Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мета, навчально-виховні завдання та світоглядне значення курсу.

План лекції

Сучасні технології навчання в процесі викладання географії в старших класах.

Поняття „технології в навчанні” виникло давно і стосується на сучасному етапі розвитку освіти всіх дисциплін у школі. Для географічної освіти це поняття вважається одним з нових. В педагогічній літературі існує розмежування понять „освітня технологія”, „педагогічна технологія” та „технологія навчання”.

Освітня технологія відображає загальну статегію розвитку освіти, єдиного освітнього простору. Їх призначення полягає у розв’язанні стратегічних завдань для системи освіти. Таким освітніми технологіями є концепції освіти, освітні закони, освітні системи. Наприклад, гуманістична концепція освіти тощо.

Педагоггічна технологія відображає тактику реалізації освітніх технологій у навчально-виховному процесі. Вони акумулюють та відображають загальні ознаки та закономірності навчально-виховного процесу незалежно від конкретного навчального предмету. Наприклад, нові інформаційні технології навчання тощо.

Технологія навчання моделює шлях освоєння конкретного навчального матеріалу в межах відповідного навчального предмета, тами,ь питання.

Технології навчання

Традиційні Інноваційні

Пояснювально-ілюстративна Особистісно-орієнтованого

Проблемного навчання навчання

Програмованого навчання Модульно-рейтингова

Диференційованого навчання Нові інформаційні

Тощо. технології

Проектна технологія

Технологія розвитку

критичного мислення

тощо.

 

Розгяд окремих технологій навчання та їх застосування в процесі викладання географії в старших класах виноситься на практичні заняття.

 


Лекція № 2. Методичні особливості викладання курсу „Економічна і соціальна географія світу”. Формування системи географічних знань в процесі вичення курсу.

1. Мета, навчально-виховні завдання та світоглядне значення курсу. Формування у школярів сучасної соціально-географічної та економіко-географічної картини світу.

2. Структура і зміст курсу.

3. Система знань про політичну карту світу, світові природні ресурси, населення, сучасне світове господарство та його галузеву структуру, міжнародний поділ праці, географію галузей світового господарства, глобальні проблеми людства в програмі і підручниках.

4. Методика формування загальних та одиничних понять курсу. Перевага дедуктивного шляху формування загальних понять.

 

Основною метою курсу економічної і соціальної географії світу є продовження і завершення формування знань про географічну картину світу, які спираються на розуміння теорії взаємодії суспільства і природи, відтворення і розміщення населення, світового господарства та географічного поділу праці, на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів.

Для досягнення цієї мети перед курсом стоять наступні завдання:

- сформувати в учнів уявлення про навколишній світ;

- показати глибокий взаємозв’язок природи, населення, господарства земної кулі;

- розвивати просторове мислення учнів;

- виховання поваги й любові до історії та культури інших країн і народів.

Значення курсу – завершує базову географічну освіту школярів. Це єдиний курс в сучасній школі, який дає комплексні знання про сучасну політичну карту світу, країни, історико-географічні й політико-економічні райони планети. Курс має величезне значення для сучасної людини, оскільки спрямований на формування умінь орієнтування в швидкоплинних подіях в сучасному світі, давати їм оцінку. Це особливо важливо, тому що сучасний громадянин держави одержує величезну кількість інформації про міжнародне життя із ЗМІ і без відповідної бази знань важко зрозуміти про що йде мова. Це призводить до втрати змістової і просторової орієнтації. Крім того, курс має значний виховний потенціал.

Для реалізації цих завадань програмою курсу передбачено формування великої кількості загальних та одничних понять, а також оволодіння учнями практичним уміннями. Крім того, важливою рисою у побудові курсу є спрямованість на встановлення внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків.

Основу курсу складає система загальних понять, які можна об’єднати в декілька тематичних груп:

1. поняття про політичну карту світу;

2. екологічні поняття;

3. поняття про населення;

4. поняття про географію світового господарства;

5. поняття про особливості населення і гомподарства країн та регіонів.

