МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Специфіка управління на стадіях життєвого циклу організації
Тема3. Особливості реструктуризації підприємств. План 1.Реструктуризація та реорганізація підприємств 2.Реконструкція 3.Інжиніринг 1. Реструктуризація
В умовах системної кризи в Україні майже 80% підприємств є збитковими або працюють на межі збитковості. Одним із шляхів виживання і подальшого розвитку таких підприємств є їх реформування та реструктуризація. Реструктуризація підприємства – це проведення комплексних організаційно-економічних, правових , виробничо-технічних засобів, спрямованих на зміну структури підприємства, управління ним, форм власності, які здатні привести підприємство до фінансового оздоровлення, збільшення обсягів виробництва та збуту конкурентоспроможної продукції, підвищення ефективності виробництва. Реструктуризацію не слід розглядати як разову акцію після закінчення якої потреба в оновлені відпадає. Реструктуризація є постійною функцією підприємства, за допомогою якої воно забезпечує собі постійну адаптацію до кон’юктури та вимог ринку, і постійно залишається конкурентоспроможнім та прибутковим. Реструктуризація —це поступове поліпшення діяльності фірми при мінімальному ризику інвестора і відносно низькому рівні вкладень. Під час перебудови виявляються малоефективні процеси, від яких прагнуть звільнитися, а нововведення впроваджуються тоді, коли вони вписуються в існуючу організацію і технології компанії. Реструктуризація — процес зміни організаційної структури й системи управління підприємством та його капіталом для більш повного використання сучасних і майбутніх ринкових можливостей. Вихід з кризових ситуацій здійснюється підприємствами за допомогою комплексу тактичних або стратегічних заходів. Тактичні (оперативні) заходи щодо виходу з кризи можуть бути як захисними (зменшення витрат, закриття підрозділів, скорочення персоналу, обсягу виробництва та збуту}, так і наступальними (активні маркетингові дослідження, високі ціни на продукцію, використання внутрішніх резервів, модернізація, удосконалення управління). Оперативні заходи щодо виходу із кризи полягають у визначенні поточних збитків, у виявленні внутрішніх резервів, залученні спеціалістів, кадрових змінах, отриманні кредитів, зміцненні дисципліни тощо. Стратегічні заходи — це заходи, з допомогою яких дається аналіз і оцінка становища підприємства, проводиться вивчення виробничого потенціалу, розроблення виробничих програм, політики доходів, інновацій, розробка загальної концепції фінансового оздоровлення підприємства. Однією із найбільш розповсюджених на сьогодні концепцій оздоровлення підприємств є реструктуризація. Усі роботи з реструктуризації доцільно виконувати в два етапи. Етап 1. Визначення і реалізація першочергових („пожежних”) заходів, мета яких – якнайшвидше зупинити процес погіршення ситуації і почати створювати умови і підвалини для її покращення. Ці заходи включають : - оголошення „надзвичайного стану”, - експрес –діагностику стану підприємства, - покращення морального стану колективу, підвищення його бойового духу, - створення управлінської команди і команди експертів –аналітиків, - розробку першої версії антикризової стратегії та програми, перш за все по фінансовому оздоровленню і швидкому (на 2-3-місяці) використанню ресурсів, що найбільш доступні , мотивації та навчанню персоналу, Етап 2. Паралельно з реалізацією першочергових заходів розпочинається поглиблена розробка головних напрямів роботи на період до 1 року, в тому числі : - створення маркетингової служби і забезпечення комплексних досліджень ринку, - зміна асортиментної політики, - реформування організаційної структури, - розробка і впровадження нових систем управління фінансами та управлінського обліку. Реалізацію заходів першого етапу найбільш доцільно розпочинати з проведення управлінських курсів інтенсивної 5-6 денної колективної роботи по 8 годин на добу з повним завантаженням керівників з відривом від поточних справ. Основні завдання цих курсів : 1. Визначення цілей розвитку і критеріїв їх досягнення – як показує досвід, на жодному підприємстві немає чітко сформульованих цілей, а якщо і є , то давно не переглядалися чи сформульовані у лозунговому стилі. Тому роботу слід починати з попереднього обговорення питань : „Чого ми хочемо ?„ і „ Де , в якому стані ми знаходимося ?”. 2. Аналіз сильних та слабких сторін організації - дозволяє описати та оцінити стан організації , при цьому використовуються такі методи : - проводиться SWOT- аналіз сильних та слабких сторін, -оцінюється ринковий потенціал (попит, платоспроможний попит, ціни, покупці, постачальники, конкуренти, стратегічні партнери ), - оцінка виробничих можливостей ( стан обладнання, рівень якості, потенціал технологій, гнучкість з точки зору асортименту, строки виконання замовлень, обсягт виробництва) - оцінка людських ресурсів (чисельність, укомплектованість, кваліфікація спеціалістів і менеджерів, наявність команди, корпоративного духу, бажання активно працювати ) -оцінка матеріальних ресурсів, -оцінка фінансового стану та фінансових ресурсів. Сильні сторони організації . - Закінчений цикл виробництва, -Випуск потрібної продукції для населення, - Наявність потужного виробничого і трудового потенціалу, - Прагнення керівництва змінити все на краще, - Великий потенціал і оптимізм колективу, - Директор, його працездатність та енергійність, - Керівництво не боїться нових методів вирішення проблем. - Великий потенціал у творчій роботі спеціалістів. Слабкі сторони організації: - Занадто велика централізація управління всім - Відсутність цілеспрямованої роботи по виходу з кризи - Відсутність чіткої програми - Відсутність чіткої фінансової політики - Незацікавленість людей в результатах праці - Невикористані можливості людей - Вчасно не змінили політики на ринку, не підібрали асортимент - Неналагоджені управління і фінанси - Немає єдиної команди однодумців - Погано рахують гроші, відсутність співставлення затрат та прибутку - Відсутність налагодженої роботи, дублювання - Низький рівень інформації, не всі рішення доходять до підлеглих -Немає чітких цілей та задач перед підлеглими -Слабка самостійність підрозділів, служби дублюють один одного - Велика інерційність управління і слабка дисципліна виконання - Проблема з маркетингом та збутом продукції - Спроби вирішувати проблеми за допомогою старих методів.
Загрози : - Зубожіння робітників, загроза лишитися без роботи - Люди перестають вірити у вихід організації із кризи - Невміння перебудуватися - Непідготовленість до роботи в нових умовах - Звільняються кваліфіковані кадри. Сприятливі можливості : - Недорога та практична продукція - Великий асортимент, який розрахований на середнього споживача - Продукція завжди буде користуватися попитом при вивчені ринку , його попиту та моди - Бажання працювати та досягти кращого. Покращення результатів в роботі організації можна досягти при удосконаленні механізмів управління, за рахунок більш ефективного використання ресурсів.
3. Загальна діагностика стану – виконується паралельно з аналізом слабких та сильних сторін підприємства
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|