації) та перепрофілювання, аналізується управлін­ський та кадровий склад, подається фактична кількість праців­ників та вносяться пропозиції щодо її зменшення, намічаються заходи щодо посилення мотивації працівників та вдосконалення організації менеджменту.

Фінансовий план має містити в собі:

· прогноз обсягів випуску та реалізації продукції;

· баланс грошових надходжень і витрат;

· зведений баланс активів і пасивів (до початку санації, в окремі періоди, під час санації та після її проведення);

· аналіз шляхів досягнення беззбитковості підприємства;

· форми та джерела мобілізації фінансових ресурсів;

· графіки освоєння, окупності та повернення фінансових ресурсів (якщо їх було залучено на поворотній основі).

На під­ставі фінансового плану визначається загальна потреба підприємс­тва у фінансових ресурсах із зовнішніх джерел.

Розділ 4 містить розрахунок ефективності санації, а також перелік заходів щодо організації реалізації плану та контролю за її перебігом. Деталізуються очікувані результати виконання проекту, а також прогнозуються можливі ризики й збитки.

Основні критерії оцінювання ефективності санації такі:

- ліквідність та платоспроможність;

- прибутковість;

- додаткова вартість, створена в результаті санації;

- конкурентні переваги.

Додаткова вартість, створена в результаті санації, являє собою абсолютний приріст вартості активів підприємства, який очікується в результаті реалізації плану санації. Вона обчислюється як різниця між потенційною вартістю підприємства (після проведення санації) та його вартістю до санації. Потенційна вартість визначає і за допомогою приведених до теперішньої вартості майбутніх грошових потоків.

Санація вважається успішною, якщо з допомогою зовнішніх та внутрішніх фінансових джерел, проведення організаційних та виробничо-технічних удосконалень підприємство виходить з кризи і забезпечує свою прибутковість та конкуренто­спроможність у довгостроковому періоді.



Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  5. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  6. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  7. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  8. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  9. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  10. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  11. V розділ. Товарна політика підприємства
  12. WEB - сайт підприємства в Інтернет




Переглядів: 596

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Напрями збору інформації для процедури аудиту підприємства-боржника | Тема 3.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.