Тема: Увага соціального педагога. Мета: Розвивати навики управління увагою. Хід заняття Вправа 1. Двох-трьох студентів протягом хвилини уважно розглядає вся група, потім двоє студентів виходять за двері, а в цей час в одязі студентів, яких вони розглядали, робляться зміни. Завдання студентів, які не знають про ці зміни - помітити їх. Вправа 2. “Свій годинник” Кому добре відомий свій годинник? Зніміть його, пустіть по колу. Розповідайте про нього, а товариші будуть Вас перевіряти. Вправа 3. “Сніговик”. Перший студент називає будь-який предмет, наприклад “стіл”. Другий студент повторює названий предмет “стіл” і додає до нього свій предмет – “диван”. І так всі по черзі. Дана вправа розвиває не лише увагу, але і пам’ять. Вправа 4. “Друкарська машина”. Студенти розташовуються півколом. Зліва направо вони розраховуються по алфавіту. Ведучий читає рядок із знайомого вірша. Студенти хлопками відмічають всю фразу. Між словами і в кінці рядка відбивають паузу всі студенти. Вправа 5. “Скульптори”. Група розбивається на пари. В кожній парі один студент спочатку грає роль “натурщика”, другий – “скульптора”, потім міняються ролями. Вихідне положення: “скульптори” стоять спиною до “натурщиків”. За першим сигналом викладача “натурщики” приймають визначену позу та мімічний вираз, за другим сигналом “скульптори” повертаються і на протязі 5 секунд розглядають своїх партнерів. Потім (за 3 сигналом) відвертаються. “Натурщики” швидко змінюють позу. За новою командою “скульптори” підходять до “натурщиків” і починають “ліпити” вихідні пози і міміку. Вправа може бути виконана і колективно. У цьому випадку вибирається два-три “натурщика”, а решта учасників групи виступають у ролі “скульпторів” і відновлюють вихідні позиції спільними зусиллями. Вправа 6. Група студентів довільно рухається по площадці. Під час руху перший студент задає будь-яке просте запитання другому студенту та одержує на нього відповідь. Відповівший задає своє запитання наступному студенту. Таким чином, обмінятись запитаннями та відповідями повинна вся група, після чого студенти сідають і тепер будь-хто з них повинен відтворити весь ланцюг запитань та відповідей.
Тема: Уява як різновид образного педагогічного мислення. Мета: За допомогою спеціальних вправ формувати навики професійно-педагогічних особливостей уяви. Хід заняття Вправа 1. Педагог викликає студента і дає йому завдання (не плануючи наперед мети дії), наприклад, роздивитись кімнату та виміряти її кроками. Студент, не маючи мети, не знаючи для чого потрібно виконувати дану дію, як правило, ніяковіє, діючи поспішно, недоцільно. Педагог пропонує студенту проробити ту саму дію, намітивши мету. Так, наприклад, запропонувати розглянути кімнату, у якій потрібно влаштувати виставку картин. Поведінка студента змінюється, він діє впевнено і вільно. Вправа 2. “ Групова розповідь.” Студенти складають розповідь, використовуючи великі фрази. Мета вправи – розвиток фантазії. Її можна ускладнити, поставивши мету – тренувати неперервність внутрішніх бачень. Вправа 3 . Педагог просить знайти і назвати всі предмети у кімнаті, назви яких починаються, наприклад, з букви “Т”. Вправа тренує зорову пам’ять, спостережливість, фантазію. Вправа 4 . За даними словами (наприклад: кабінет, ключ, капелюх, сторож, дощ, човен, троянда, крокодил) студентам пропонується скласти, а пізніше зачитати невеликі розповіді. Вправа 5. Усі учасники групи розсідаються по колу. Один тримає в руках чистий листок паперу і намагається уявити намальовану на ньому картину. Він починає детально описувати її, а всі решта намагаються побачити на листку те, про що він говорить. Пізніше листок передається наступному учаснику. Він продовжує створення уявної картини, доповнюючи вже “написане” новими деталями і т. д.