Зміст курсу пов’язаний зі змістом економічної і соціальної географії України. В процесі вивчення курсу широко застосовуються загальні поняття з суспільної географії: ЕГП, ЕГХ, природні та трудові ресурси, господарство, галузева структура, територіальна структура, спеціалізація тощо. Найчастіше вони стають основою формування нових понять. Наприклад, поняття „народне господасртво” стає основою для формування поняття про світове господарство тощо.

З метою розвитку розумових здібностей дитини та їх здатності до самооосвіти програмою передбачено формування та закріплення великої кількості умінь. Так, в процесі вивчення курсу розвиваються уміння складатит характеристику ЕГП, галузей господарства, населення світу (окремих регіонів та країн), встановлення причинно-наслідкових зв’язків, роботи з картою, підручником тощо. Оволодіння даними уміннями сприяє формуванню нових умінь, необхідних при вивченні економічної і соціальної географії світу: порівнювати країни; групувати їх за рівнем соціально-економічного розвитку, за адміністративним устроєм та формою державного устрою; визначати загальні риси населення та господарства окремих регіонів та груп країн за рівнем економічного розвитку тощо.

Зміст курсу відображає міжпредметні зв’язки з всесвітньою історією. Тому однією з головних опор для вивчення курсу є курс нової та новітньої всесвітньої історії, що вимагає від вчителя оволодіння змістом даного курсу. Це особливо необхідно при вивченні питань, пов’язаних з історією формування політичної карти світу, типології країн за формою державного устрою тощо.

 

2. Структура і зміст курсу.

Курс вивчається в 10 класі протягом 34 год. (за програмою 2001 р.) та 52 год. (за новою програмою) в загальноосвітніх навчальних закладах. В деяких навчальних закладах – 64 год, 1 год – за рахунок варіативної складової типового плану. За новою програмою у класах суспільного профілю передбачено 70 год на вивчення даного курсу.

Структура і зміст курсу за старою програмою Структура і зміст курсу за новою програмою
Вступ (1 год) 2 год
Розділ І. Загальна ЕГХ світу (12 год) 20 год
Т.1. Політична карта світу (3 год.) 4 год
Т.2. Населення світу (2 год.) 4 год
Т.3. Взаємодія суспільства і природи. Світові природні ресурси (2 год) 4 год
Т.4. Світове господарство (3 год.) 6 год
Т. 5. Глобальні проблеми людства (2 год) 2 год
Розділ ІІ. Регіональна географія Регіони та країни світу (27 год)
Т.1. Країни Європи (9 год.) 11 год
Т. 2. Країни Азії (4 год) 6 год
Т.3. Країни Америки (4 год) Країни Північної Америки (4 год). Країни Латинської Америки (2 год)
Т. 5. Країни Африки, Австралії та Океанії ( 3 год.) 4 год
Узагальнення. Всесвітні економічні відносини (1 год). 1 год
  Резерв часу – 2 год.
Практичні роботи – 4 № 1 і № 2. однакові № 3. Характеристика господарства країн нової індустріалізації Південно-Східної Азії та аналіз причин їх швидкого економічного зростання. (→після країн Азії) № 4. Складання порівняльної ЕГХ двох країн будь-якого з регіонів світу (за вибором) (→ перед узагальненням) Практичні роботи - 4 № 1 і № 2. однакові № 3. Порівняльна характеристика промисловості ФРН і Фанції, Великобританії та Італії (за вибором) (→ після країн Європи) № 4. Порівняльна характеристика господарства головних економічних районів США: Півночі, Півдня та Заходу.

 


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мета вивчення курсу.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. Iсторичне значення революції.
  7. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  8. Ocнoвнi визначення здоров'я
  9. V. Завдання.
  10. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  11. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  12. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.




Переглядів: 619

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи навчання | Методика формування загальних та одиничних понять курсу. Перевага дедуктивного шляху формування загальних понять.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.