МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Відчуття і сприймання.Особливості розвитку когнітивної сфери у перед дошкільний вік. Особливості розвитку рухової сфери дітей 1-3-го років життя. Розвиток м’язів і затвердіння кісток опорно-рухового апарату дитини – потреба в нових враженнях, що стимулює швидкий розвиток пересування дитини. Після перших успішних кроків на які вона зважується відбувається швидке вдосконалення ходіння. Розвиваються й інші рухи, які дитина невтомно і наполегливо здійснює, виявляючи своє прагнення до самостійності. Катаючи м’ячі і обручі, прагнучи дістати цікаву річ, граючись з дорослими в різні ігри діти вчаться підніматися і опускатися по східцях, підлазити під стіл, стрибати, присідати, бігати, доганяти. Вони охоче виконують ці дії і готові безліч разів їх повторювати. Такий фізичний розвиток дитини відкриває перед нею можливість значного розширення сфери її практично-пізнавальної діяльності і спілкування з дорослими. І.М.Сєченов назвав ходу дробовим аналізатором простору і часу, оскільки діти під час ходьби практично визначають відстань, пізнають предмети в просторі і їх величину. Спеціальні дослідження свідчать, що становлення зорових, м’язових та вестибулярних координацій є умовою сприймання простору та виникнення просторових уявлень. Поєднуючись з відповідними словами (над, під, вправо, вліво і т.д.), ці уявлення перетворюються на пізніших етапах розвитку в узагальненні просторові поняття. З переходом дитини до самостійної ходьби поступово утворюється стереотип вертикального положення її тіла по відношенню до горизонтальної площини землі, який включає координацію м’язів усіх рухових систем тіла й утворення нових зв’язків між ними, а також між всіма аналізаторами зовнішнього середовища. Серед них центральне місце займають асоціації зорових, м’язово-суглобних і вестибулярних (статико-динамічний) відчуттів, які визначають процес сприймання простору та характер слідових реакцій у формі просторових уявлень. Оволодіння рухами власного тіла, локомоторними діями – складна для дитини робота, яка повністю її захоплює і вимагає великих зусиль. Тому воно завжди відбувається синхронно із засвоєнням мовлення, яке також дуже інтенсивно розвивається у цей період розвитку. Період швидкого розвитку і широкого використання нових рухів дитиною 2-го року життя часто супроводжуються тимчасовим гальмуванням мовної активності (Г.М.Ляміна). Основою розвитку всіх психологічних процесів у дитини є її власна активність, що проявляється у спілкуванні з дорослими, в предметному маніпулюванні, самостійному пересуванні тощо. Оперуючи предметами, дитина виділяє їх нові ознаки, всебічно обстежує їх очима і губами, розглядає їх при різному освітленні, у різних положеннях і зв’язках з іншими речами, пізнає сталі їх властивості, насамперед форми. Особливо інтенсивно розвивається в дитини на цій стадії зорова чутливість, а також дотикова і кін естетична чутливість рук, що маніпулюють предметами. На 3- ому році діти добре розпізнають основні кольори і деякі їх відтінки, засвоюють назви кольорів. Швидко розвивається слух. Розширюються можливості сенсорного виховання дітей цього віку, що забезпечує їх перцептивну, моторну й мовну активність, зумовлює розвиток фонематичного і музичного слуху. На кінець 3-го року життя дитина вже практично орієнтується в навколишньому середовищі, а саме: в знайомій кімнаті, дворі, розрізняє напрями (вперед, назад, вверх, вниз). Читайте також:
|
||||||||
|