Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклади для закріплення

Задача 1. За наочним зображенням поверхні проаналізуйте отриману лінію перерізу (рис. 87).

 

Задача відноситься до окремих випадків перерізу:

 

– площина Т (Т2) є фронтально-проекціювальною, тому на П2 проекція лінії перерізу належить сліду площини Т2;

– поверхня є призмою з горизонтально-проекціювальними ребрами, бічна поверхня якої вироджується в шестикутник, який містить шукану лінію перерізу 1…6;

– лінія перерізу фіксується як результат перерізу сліду-проекції Т2 з відповідними ребрами призми.

Задача 2.Побудуйте проекції лінії перерізу піраміди січною площиною (рис. 87)та визначте натуральну величину фігури перерізу .

 

В загальному випадку в перерізі піраміди буде многокутник. Кількість його вершин залежить від положення січної площини.

Якщо січна площина перерізає всі ребра, то перерізом буде многокутник з числом вершин, яке дорівнює числу ребер. Тому в результаті перерізу шестикутної піраміди фронтально-проекціювальною площиною ми отримаємо шестикутник, кожна точка якого визначена на відповідному ребрі піраміди.

Рисунок 87 – Лінія перерізу належить проекціювальній бічній поверхні призми

Рисунок 88 – Січна площина перерізає піраміду і в перерізі – многокутник, число сторін якого дорівнює числу бічних ребер піраміди

 

Для визначення натуральної величини фігури перерізу нова площина проекцій введена паралельно сліду-проекції α2.

Приклад 2. Побудуйте проекції ліній перерізу піраміди січною площиною (рис. 88) та визначте натуральну величину фігури перерізу. В загальному випадку в перерізі піраміди буде многокутник. Кількість його вершин залежить від положення січної площини.

Якщо січна площина перерізає всі ребра, то перерізом буде многокутник з числом вершин, яке дорівнює числу ребер. Тому в результаті перерізу шестикутної піраміди фронтально-проекціювальною площиною ми отримаємо шестикутник, кожна точка якого визначена на відповідному ребрі піраміди.

Приклад 3. Згідно з виконаними побудовами для визначення проекцій лінії перерізу поверхні площиною, запишіть алгоритм розв’язання цієї задачі (рис. 89).

Криволінійну поверхню перетинає площина загального положення, яка задана двома паралельними прямими σ (а║b). Проекції лінії взаємного перерізу можна визначити в тому разі, якщо застосувати метод перетворень, а саме – заміну площин проекцій.

 

Рисунок 89 – Побудова проекцій ліній взаємного перерізу поверхні січною площиною загального положення

План розв¢язання

 

1. Замінимо площину проекцій П2 на нову П4 ( П2→П4), оскільки основа поверхні належить П1 .

2. Визначимо розташування нової осі Х14 .

Ця вісь розташована перпендикулярно до горизонтальної проекції горизонталі h1 площини σ, тобто в заданій площині попередньо побудованої проекції горизонталі h (h1,h2).

3. Будуємо проекції поверхні та проекцію проекціювальної площини σ4(а4≡b4) в новій площині проекцій. Для цього враховуємо сталість координати Z (Z=const).

4. Фіксуємо точки перерізу поверхні січною площиною. До характерних точок відносять: т.1 – найвища, т.6, 7 та 10, 11 належать екватору. Точки 1…5 будуються за допомогою паралелей певного радіусу.

5. Видимість лінії перерізу визначаємо за допомогою характерних ліній – екватора та головного меридіана.

 

10.6 Теоретичні питання

 

1. Яке положення може займати січна площина при перерізі з поверхнею?

2. Які плоскі фігури можна отримати в перерізі конуса та циліндра січною площиною?

3. Яке положення повинна займати січна площина, щоб стверджувати, що одна із проекцій лінії перерізу поверхні з площиною уже відома?

4. В яких випадках для побудови лінії перерізу площини з поверхнею застосовують методи перетворень ?

 


Читайте також:

  1. I. Контроль і закріплення знань учнів
  2. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. III. Закріплення вивченого матеріалу
  10. III. Закріплення вивченого матеріалу.
  11. IV. Закріплення й узагальнення знань
  12. Iv. закріплення нових знань і вмінь учнів




Переглядів: 1702

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні випадки перерізу | Задачі для самостійної підготовки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.063 сек.