МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розрахунок скребкових робочих органівСкребкові транспортери з відкритими жолобами широко використовуються на тваринницьких фермах як в нашій країні, так і за рубежем для роздавання сухих кормів, вологих мішанок, жому, грубих кормів та силосу. Корм переміщується жолобом завдяки підштовхуванню скребками, прикріпленими через певний проміжок до нескінченого тягового ланцюга. Ланцюг на кінцях транспортера огинає натяжну та провідну зірочки, які знаходяться в вертикальному або горизонтальному положенні. Корм засипається в приймальний ківш за допомогою живильників або передається із мобільних кормороздавачів і розноситься по всій довжині фронту годівлі. Скребковий тяговий орган може бути встановлено безпосередньо в годівниці або в жолобі над годівницею, то корм, що транспортується, провалюється через отвори в жолобі і почергово завантажує годівниці по всій довжині. По взаємному розташуванні жолоба, ланцюга і скребків розрізняють транспортери: а) з нижньою робочою гілкою; б) з верхньою робочою гілкою; в) з обома робочими гілками, які переміщують корм по дерев’яному чи металевому жолобі в різні сторони або почергово працюючі при реверсивному вмиканні. Довжина шляху переміщення кормів досягає 100м. Достоїнством скребкових транспортерів є простота вивантаження сипучого корму в проміжних точках. Через отвори в днищі жолоба, можливість використання обох гілок для переміщення продукту. До недоліків цих транспортерів слід віднести великий опір від тертя ковзання продукту по стінках жолобу: можливість деякого подрібнення часток при транспортуванні. Привод скребкових транспортерів зазвичай здійснюється від електродвигуна через редуктор і ланцюгову або клинопасову передачі. Продуктивність скребкових транспортерів для переміщення кормів можна визначити за наступною формулою: , кг/с, (5.7.38) де V1 – об’єм корму, який переміщується одним скребком, в м3; Vл– швидкість руху ланцюга в м/сек. (Vл = 0,25 - 0,5м/с.); ρ – насипна маса корму, кг/м3; е – крок або відстань між скребками (приймають в межах (6...8)·hc – висоти скребка), м. При роботі скребкового транспортера кожний скребок штовхає перед собою якийсь об’єм V1 продукту, повздовжній переріз якого зображено на рисунку 5.7.2. Рисунок 5.7.2 – Переріз корму, який штовхається скребками , м3, (5.7.39) де hc – висота скребка, м; bc– ширина скребка (bc = (2...5)hc), м. Величину V1 визначають в залежності від l, hc і кута a, a = (0,7...0,8)·φ1, кута природного схилу корму. Необхідна потужність електродвигуна: , Вт, (5.7.40) де gн– навантаження корму на 1м довжини транспортера, ( ), Н; Lт – довжина транспортера, м; Vл– швидкість ланцюга, м/сек.; f1 – коефіцієнт тертя корму по металевому жолобу; Н – висота підйому корму, м; g0 – вага 1м довжини ланцюга із скребками, Н; w1 – коефіцієнт опору частин транспортера, які рухаються (для безроликових ланцюгів w1 = 0,15 - 0,2; для роликових - w1 = 0,1 - 0,12); h– ККД передачі. Перший член формули – це потужність, яка потрібна для переміщення корму по довжині транспортера, другий – потужність, що витрачається на переміщення корму по вертикалі; третій – потужність на холостий хід транспортера. При визначенні продуктивності скребкових транспортерів, які живляться від пересувних кормороздавачів, необхідно враховувати, що ця продуктивність повинна дорівнювати або бути більшою за продуктивність живильника. Необхідно також враховувати, що по довжині кожного кормового місця повинна знаходитися така кількість корму, яка відповідає разовій нормі видачі його тварині. В ряді випадків на кожному кормовому місці необхідно мати таку кількість корму, яка не може бути поданою скребком (грубі корма, силос, зелена маса). При цьому висота корму, що транспортується, значно перевищує висоту скребків, тяговий орган працює як транспортер із зануреними скребками і його слід розраховувати за раніше приведеними формулами. На взаємодію занурених скребків із насипним кормом в значній мірі впливають висота і розташування скребків на ланцюгу транспортера. На тваринницьких фермах використовуються горизонтальні транспортери колового руху із консольними скребками, які складаються із приводної і натяжної станцій, тягового органу із скребками та жолобів. Такі транспортери можуть транспортувати сухі (концентровані) та вологі