Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предмет, метод і зміст курсу

Об'єктом вивчення дисципліни є виробнича діяльність підприємства з перетворення ресурсів в економічне благо. Усі ресурси мають обмежений характер, тобто природні, трудові, виробничі, інформаційні ресурси та інші, що необхідні для ефективної діяльності підприємства.

Предметом курсу «Організація виробництва» є вивчення методів та засобів найраціональнішого сполучення (організації) трудових і речових компонентів сукупного виробничого процесу виготовлення продукції, надання послуг, які забезпечують безперебійність та ритмічність діяльності підприємства в конкретних умовах, виходячи з поставлених перед ним цілей та завдань.

„Організація виробництва” як наука пізнається в поєднанні теорії і практики. Теорія висвітлює шлях до практиці, практика підтверджує правомірність чи безпідставність теоретичних положень.

Економічні науки в тому числі і організація виробництва, широко використовують такі прийоми дослідження – як аналіз і синтез. Під аналізом розуміється розкладання цілого на окремі, більш прості складові та вивчення впливу кожної з них на загальний процес відповідного явища.

Після аналізу проводять синтез – поєднання складових частин в єдине ціле, що дає змогу уявити цілісну характеристику процесу, зрозуміти його внутрішню структуру, характер дії, закономірності розвитку.

Для глибинного пізнання процесів організації виробництва, визначення кількісних значень їх показників і впливу різних факторів користуються різними методами економічних досліджень. Це такі як: монографічний, статистичний, експериментальний, розрахунково-конструктивний (варіантний), економіко-математичний, балансовий, абстрактно-логічний, нормативний.

Монографічний метод – це детальне вивчення окремих явищ, характерних для визначеної сукупності дії факторів з метою розкриття тих чи інших закономірностей. За допомогою даного методу вивчається передовий досвід організації підприємств, їх внутрішньогосподарських підрозділів, результати впровадження прогресивних технологій, способів організації праці та виробничих процесів, системи оплати праці з метою використання ефективних рішень для поліпшення господарської діяльності в підприємстві.

Монографічні дослідження проводять також і в відстаючих підприємствах з метою виявлення причин недоліків та визначення шляхів їх усунення.

Статистичні методи – використовується при дослідженні масових даних з метою встановлення кількісного впливу тих чи інших факторів на кінцеві результати виробництва. Основою методу є групування, які передбачають розчленування сукупності явищ на однорідні групи з найбільш суттєвими ознаками, визначення середніх та відносних показників, побудову рядів динаміки, розрахунків індексів.

Експериментальний метод – застосовують при виробничій перевірці розроблених рекомендацій з того чи іншого питання, обґрунтування ефективності нових організаційних рішень, технологічних прийомів. Під час проведення експерименту враховують як позитивні так і негативні результати, порівнюють з раніше досягнутими показниками передових господарств, які впровадили у виробництво ті чи інші новації. Головними умовами використання методу є: достовірність експерименту, обґрунтованість вибору методики його постановки, визначення системи показників для порівняння оцінки результатів досліду.

Розрахунково-конструктивний метод передбачає розробку кількох варіантів вирішення організаційно-економічного завдання з тим, щоб після розрахунків та порівнянь даних, обрати найбільш доцільний і ефективний варіант. Ефективніший буде той з них, який забезпечує найбільший вихід продукції з одиниці площі при найменших витратах ресурсів на її виробництво, забезпечує рівень рентабельності, який дасть змогу вести розширене відтворення за рахунок власних коштів. Цей метод застосовується при вирішенні питань реформування підприємств, визначенні напрямів спеціалізації та перспективного планування.

Економіко-математичний метод – це спосіб знайти оптимальне рішення при визначенні будь-яких організаційних, технологічних, соціальних питань шляхом розробки математичних моделей та використання електронно-обчислювальних машин (ЕОМ). Економічно-математичні методи і ЕОМ використовують при розрахунках структури машинно-тракторного парку, розподілу добрив, використанні кормів, внутрішньо господарських перевезень.

Балансовий метод – використовують при зіставленнях, коли загальна величина показника повинна дорівнювати сумі окремих його частин. Наприклад: надходження, використання кормів, потреба в оборотних засобах (насіння, добрива, паливо та їх наявність, потреба в робочій силі та її наявності).

Оптимальні кількісні та якісні залежності виробничих процесів, параметри та показники виробництва продукції є вихідною інформацією для планування роботи підприємства і його підрозділів. Плани реалізуються за допомогою управління. Організація виробництва спрямована на вивчення певного напряму економіки, тому належить до функціональних економічних наук.

Дисципліна «Організація виробництва» перебуває у взаємозв'язку з іншими науками і вивчається одночасно з курсами: «Основи промислової технології і матеріалознавство», «Інформатика та комп'ютерна техніка», «Економіка підприємств», «Менеджмент», «Маркетинг», «Бухгалтерський облік», «Економічний аналіз», «Економіка праці», «Планування діяльності підприємства», «Економіка і організація інноваційної діяльності», «Операційний менеджмент» і т. д.

Організація виробництва як дисципліна перебуває в центрі вузлових питань економіки у своїй галузі та ґрунтується на розумінні й використанні об'єктивних економічних законів і принципів.

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. D) методу мозкового штурму.
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  5. I Метод Шеннона-Фано
  6. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  7. I. Метод єдиної подібності.
  8. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  9. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  10. II. Мета вивчення курсу.
  11. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  12. II. ПРОГРАМА КУРСУ




Переглядів: 624

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність і суспільне значення виробництва | Історія розвитку теорії та практики організації виробництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.