Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 2. Типологія держав.

На етапі актуалізації знань можна використати такі форми контролю:

· індивідуальна робота учнів з картками;

· робота біля карти (показ історико-географічних регіонів світу тощо);

· фронтальне усне опттування

На етапі мотивації можна підвести учнів до неохідності групування країн за певними ознаками на основі виділення спільних ознак між країнами. Це значно спрощує вивчення країн та дозволяє краще орієнтуватися у великій різноманітності країн світу.

На початку вивчення теми необхідно сформувати в учнів поняття „типологія”. Для цього варто запитати учнів, як вони розуміють дане поняття, а потім звернути увагу до тексту підручника, в яком вони повинні знайти і виписати в зошити визначення даного поняття. Такий шлях формування понять передбачає застосування індукції.

Слід зазначити, що типологія може здійснюватися за різними ознаками, які називають критеріями, навести приклади критеріїв. А потім подати учням визначення поняття „тип країни”, оскільки воно відсутнє в підручнику.

(Тип країни – це відносно сталий комплекс притаманних їй умов та особливостей розвитку, що об’єктивно склалися й характеризують роль країни та місце у світовому співтоваристві на певному етапі всесвітньої історії.)

Дане поняття формується дедуктивним шляхом. Спочатку подається визначення, потім виділяються суттєві ознаки поняття шляхом бесіди. Це дозволить учням краще зрозуміти поняття.

Спочатку розглядаються класифікації країн за формою устрою та правління.

При розгляді класифікації країн за формою адміністративного устрою слід встановити міжпредметні зв’язки з історією та првознавством. Учням можна також запропонувати скласти схему класифікації країн за адміністративним устроєм та навести декілька прикладів унітарних держав, федерацій, конфедерацій (в минулому), уній (в минулому).

Класифікацію країн за формою правління можна вивчати, застосовуючи групову форму організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Так як в підручнику відсутня характеристика кожної з форм правління, вчителю можна підготувати роздатковий матеріал з необхідною інформацією. Так можна клас поділити на 6 груп:

1 –ша група розглядає характерні риси президентської республіки і наводить приклади таких держав

2-га – група – президентсько-парламентську республіку

3- тя група – парламентську республіку

4 – абсолютну монархію

5 – теократичну

6- конституційну

Якщо є можливість бажано виділити і групу експертів, яка підведе підсумок, тотбо виділить відмінності між зазначеними формами правління.

Але цетральним питанням даної теми є типологія країн за певними соціально-економічними показниками:

· за галузевою структурою зайнятості;

· за рівнем економічного розвитку.

При розгляді типології країн за галузевою структурою зайнятості населння можна використати роботу учнів з текстом підручника за рядами чи варіантами.

Виділяється три варіанти (аграрні, індустріальні та постіндустріальні країни). Обов’язковою умовою є наведення прикладів до кожного типу країн.

Перед розглядом типології країн за рівнем економічного розвитку, слід звернути увагу учнів на те, що рівень економічного розвитку – поняття надзвичайно складне і багатокомпонентне. Якщо враховувати всі показники економічного розвитку, то типологію здійснити надзвичайно важко і майже неможливо. Тому найчастіше орієнтуються на ВНП або ВВП. З даними поняттями учні знайомі з 9 класу, тому варто разом їх пригадати. В разі, якщо учні не згадають, можна звернутися до тексту підручника.

Для того, щоб встигнути рорзглянути типологію країн за рівнем економічного розвитку на уроці доцільно організувати групову роботу учнів. формується 5 груп. Кожна з груп розглядає окремий тип країн за планом:

· тип

· підтип

· країни

· ознаки

В ході обговорення всі учні заносять харакетристику кожного типу в зошити у вигляді таблиці, кількість колонок у якій відповідає пунктам плану характеристики типу країн. Обов’язковою умовою при обговоренні результатів роботи в групі є показ країн, які називають на карті. Таким чином, один учень з групи доповідає, а інший показує країни на карті.

Можна також звернути увагу на класифікації країн за кількістю населення, географічним положенням (континентальні та примирські) та запропонувати навести приклади.

На етапі закріплення можна використати дидактичну гру „Вірю – не вірю”. Вчитель пропонує учням твердження, а вни повинні відповісти „вірю чи не вірю”. При цьому відповіді не обов’язково повинні бути вербальними, можна використати і сигнальні картки і хлопки в долоні тощо. Твердження можуть бути такими:

· Всі держави світу є суверенними

· Країна завжди є державою

· Україна є унітарною державою

· Росія входить до країн „великої сімки тощо.

На цьому уроці доцільна роздати учням випереджаючі завдання – повідомлення про найбільш відомі міжнародні організації, рекомендувати літературу учням.


Читайте також:

  1. Важливим елементом міжнародної правосуб’єктності держави є її імунітет, що витікає з принципу суверенної рівності держав.
  2. Визнання держав.
  3. Загальна типологія лексичних значень
  4. Імунітети держав.
  5. Історична типологія культури.
  6. Картографування і типологія геосистем за їх стійкістю
  7. Класифікація і типологія злочинців.
  8. Конституціоналізм як ідея. Місце конституційного права в правовій системі сучасних демократичних держав.
  9. Корупція: поняття, сутність, типологія
  10. ЛЕКЦІЯ 4. Типологія видів економічного аналізу
  11. ЛЕКЦІЯ № 1. СОЦІАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ, ЇХ ТИПОЛОГІЯ (2 години).
  12. Лідер. Лідерство в групі, ознаки і типологія лідерства. Управління спільністю людей, функції керівника. Взаємостосунки керівника і підлеглого.




Переглядів: 558

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичний аналіз загальної економіко-географічної характеристики світу | Тема 3. Міжнародні організації, їх функціональний і просторовий розподіл.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.