Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Відчуття і сприймання.

Особливості розвитку когнітивної сфери у перед дошкільний вік.

Особливості розвитку рухової сфери дітей 1-3-го років життя.

Розвиток м’язів і затвердіння кісток опорно-рухового апарату дитини – потреба в нових враженнях, що стимулює швидкий розвиток пересування дитини. Після перших успішних кроків на які вона зважується відбувається швидке вдосконалення ходіння. Розвиваються й інші рухи, які дитина невтомно і наполегливо здійснює, виявляючи своє прагнення до самостійності. Катаючи м’ячі і обручі, прагнучи дістати цікаву річ, граючись з дорослими в різні ігри діти вчаться підніматися і опускатися по східцях, підлазити під стіл, стрибати, присідати, бігати, доганяти. Вони охоче виконують ці дії і готові безліч разів їх повторювати. Такий фізичний розвиток дитини відкриває перед нею можливість значного розширення сфери її практично-пізнавальної діяльності і спілкування з дорослими. І.М.Сєченов назвав ходу дробовим аналізатором простору і часу, оскільки діти під час ходьби практично визначають відстань, пізнають предмети в просторі і їх величину. Спеціальні дослідження свідчать, що становлення зорових, м’язових та вестибулярних координацій є умовою сприймання простору та виникнення просторових уявлень. Поєднуючись з відповідними словами (над, під, вправо, вліво і т.д.), ці уявлення перетворюються на пізніших етапах розвитку в узагальненні просторові поняття.

З переходом дитини до самостійної ходьби поступово утворюється стереотип вертикального положення її тіла по відношенню до горизонтальної площини землі, який включає координацію м’язів усіх рухових систем тіла й утворення нових зв’язків між ними, а також між всіма аналізаторами зовнішнього середовища. Серед них центральне місце займають асоціації зорових, м’язово-суглобних і вестибулярних (статико-динамічний) відчуттів, які визначають процес сприймання простору та характер слідових реакцій у формі просторових уявлень.

Оволодіння рухами власного тіла, локомоторними діями – складна для дитини робота, яка повністю її захоплює і вимагає великих зусиль. Тому воно завжди відбувається синхронно із засвоєнням мовлення, яке також дуже інтенсивно розвивається у цей період розвитку. Період швидкого розвитку і широкого використання нових рухів дитиною 2-го року життя часто супроводжуються тимчасовим гальмуванням мовної активності (Г.М.Ляміна).

Основою розвитку всіх психологічних процесів у дитини є її власна активність, що проявляється у спілкуванні з дорослими, в предметному маніпулюванні, самостійному пересуванні тощо. Оперуючи предметами, дитина виділяє їх нові ознаки, всебічно обстежує їх очима і губами, розглядає їх при різному освітленні, у різних положеннях і зв’язках з іншими речами, пізнає сталі їх властивості, насамперед форми.

Особливо інтенсивно розвивається в дитини на цій стадії зорова чутливість, а також дотикова і кін естетична чутливість рук, що маніпулюють предметами. На 3- ому році діти добре розпізнають основні кольори і деякі їх відтінки, засвоюють назви кольорів. Швидко розвивається слух. Розширюються можливості сенсорного виховання дітей цього віку, що забезпечує їх перцептивну, моторну й мовну активність, зумовлює розвиток фонематичного і музичного слуху. На кінець 3-го року життя дитина вже практично орієнтується в навколишньому середовищі, а саме: в знайомій кімнаті, дворі, розрізняє напрями (вперед, назад, вверх, вниз).


Читайте також:

  1. Болісні відчуття в м’язах
  2. ВІДЧУТТЯ
  3. Відчуття і сприйняття
  4. Відчуття та сприйняття.
  5. Відчуття та сприйняття.
  6. Гіпоопіка. Батьківське нехтування та неприйняття дитини може призвести до формування у неї комплексу неповноцінності через відчуття дитини себе небажаною.
  7. Зв'язок між зоровим сприйняттям довгих хвиль і суб’єктивним відчуттям світла
  8. Культурна ідентифікація – це самовідчуття людини в середині конкретної культури.
  9. Матерія» — це філософська категорія, яка позначає об'єк­тивну реальність, що її відображує людина в своїх відчуттях, але від них не залежну.
  10. Механізми відчуттів та сприймання, їх властивості та закономірності. Відчуття та сприймання як активні процеси пошуку та обробки інформації. Природа сприймання.
  11. Нервового центру — ділянки кори головного мозку, в якій відбувається тонкий аналіз збудження і виникають відчуття.




Переглядів: 804

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика предметної діяльності дітей раннього віку. | Пам’ять та увага.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.