корми, проте вони мають суттєві недоліки (недостатню механічну міцність скребків, підняття скребків при переміщенні вантажу, заклинювання скребків у жолобі). Для визначення продуктивності таких транспортерів доцільно користуватися формулою, яка в достатній мірі відображає характер порційного переміщення матеріалу: , кг/с, (5.7.41) де С – коефіцієнт, який враховує величину зазору між скребком і кожухом та фізико-механічні властивості корму l – крок скребків, м. Усі складові формули визначити легко, окрім об’єму корма, який переміщується одним скребком і можна виразити так: ,м3, де F – площа повздовжнього перерізу корму перед скребком, м2; bc– ширина скребка, м. Дослідженнями встановлено, що при транспортуванні легкосипучого продукту площу його повздовжнього перерізу перед скребком, можна представити двома площинами F1’ і F2’, перша із яких обмежена зверху кривою виду , а друга – прямою . Після деяких перетворень одержимо: , (5.7.42) де m – коефіцієнт пропорціональності; hc – висота скребка, м; k – коефіцієнт, значення якого близьке до значення тангенса кута природного схилу корму, який транспортується. Якщо позначити черезА, а 0,004×m через М, то: ,м2. (5.7.43) Аналіз впливу коефіцієнтів на площу повздовжнього перерізу корму показав, що вплив коефіцієнта М незначний і можна прийняті: , м2 (5.44) Тоді об’єм легкосипучого корму перед скребком буде: ,м3. (5.7.45) Із цього виразу видно, що висота скребка має значно більший вплив на об’єм корму, який транспортується одним скребком, ніж ширина. Оптимальне відношення можна виразити рівнянням: . (5.7.46) Як видно із формули (5.7.41), продуктивність транспортера залежить від кроку скребків l, який обумовлюється величиною призми волочіння і визначається із виразу: , м. (5.7.47) Дослід застосування транспортерів, які розглядаються, підтверджує, що крок скребків слід приймати l = (6...8)·hc. В процесі роботи на скребок горизонтального транспортера діють такі сили: опір корму, який переміщується, вага скребка, вага тягового органу та сила тертя скребка по дну жолоба. Дослідження показали, що поворот скребка в поперечно-вертикальній площині відносно осі, яка проходить через його нижній внутрішній край паралельно гілки тягового органу, виявляє великий вплив на величину сил опору та транспортуючу здатність. Підвищенню стійкості скребка в цій площині сприяє: - збільшення плеча дії ваги тягового органу, перенос центру ваги скребка в сторону зовнішньої стінки жолоба; - зменшення плеча прикладення приведеної вертикально діючої сили; - кута установки скребка до опірної поверхні та кута тертя продукту по площині скребка. Поворот скребка відносно його горизонтальної осі симетрії і при розташуванні тягового органу над скребком викликає збільшення реакції дна жолоба та шарнірів тягового ланцюга. Для зменшення цих реакцій доцільно здійснювати кріплення тягового органу до скребка нижче осі симетрії. Досліди показали, що для транспортування концентрованих кормів доцільно застосовувати скребки із відношенням , а для сипучих продуктів (проса гороху тощо) – із відношенням . Збільшення відношення призводить до зростання опору руху, який із збільшенням висоти скребків в 3 рази зростає при транспортуванні сухих кормів на 32...34%, зеленої маси - на 80%. Великий вплив на величину коефіцієнта опору виявляє заклинювання продукту між краями скребка та стінками жолоба, а також тертя його по боковині жолоба. Зазор між стінкою жолоба та скребком слід встановлювати 10...15мм, так як менші зазори сприяють заклинюванню скребків в жолобі, а більші супроводжуються безкорисним пересипанням корму і сприяють зростанню сил, які повертають скребок в поперечно-вертикальній площині. Переміщення корму по жолобу супроводжується тиском його на бокову стінку, величина якого коливається в межах 15...45 Н/м2. Швидкість руху тягового органу бажано прийняти 0,25...0,3 м/сек., так як подальше підвищення швидкості призводить до зниження транспортуючої здібності скребків, зростання витрат енергії та створення лишнього шуму в приміщенні. Крок скребків приймають рівним (6...8)·hc; кут установки скребка до дна жолобу з відхиленням від перпендикуляру до повздовжньої осі транспортера - не більше 60°. Висота бокової стінки жолоба транспортера повинна перевищувати висоту скребка не менше ніж в 2 рази. Читайте також:
|
||||||||
|