МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Характеристика предметної діяльності дітей раннього віку.Вже наприкінці 1-го й на початку 2-го року життя діти починають придивлятися до дій дорослого і намагаються їх наслідувати. Все частіше вони починають маніпулювати предметами, зважаючи вже не лише на їх фізичні характеристики, а їх специфічне призначення. Наслідуючи дії дорослого, дитина зачісується гребінцем, намагається їсти ложкою, пити з чашки, годує ляльку, заколисує ведмедика тощо. Після 1-го року життя вона спроможна виконувати такі функціональні предметні дії і по пам’яті і самостійно. Але й на цій стадії вона не може повторити дію спочатку тільки на тому самому предметі (на тій самій, а не на іншій ляльці). Отже, предмет, що виступає як конкретна річ, а не як представник певного класу предметів. Ця особливість усвідомлення предмету виявляється і в розумінні дитиною слова як назви окремого предмету. У засвоєнні дитиною предметних дій все більшого значення набувають словесні вказівки дорослого. Словами дорослі привертають увагу дитини до предметів, ставлять завдання, визначають спосіб і програму дій (принеси, намалюй, закрий, візьми ручку так…). Показуючи і пояснюючи, діючи разом з дитиною, вони терплячи формують у неї способи користування найпростішими суспільно виробленими предметами. На 2-му році життя дитина починає довільно наслідувати такі дії, які їй спеціально не показують, але які вона сама бачить у навколишньому житті. Вона, наприклад, намагається підмітати віником, стукати молотком, висувати шухляду, вмикати телевізор тощо. Засвоювані способи виконання таких дій переносяться на інші предмети, не тотожні з тими на яких вироблялася дія. Поступово предмети, з якими можна діяти однаково, з якими однаково діють дорослі, об’єднуються в одну групу, незважаючи на різницю в їх розмірі, кольорі тощо, відбувається перше узагальнення дій. В ході подальшого розвитку відбувається також і перенесення засвоюваних дій із справжній предметів на іграшкові, а також в іншу ситуацію. Відокремлюючи дії від предметів і узагальнюючи їх, порівнюючи свої дії з діями інших людей, перед дошкільники починають усвідомлювати їх як власні дії, ними самими спричинені, що виражається в появі на третьому році життя займенника першої особи однини – «Я» замість «Він», «Саша», як говорила про себе дитина раніше. На цей же час припадає і ототожнення дитиною свого зображення у дзеркалі з собою. Так виникає особиста дія, пов’язана з виразною тенденцією до самостійності, виявляється у постійних заявах і вимогах дитини «Я сам». Ці новоутворення, що виникають в ході предметної діяльності, стають основою нових стосунків дитини з дорослими, які складаються у наступному, тобто дошкільному періоді. Читайте також:
|
||||||||
|