Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення системи і підсистеми. Складні системи

Під системою взагалі розуміється сукупність будь-яким способом виокремлених з іншого світу реальних або віртуальних об'єктів (елементів). Наприклад, залізничний транспорт або весь транспорт.

Для системи характерні наступні властивості:

а) задані зв'язки, що існують між елементами системи;

б) кожен елемент усередині системи вважається неподільним;

в) з навколишнім середовищем система взаємодіє як єдине ціле.

Часто також використовується інше визначення, коли систему розуміють як комплекс функціонально взаємопов’язаних елементів.

Під великою системою розуміється колектив людей з ієрархічною структурою організації і складними взаємозв'язками, що цілеспрямовано взаємодіє із системою технічних засобів в умовах прояву випадкових факторів. Головними відмінними рисами великої системи є: цілеспрямований характер з наявністю мети функціонування; наявність частин, які виділяються, – підсистем; імовірнісний характер її взаємодії з зовнішнім середовищем.

Підсистеми великої системи в свою чергу можуть бути великими системами, що також можна поділити на відповідні підсистеми і так далі.

Кожна підсистема будь-якого рівня має деякі певні, найбільш істотні риси, у силу яких вона є частиною системи більш високого рівня.

Сучасне виробництво характеризується поділом праці і розподілом функцій між підсистемами. Унаслідок цього при розв’язанні тих самих завдань різні підсистеми підприємств переслідують свої цілі. Приклад – залізниця, яка має декілька служб та інших спеціалізованих підрозділів.

Оптимізація функціонування однієї підсистеми може ускладнити функціонування інших, а в підсумку мають бути враховані інтереси всієї системи. Тобто традиційний метод вивчення цілого шляхом аналізу частин і наступного об'єднання їхніх властивостей непридатний стосовно більшості систем.

У цих умовах основним науковим принципом аналізу і синтезу великих систем стає системний підхід, що полягає у взаємопов’язаному розгляді всіх елементів (підсистем великої системи).

 


Читайте також:

  1. CMM. Визначення моделі зрілості.
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  6. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  7. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. POS-системи




Переглядів: 861

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про системний підхід та методи системного аналізу | Використання принципів системного підходу до управління і розвитку залізничної транспортної мережі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.