Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Студент повинен

Знати:

Поняття та ознаки адміністративно-процесуальних норм і адміністративно-процесуальних відносин.

Поняття та ознаки суб'єкту адміністративного процесу його відмінність від суб'єктів інших юридичних процесів.

Вміти:

Складати попередження, протести, подання.

Рішення ввідних завдань шляхом усних відповідей, складання та обговорення підготовлених документів та прийняття рішень.

Методичні рекомендації:

Адміністративно-процесуальна норма - це встановлене чи санкціоноване державою обов'язкове правило, що регулює суспільні відносини, що виникають при розгляді індивідуальних адміністративних справ, а також виникаючі при здійсненні адміністративного правотворення.

Особливості адміністративно-процесуальних норм можуть бути щонайкраще розкриті при їхньому порівнянні з матеріальними адміністративно-правовими нормами.

Адміністративно-процесуальні норми є способом реалізації не всіх матеріальних норм. Приміром, для дотримання матеріальних норм «Правил дорожнього руху» процесуальні норми найчастіше не вимагаються.

Адміністративно-процесуальні норми забезпечують реалізацію матеріальних норм не тільки адміністративного права. Дану функцію вони виконують і стосовно інших галузей права.

У ході адміністративного процесу виникають, змінюються і припиняються процесуальні адміністративно-правові відносини.

Адміністративно-процесуальні правовідносини - урегульоване правом суспільні відносини, що складається з приводу розгляду уповноваженими органами індивідуальних справ у сфері державного управління, а в передбачених законом випадках, при виданні правових актів управління.

Основними рисами адміністративно-процесуальних відносин варто визнати те, що вони носять управлінський характер; є вторинними, похідними в порівнянні з матеріальними правовідносинами і носять службовий характер; реалізують не тільки юрисдикційний, але і більш значне по обсязі позитивний зміст діяльності органів державного управління в галузі правотворення і правозастосування.

В адміністративному процесі бере участь величезне коло різноманітних суб'єктів.

Суб'єктом адміністративного процесу є - особа чи організація, що наділяються, передбаченими чинним законодавством України, правами й обов'язками в сфері розгляду індивідуальних адміністративних справ, а також правами й обов'язками по підготовці і виданню адміністративно-правових актів.

Варто розрізняти поняття «суб'єкт адміністративного процесу» і «суб'єкт адміністративно-процесуальних відносин».

Суб'єкт адміністративного процесу визначається в нормах права загальним чином, як узагалі громадяни, об'єднання громадян, підприємства й ін., що потенційно володіють правом брати участь в адміністративному процесі. Суб'єкт адміністративного процесу може тривалий час не вступати ні з ким в адміністративно-процесуальні відносини. Суб'єкт же процесуального адміністративно-правового відношення завжди конкретний. Він уже, у даний момент бере участь у процесі. Кожен суб'єкт адміністративного процесу має сукупність процесуальних прав і обов'язків, але характер цих прав і обов'язків, а також їхній обсяг різний, тому що в кожнім окремому випадку правове положення учасників процесу є різними. Це залежить і від матеріальних норм, застосовуваних у конкретному випадку і від особливостей адміністративного провадження.

Суб'єктів адміністративного процесу можна класифікувати по різних підставах. В основному, виділяють дві групи суб'єктів: індивідуальних і колективних. У них маються розходження в правосуб'єктності, обсязі прав і обов'язків та ін. До індивідуальних суб'єктів відносять громадян, іноземців, осіб без громадянства і біженців.

До колективних суб'єктів відносять: органи виконавчої влади, об'єднання громадян; релігійні організації; підприємства, установи й організації різних форм власності.

Суб'єктів адміністративного процесу можна класифікувати також у залежності від ролі, що вони грають у процесі:

1. Першу групу складають так звані «лідируючі суб'єкти», тобто уповноважені посадові особи чи органи, що розглядають справи, наділені правом приймати владні акти в справі, складати правові документи, що визначають рух і результат справи.

2. До другої групи варто віднести суб'єктів, щодо яких розглядається справа, а також особисто зацікавлених у результаті справи: організації, що бажають легалізуватися чи одержати ліцензію, особу, яка притягується до відповідальності, потерпілий, їх законні представники і захисники.

3. У третю групу суб'єктів адміністративного процесу включають осіб і органи, що сприяють здійсненню провадження: свідки, фахівці, експерти, перекладачі, зрозумілі й ін.

Методичні рекомендації до самостійної роботи:

При підготовці до занять необхідно:

Вивчити запропоновану літературу, у робочих зошитах дати відповіді на додаткові питання:

1.Поняття норми права

2.Поняття суб'єкта права

3.Адміністративно-правовий статус суб'єкта права

 

Тема реферату:

1. Органи прокуратури як суб'єкти адміністративного процесу.

2. Суб'єкти адміністративного процесу, що сприяють досягненню і реалізації адміністративно-процесуального статусу громадян.

Література, що рекомендується до вивчення:

Базова:

1. «Кодекс адміністративного судочинства України»: Кодекс України / Закон України від 06.07.2005 № 2747-IV // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

2. «Про свободу совісті та релігійні організації»: Закон України від 23 квітня 1991 р. // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/987-12

3. «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту»: Закон України від 08.07.2011 № 3671-VI // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3671-17

4. «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»: Закон України від 22.09.2011 № 3773-VI // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3773-17

5. Про звернення громадян: Закон України від 2 жовтня 1996 р. // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80

6. «Про громадянство України»: Закон України від 18.01.2001 № 2235-III // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2235-14

7. «Про місцеве самоврядування в Україні»: Закон України від 21.05.1997 № 280/97-ВР // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80

8. «Про місцеві державні адміністрації»: Закон України від 9 квітня 1999 р. // [Електронний ресурс]. – Режим доступу:// http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/586-14

Допоміжна:

1. Курс адміністративного процесуального права України. Загальна частина : підручник / С.В.Ківалов, І.О. Картузова, А.Ю Осадчий. – Одеса : Фенікс, 2014. – 342 с.

2. Кравчук В.М. Науково-практичний коментар до Кодексу адміністративного судочинства України / В.М. Кравчук. – Х. : Фактор, 2011. – 800с.

 

 


Читайте також:

  1. II. Самостійна робота студентів.
  2. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  3. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  4. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  5. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  6. VІ. КАРТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА
  7. Але якщо повірений узнав чи повинен був узнати про припинення доручення, довіритель не виплачує винагороду і не відшкодовує збитки, якщо повірений продовжує виконувати доручення.
  8. Аналіз особистих досягнень студентів, перспектив навчання на подальшому етапі
  9. Боржник повинен виконати зобов’язання особисто , а кредитор повинен його особисто прийняти – за загальним правилом.
  10. В результате освоения данной учебной дисциплины студент должен обладать компетенциями, изложенными в таблице № 1.
  11. В результаті вивчення дисципліни студент повинен
  12. В результаті розгляду теоретико - практичних питань студент повинен




Переглядів: 333

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2. Адміністративно-процесуальні норми і адміністративно-процесуальні відносини. Суб'єкти адміністративного процесу. | Тема 3. Провадження з відпрацьовування й ухвалення актів управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.