Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Логіка Давньої Індії

Школи, вчені та їхні праці Предмет дослідження та внесок у розвиток логіки
Дхармакірті (VII ст. н.е., праця “Крапля логіки”) Судження та умовиводи
Буддійська школа (VI-V ст. до н.е. – ІІ ст. н.е.) Нагарджуна, Асанга, Васубандха Логічна будова промов, сутності та структури доведення
Школа вайшешика (VI-V ст. н.е.) – І період Канада (Улука, твір “Вайшешика-сутра”, Удаяна, Шрідхара та ін. Роди істинного та хибного пізнання. Істина як результат взаємодії сприйняття, логічного виводу, пам’яті та інтуїції
Школа ньяя – І період Ватсьяяна, твір “Ньяя-Бхашьє”, Уддьйотахара, Вачаспаті Джерела достовірного пізнання: сприйняття, вивід, порівняння та доведення (свідчення). Джерела недостовірного пізнання: пам’ять, помилка, сумнів та гіпотетичний аргумент. Вводиться поняття силогізму (п’ятичленного). Вчення про логічну структуру речення
Школа вайшешика і ньяя (ІІІ-V ст. н.е.) – ІІ період Теорія умовиводу, умовивід за аналогією
Школа міманса (IV ст. н.е.) Джайміні – (“Джайміні-сутра”), Шабарасвамі, Прабхакара та ін. Вчення про безпосереднє й опосередковане пізнання. Дослідження зв’язку мови та мислення, слова та його значення
Школа локаята (IV-III ст. до н.е.), пізніше чарваки, Бріхаспаті Перехід від часткового до загального в умовиводах, ставиться питання про природу загальних тверджень в дедуктивних умовиводах

Логіка Давнього Китаю

Вчений та його праці Предмет дослідження та внесок у розвиток логіки
Конфуцій (551–501 рр. до н.е.) праця “Лунь Юй” Розглядав умови чіткості суджень, прагнув образності у вираженні думок, їх логічної обґрунтованості  
Мо-цзи (близько 490–403 рр. до н.е.) Трактат “Мобянь” (Міркування Мо-цзи) Теорія імен (понять), категорія “бянь” (судження) як основний логічний метод, розподіленість термінів у категоричних судженнях, проблеми аргументації

 


Читайте також:

  1. Антиколоніальні виступи в Індії 1945-1946 років і поділ колонії на два домініони.
  2. Аргументація і пралогіка
  3. Архаїчний і класичний періоди культури Давньої Греції
  4. Архітектура і скульптура Індії.
  5. В історії Стародавньої Греції важливу роль відіграли два поліси: Афіни і Спарта.
  6. Вавилоні, Єгипті, Індії, Китаї, Персії
  7. Ведична релігійна система Давньої Індії.
  8. Виховання й шкільна освіта в державах Стародавньої Греції. Освіта епохи еллінізму
  9. Внутрішня та зовнішня політика Індії в 50-70-х роках.
  10. Господарство Стародавньої Греції
  11. Господарський розвиток Давньої Греції
  12. Господарський розвиток Давньої Греції




Переглядів: 1471

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА: Історичний розвиток логічного знання | Логіка Давньої Греції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.