Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 4. ІНОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОТІ

Актуальні проблеми соціальної педагогіки

 

План

1. Сутність управління в соціально-педагогічній роботі.

2. Характеристика основних методів управління.

3. Методика колективного вирішення проблем в соціально-педагогічному управлінні: основні етапи і їх характеристика.

 

 

Важливим видом соціально-педагогічної діяльності є менеджмент соціальної сфери. Управління в соціально-педагогічній діяльності являє собою систематичний і цілеспрямований вплив на соціальну систему з метою вдосконалення і підвищення ефективності її функціонування.

Система соціального управління включає наступні складові:

А) механізм управління – цілі, засоби, методи, функції, принципи;

Б) структуру управління – кадри, техніку управління, організацію;

В) процес управління – органи управління, технологію, матеріальне забезпечення органів управління;

Г) раціоналізацію системи управління – впровадження досягнень науки в управління, оновлення кадрів, вдосконалення господарської системи управління.

Функції соціального управління:

1) загальні, властиві будь-якому суб”єкту управління (планування, організація, координація, контроль, регулювання, облік, аналіз);

2) спеціальні, властиві відповідній посадовій особі (керівнику установи, керівнику відділу, спеціалісту).

- Технологія управління включає сукупність процесів (етапів):

- формулювання соціальної політики і рангування її у вигляді оперативнних цілей;

- розробка програми (процес прийняття рішення) і керівництво її реалізацією;

- організація фінансування і забезпечення матеріальними і кадровими ресурсами;

- керівництво діями з налагодження взаємодії між різними спеціалістами чи організаціями;

- організація і контроль за роботою кадрів;

- виконання представницьких функцій і зв”язок з громадськістю;

- освіта, навчання і виховання;

- оцінка і впровадження іновацій з метою підвищення ефективності діяльності.

Одним із найважливіших етапів технології соціального управління є процес прийняття рішення. Найчастіше це відбувається шляхом (методом) “мозкового штурму”. Метод “мозкового штурму” передбачає використання таких правил:

- правильно обрати місце проведення і його обладнання;

- підібрати групи учасників (не більше 10-12 чоловік);

- ознайомити учасників з правилами: на критикувати, висловлювати якомога більше ідей;

- потурбуватись про розміщення учасників (за столом у формі U або V);

- звертати увагу на правильність формулювання проблем;

- не вмішуватись у дискусію;

- знати методику проведення групового заняття;

- раціонально використовувати час.

Важливо виділити наступні етапи проведення “мозкового штурму”:

1) характеристика проблеми, яка підлягає аналізу;

2) виявлення максимально можливої кількості її розв”язання;

3) вибір найбільш раціональних ідей для подальшого впровадження;

4) розробка альтернативних розв”язків проблеми.

У технологіях соціального управління використовуються такі методи (способи впливу на учасників управлінського процесу), як: загальнонаукові та конкретнонаукові методи пізнання, специфічні методи збору, аналізу та узагальнення інформації про взаємодію інтересів суб”єкта і об”єкта управління. Ці методи включають спеціалізовані методи анкетування, інтерв”ю, аналізу статистичних даних, одержання експертних оцінок, дослідження змісту управлінських функцій, структур управління, управлінських груп і соціальної зумовленості їх дій. Усі ці методи об”єднуються у групи:

1) організаційні (інструктаж, нормування, розпорядчі акти);

2) спеціальні (наради, конференції);

3) соціально-психологічні (формування суспільної свідомості, моральне стимулювання, вплив на основі традицій,створення відповідного морального клімату, методи соціологічних досліджень);

4) економічні (матеріальне стимулювання, економічне планування).

Якщо в якості критерію взяти функцію, яку виконують самі способи впливу, то методи соціального управління поділяються на:

А) методи регламентації (розробки і застосування положень, посадових інструкцій і інших документів, які регулюють діяльність членів колективу): регламентація, орієнтація, організація, інструментація і т.ін. При створенні регламентів необхідно дотримуватись ряду технологічних прийомів:

- нормування необхідно поєднувати із стимуляцією (моральною і матеріальною) і ефективними санкціями за порушення певних норм;

- норми повинні відображати останні досягнення науки і прогресивний досвід;

- норми не повинні бути надмірно жорсткими або надто вільними;

- регламенти не повинні бути надто детальними, щоб не пригнічувати ініціативи виконавців;

- нормативи необхідно розробляти адресно з метою досягнення особистої відповідальності;

Б) розпорядчі (адміністративні) методи, які використовуються для корекції системи і оперативного уточнення завдань управління, для вдосконалення організації і спрямовані на розв2язання конкретних завдань.

Технологія використання цієї групи методів включає такі заходи:

- чітке визначення цілей і завдань;

- підбір виконавців на основі їх особистісних якостей, потенціалу;

- передача завдань, розподіл повноважень;

- забезпечення виконавців засобами, створення для них оптимальних умов для виконання завдання;

- створення системи спільної праці шляхом налагодження міжособистісних стосунків та взаємної зацікавленості в результатах роботи;

- узгодження та координація окремих видів роботи;

- забезпечення єдності поглядів і цілеспрямованості усіх членів організації; контроль за ходом виконання поставлених цілей, завдань і розпоряджень;

В) процедурні методи, які розглядаються в плані основних етапів організаційної діяльності.

Особливу групу методів в технологіях соціального управління становлять методи вирішення конфліктів. Усі вони поділяються на дві групи: методи прямого і методи непрямого (опосередкованого) вирішення конфліктів.

До методів прямого вирішення конфліктів відносяться:

- педагогічний (метод переконання);

- адміністративний (супроводжується покаранням, переведенням чи виключенням конфліктуючого із колективу).

До методів непрямого (опосередкованого) вирішення конфліктів відносяться методи:

Виходу почуттів: якщо людині надається можливість висловити свої негативні почуття без перешкод, то вони поступово зміняться на позитивні.

Емоційного заміщення: головне – дати людині можливість відчувати себе справді скривдженою, підмітити її позитивні якості і висловити думку, що людина з такими якостями і конфлікт – несумісні.

Авторитетного третього: хороша думка про особи конфліктуючих передається через третю (авторитетну для обох сторін) особу.

Оголення агресії: учасникам конфлікту дають можливість відкрито виступити один проти одного при третій, нейтральній стороні.

Вимушеного вислуховування: учасники конфлікту повторюють думку опонента, оскільки дуже часто конфлікт виникає від “глухоти” опонентів.

Зміни позицій: опоненти міняються ролями і таким чином пробують знайти вихід із ситуації.

Технічний (розширення духовного горизонту без відома учасників конфлікту ): конфлікт записується на магнітофон. Обов”язкова умова – аналіз запису суперечки з формулюванням висновку.



Читайте також:

  1. D і 3D технології креслення в AutoCAD
  2. ERP і управління можливостями бізнесу
  3. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. OLAP-Технології
  6. Oracle Управління преміальними
  7. PR-ІНСТРУМЕНТАРІЙ І МАНІПУЛЯТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
  8. PR-технології у виборчій кампанії.
  9. PR-технології.
  10. Web-технології
  11. А. Видання прав актів управління
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ




Переглядів: 646

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 3. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ ДІАГНОСТИКИ В ПРОЦЕСІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЛЬНОСТІ | ТЕМА 5. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.